گزارش تصویری شب چهارم مراسم عزاداری پنج شب پایانی ماه محرم | اختصاصی هیات

خانه / اختصاصی هیأت / گزارش تصویری شب چهارم مراسم عزاداری پنج شب پایانی ماه محرم | اختصاصی هیات

چهارمین شب مراسم سوگواری و عزاداری اهل بیت علیهم السلام برگزار شد
مسجد جامع امام سجاد علیه السلام در چهارمین شب مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابعبدالله الحسین علیه السلام  میزبان عزاداران و محبان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بود.
به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام حجت الاسلام و المسلمین عالی در چهارمین شب مراسم عزاداری در مسجد جامع امام سجاد علیه السلام سخنرانی خود را با این سوال آغاز کرد که چرا امامان معصوم علیهم السلام و پیامبران که بهترین امت و بندگان خدا بودند، اینقدر غریب و تنها بودند و یاران و مشتریان شان کم بودند؟
وی با بیان اینکه این عزیزان که از همه نظر بهترین بودند چرا اینقدر غریب بودند؟ تصریح کرد: یکی از علتها، علاقه زیاد افراد به خانواده و اهل دنیاست.
وی افزود: نباید علاقه به خانواده و زن و فرزند آنقدر زیاد شود که دست و پا گیر او شود و موجب شود از همراهی امامان که ولی خدا هستند و بر ما ولایت دارند جا بماند.
حجت الاسلام و المسلمین عالی با بیان اینکه اگر خواسته باشیم در معیت اهل بیت علیهم السلام باشیم سه شرط دارد بیان داشت : شرط اول معرفت به اهل بیت عصمت و طهارت است.
وی افزود: معرفت یعنی باور قلبی نه اطلاعات زیاد کسب کردن که از طریق خواندن کتاب حاصل می شود.
حجت الاسلام و المسلمین عالی با تاکید بر این مطلب که معرفت داشتن به امام معصوم به این معناست که ولی خدا علاوه بر اینکه بر ما ولایت دارد بلکه اختیار دار ما هم هست و نظر او بر نظر ما اولی تر است ، عنوان کرد : این به این خاطر است که امام معصوم ولی خداست و اراده ولی خدا اراده خود خداست.
وی علت اینکه آنها اختیار دارتر بر ما هستند و اراده آنها اراده خداست ، سه چیز عنوان کرد و افزود: این سه عبارتند از ، 1- علم آنها بی خطاست 2- عملشان بی خطاست و سوم مهر و عاطفه و دلسوزی ببیش از حد آنها نسبت به مخلوقات خداوند است .
شایان ذکر است: پنجمین شب و آخرین شب برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری پنجشنبه بعد از نماز و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام عالی و مداحی مداح اهل بیت علیهم السلام میرداماد برگزار می شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *