جلسه هفتگی هیئت پیروان عترت عاشقان ثارالله رزمندگان اسلام سمنان

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / جلسه هفتگی هیئت پیروان عترت عاشقان ثارالله رزمندگان اسلام سمنان

جلسه هفتگی هیأت پیروان عترت عاشقان ثارالله رزمندگان اسلام سمنان

1- تلاوت یک حزب قرآن توسط سرکار خانم فخار

2- قرائت حدیث شریف کساء

3- سخنرانی توسط سرکار خانم عباسی

خلاصه سخنرانی:

ایشان در ابتدا به بیان احکام در مورد رد مظالم پرداختند و فرمودند مراجع تقلید اجازه داده‌اند که در ماه ربیع الاول، خود شخص رد مظالم را به شخص فقیر برساند. سپس به مناسبت ولادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم به بیان ویژگیهای اخلاقی ایشان پرداختند. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم با مردم بسیار مدارا می کردند، در هنگام قدرت نسبت به دیگران گذشت داشتند، در هنگام خشم غضب خود را فرو می بردند، بین مردم صلح و دوستی برقرار می کردند، تملق کسی را نمی کردند، به پاکیزگی علاقه فراوان داشتند، در نظافت بدن و لباس بی نظیر بودند، اغلب روزها خود را شستشو می دادند و این کار را از عبادات می دانستند، موی خود را با برگ سدر شستشو می دادند، همیشه خود را خوشبو می نمودند، روزی چند مرتبه دندانهایشان را با دقت مسواک می کردند، لباسشان بیشتر سفید رنگ بود و سفیدی اش همیشه تمیز بود. همیشه در سفر شانه، آینه، قیچی و مسواک همراه داشتند.

در پایان نیز سه حدیث از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم نقل کردند.

1) حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند: هر که به راهی رود که در آن دانشی جوید خداوند متعال او را به راهی که به سوی بهشت است هدایت کند، و برتری عالم بر عابد مانند برتری ماه شب چهاردهم بر دیگ ستارگان است.

2) دین یابی ایرانیان: اگر دین به ستاره ثریا برسد هر آینه مردمانی از سرزمین فارس به آن دست خواهند یافت.

3) ایمان خواهی ایرانیان: وقتی آیه 3 سوره جمعه ” و اخـريـن مـنـهـم لمـا يـلحـقـوا بـهـم ..” بر حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم نازل شد، شخصی از ایشان چند بار سوال کرد منظور از این آیه چه کسانی هستند؟ راوی می گوید سلمان فارسی در بین ما بود، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم دست بر شانه سلمان گذاشت و فرمود اگر ایمان به ستاره ثریا برسد مردمانی از سرزمین این مرد به آن دست خواهند یافت.

DSC01502[1]               DSC01505[1]

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *