گزارش روز دوم بیست و ششمین همایش سراسری مدیران هیات

گزارش روز دوم بیست و ششمین همایش سراسری مدیران هیات

خانه / اختصاصی هیأت / گزارش روز دوم بیست و ششمین همایش سراسری مدیران هیات

همایش سراسری مدیران هیات های رزمندگان اسلام، با حضور بیش از 1000 مدیر هیات از سراسر کشور صبح چهارشنبه 28 اردیبهشت ماه لغایت جمعه 30 اردیبهشت ماه در سالن همایش های بین المللی صدا و سیمای مشهد مقدس برگزار شد.

گزارش روز دوم بیست و ششمین همایش سراسری مدیران هیات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام؛ بیست و ششمین همایش سراسری مدیران هیات های رزمندگان اسلام، با حضور بیش از 1000 مدیر هیات از سراسر کشور صبح روز چهارشنبه 28 اردیبهشت ماه در سالن همایش های بین المللی صدا و سیمای مشهد مقدس برگزار شد.

روز دوم این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز  و سپس حجت الاسلام والمسلمین نظافت به سخنرانی در خصوص جهاد تبیین پرداختند. ایشان ضمن اشاره به اینکه تبیین کار انبیا خداوند و اولیا خداست خاطرنشان کرد: باید جهاد تبیین صورت بگیرد چون انسان محترم است و باید انتخاب کند.

وی در ادامه افزود در حوزه جهاد تبیین با چند دسته مواجه هستیم:

۱- یک دسته معاندان لجباز که نباید برای آنها وقت گذاشت.

2- یک دسته معاند نیستند ولی امور برای آنها روشن نشده و امر برایشان مشتبه شده است. مخاطب اصلی جهاد تبیین این دسته هستند.

3- یک دسته از دوستان و دلسوزان و دغدغه‌مندان که کار جهاد تبیین بر عهده ایشان است.

وی همچنین اظهار داشت، کسانی که هیأت می آیند باید سرباز جهاد تبیین باشند و همچنین این جهاد الزامات اخلاقی نیز دارد.

نظافت در رابطه با الزامات اخلاقی جهاد تبیین گفت:

1- اگر می خواهید به کسی توضیح بدهید، شرایط شنیدن را ایجاد کنید.

2- باید نفرت زدایی انجام شود و عینک بدبینی را کنار بزنیم.

3- توجه به احترام متقابل

4- تبیین گر عصبانی مزاج نباشد

5- تبیین گر سعه صدر داشته باشد.

6- دفع بدی با خوبی

7- نگاه به گذشته امید ایجاد می کند و نگاه به آینده مانع از غرور می شود.

وی در ادامه افزود: در جهاد تبیین باید در مرحله اول حفظ و تقویت نیروهای خودی انجام پذیرد و پس از آن جذب و تبلیغ اولویت دارد.

حجت الاسلام نظافت در پایان به مدیران هیات پیشنهاد کرد تا کتاب خاطرات سفیر را تهیه و مطالعه نمایند.

دومین سخنران روز دوم همایش دکتر بانکی پور محقق و استاد دانشگاه و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بود. وی ضمن اشاره به سیاست اجرایی محدود کردن فرزند آوری توسط برخی مسئولین و با توجه به مصالح عمومی کشور در ادوار گذشته یادآور شد: در این تردیدی نیست که مصالح مقطعی، باید سیاست مقطعی داشته باشد ولی ما برای یک مصلحت مقطعی سیاستی بدون حد و مرز را اجرا کردیم که بدون تردید، اشتباه بزرگی بود.

وی در ادامه افزود: کاهش نرخ باروری در ایران طی سی سال گذاشته، حیرت انگیز و معادل هفتاد درصد بوده است. وقتی واقعیت ها نشان می دهد که ما در آینده ای نه چندان دور دچار پیری جمعیت می شویم و دنیایی از مشکلات به سویمان خواهد آمد، دیگر نباید اشتباه گذشته را ادامه داد و از گذشته می بایست عبرت گرفت اما نباید در آن متوقف شویم.

وی خاطرنشان کرد: در 8 ساله ای که دوران طلایی جبران جمعیت بود علیرغم اینکه مقام معظم رهبری بیش از 40 مرتبه تاکید بر تکثیر جمعیت تاکید نمودند، ولی دولت وقت همکاری نکرد و 40 درصد ازدواج کاهش یافت و 30 درصد نرخ زاد و ولد پایین آمد.

بانکی پور ادامه داد: در حال حاضر، اصلی ترین مساله در عرصه ی جمعیت، بحران امنیتی است.

وی ضمن اشاره به جریان های در مقابل قانون جمعیت گفت: سه جریان در مقابل این قانون وجود دارد، اول دشمنان اصلی نظام، دوم ذینفعان اقتصادی، سوم جاهلان قانون جمعیت.

وی در پایان تاکید داشت در حال حاضر تکلیف همه تبیین مساله جمعیت است اما مهمتر از تبیین، فرهنگ سازی است و آن هم فرهنگ سازی درست و قابل توجه.

بخش سوم این روز میز گرد تخصصی و پاسخگویی به سوالات مدیران با حضور آقایان مداحی با موضوع سیاست های هیات، حجت الاسلام احمد پناهیان با موضوع جوانان عاشورایی، علی محمدی با موضوع اربعین، حجت الاسلام مجتبی سفیدی با موضوع آموزش و قرارگاه جمعیت و سرکار خانم ساکت با موضوع هیات های پیروان عترت بود.

در ادامه این بخش حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس محترم سازمان تبلیغات اسلامی ضمن بیان نکاتی در رابطه با هیئات پویا و وظایف ایشان در حوزه جهاد تبیین به پاسخگوی شبهات و سوالات مدیران هیات در این حوزه بودند.

در این روز حاج مهدی سروری با نوای جانسوز خود و ذکر مصیبت هوای این جلسه را معطر به عطر کربلا کرد.

پس از فریضه نماز و استراحت نیمروزی، دومین بخش از این همایش با برگزاری کار گروه ها همانند روز گذشت به سرانجام رسید.

در ادامه توجه شما را به گزارش تصویری روز دوم بیست و ششمین همایش سراسری مدیران هیات رزمندگان اسلام برگزار شد.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *