گستاخی رژیم صهیونیستی نتیجه همراهی برخی کشورهای منطقه است

خانه / مطالب و رویدادها / گستاخی رژیم صهیونیستی نتیجه همراهی برخی کشورهای منطقه است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنگ‌طلبی رژیم صهیونیستی جنایت علیه بشریت است، گفت: گستاخی رژیم صهیونیستی نتیجه بی‌اقدامی و بلکه همراهی برخی کشورهای منطقه و عرب است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت: هفته دولت را گرامی می‌داریم و این ایام را به رئیس جمهور و اعضای دولت تبریک عرض می‌کنم.وی شهیدان رجایی و باهنر را اسوه‌های مدیریت در سطوح بالای نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: این بزرگواران حکمت مدیریت را در مدرسه انقلاب اسلامی و مکتب امام خمینی(ره) آموختند که اخلاص و مسلکی‌زیستن و ایثارگری و مدیریت اخلاقی، از اصول این مکتب مدیریتی است. سبک زندگی شهید باهنر و شهید رجایی، چه قبل و چه پس از پیروزی انقلاب، نشانگر اخلاص آنان  در صحنه‌های مختلف بود. متانت، تواضع و گذشت باعث محبوبیت آنها نزد خدا و خلق گردید.لاریجانی با بیان اینکه رفتار شهیدان رجایی و باهنر یادآور سخن امام صادق(ع) است که می‌فرماید “ما شیعیانی را دوست می‌داریم که عاقل، فهیم، دانشمند، صبور، اهل مدارا و صادق وفادار باشند”، افزود: صبر، صدق و مدارا در این دو بزرگوار همیشه افراد منتقد و مخالف را تحت تاثیر قرار می‌داد.شهیدان رجایی و باهنر در آن سال‌ها با همه مسئله‌سازی‌های بنی‌صدر با حکمت و حلم برخورد می‌کردند. با همه ویژگی‌ها وقتی پای مسلک و اصول به میان می‌آمد، ایستادگی داشتند زیرا همه تلاش‌ها برای تحقق اسلام بود و ایستادگی در هدف جانمایه حرکت یک انسان صادق و باوفا است که در کلام امام صادق(ع) نیز آمده است.گاه در مسائل گوناگونی که در انقلاب اسلامی رخ می‌داد، عده‌ای اینگونه اظهار نظر می‌کردند که باید واقعیات را دید، نه اینکه ایدئولوژیک اندیشید. این خلط مبحث مشهور از آنجا ناشی می‌شود که بین مبدا، طریق و مقصد خلط کردند.

لاریجانی در ادامه با تاکید بر اینکه بی‌مقصد زندگی کردن، چه در زندگی فردی و چه در زندگی اجتماعی به هرهری مسلکی منجر می‌شود، گفت: در این حالت نمی‌توان مقصد را مرتبا تغییر داد، بلکه آنچه تغییر می‌کند، مبدا و طریق است. مبدا متاثر از واقعیات می‌تواند و باید تغییر کند و به تبع آن راه رسیدن به مقصد نیز تغییر می‌کند، نه اینکه به حسب تغییر واقعیات مقصد را فراموش کنیم.علت استواری این دو شهید در اینگونه مباحث، ریشه در فهیم بودن و فضل و تفقه آنها در دین داشت که امام صادق(ع) در کلام نورانی خود، اینگونه افراد را جزو شیعیان مطلوب یاد کردند.رئیس مجلس با بیان اینکه این دو شهید بزرگوار همواره در کارزار انقلاب در صحنه بوده‌اند، گفت: این دو بزرگوار در این راه با ایثار و مجاهدت طی طریق کرده‌اند. مخصوصا باید از شهید والامقام، سیدعلی اندرزگو که از جهت ایثارگری شخصیت فوق‌العاده‌ای بود نیز یاد کنیم. او باایثارگری هر مانعی را از پیش راه خود برمی‌داشت.

لاریجانی با بیان اینکه این سنت الهی است که به اندازه و مقدار ایثارگری که افراد در صراط مستقیم داشته باشند درجات متعالی نزد خداوند پیدا می‌کنند، گفت: به تعبیری حس وجودی هر فرد به همت و ایثار او در راه حق بستگی دارد و عزتمندی به میزان فداکاری که به همین جهت عزت ملی با همت شهدای ما رشد کرد. وی در همین زمینه ادامه داد: مدیریت جهادی که رهبری معظم انقلاب بر آن تاکید کرده‌اند، بر عنصر ایثارگری استوار است که در این شهدای والامقام مشاهده می‌شد. توام شدن این ویژگی‌ها یعنی معنویت، همت، ایثار و حکمت در مدیریت شهدای عزیز هفته دولت، یک سمت‌گیری پایه‌ای در حرکت تربیت مدیریت انقلاب اسلامی است که باید آن را حفظ و تقویت کرد.لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و افزود: جنگ‌طلبی مجدد رژیم صهیونیستی و اقدامات جنایتکارانه اخیر این رژیم در غزه نمونه روشن جنایات جنگی علیه بشریت است.این گستاخی رژیم صهیونیستی نتیجه بی‌اقدامی و بلکه همراهی برخی کشورهای منطقه و عرب است که باچراغ سبز غرب چنین جنایت‌هایی را ملاحظه می‌کنند و به فریاد ملت‌های مسلمان فلسطین نمی‌رسد.

رئیس مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی بار دیگر این اقدامات جنایتکارانه را محکوم می‌کند و از ملت مسلمان فلسطین در همه جهات حمایت خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *