گفتگوی امیر قطر و اوباما درباره مذاکرات هسته‌ای + عکس

خانه / تازه ها / گفتگوی امیر قطر و اوباما درباره مذاکرات هسته‌ای + عکس

گفتگوی امیر قطر و باراک اوباما درباره داعش و مذاکرات هسته‌ای ایران + تصاویر

«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا و «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر روز سه شنبه در کاخ سفید، درباره همکاری‌های مشترک در مبارزه با گروه تروریستی داعش و همچنین مذاکرات هسته‌ای با ایران گفتگو کردند.

رئیس جمهور آمریکا در این دیدار، قطر را شریکی نیرومند ائتلاف در تضعیف و در ‌‌نهایت نابود کردن داعش خواند و گفت: من از امیر در رابطه با هماهنگی با دیگر کشور‌ها در ائتلاف تشکر کردم. هر دو کشور به نابود کردن داعش متعهد هستند.

اوباما افزود: هر دو ما مصمم هستیم آنچه را که برای شکست داعش لازم است و برای اینکه در عراق همه در صلح زندگی کنند، انجام دهیم.

وی در باره مذاکرات اتمی با ایران نیز گفت: من امیر را در جریان مسائل مطرح شده قرار دادم و به وی اطمینان دادم که هدف ما راستی آزمایی و تایید فعالیت ایران است که به سلاح هسته‌ای دست نیابد. و اینکه ما کماکان ایران را به خاطر برخی از فعالیت‌هایی که تاثیر بی‌ثبات کننده‌ای در منطقه دارد، تحت فشار قرار می‌دهیم.

رئیس جمهور آمریکا گفت: ما درباره مسائل زیادی از جمله آشوب‌هایی که در لیبی و یمن جریان داشت صحبت کردیم. همچنین اشتراک نظر عمده‌ای داشتیم که هر چه بتوانیم با کشورهای بیشتری در منطقه همکاری کنیم تا راه حلی سیاسی برای مشکلات پیدا کنیم، بیشتر می‌توانیم تنش‌های فرقه‌ای در منطقه را خاموش و افراط گرایان خشن را به صورتی موثر‌تر منزوی کنیم.

امیر قطر نیز در این دیدار، ضمن ابراز نگرانی از گسترش تروریسم در منطقه، گفت: دوحه با واشنگتن هم رأی است که مبارزه با تروریسم باید به شکلی باشد که منجر به بازگشت دوباره آن نشود.

وی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با اوباما در کاخ سفید گفت: من نمی‌خواهم آنچه را که شما گفتید تکرار کنم ولی می‌خواهم بر اهمیت روابط قطر و آمریکا و گسترش و تقویت این روابط تاکید کنم. ما روابطی قوی در حوزه‌های نظامی و امنیتی داریم و روابط ما در حوزه‌های آموزشی نیز بسیار خوب است.

شیخ تمیم اظهار کرد: همه ما نگران آنچه که در منطقه روی می‌دهد هستیم. ما نیز نگران گروه‌های تروریستی در منطقه هستیم و همه ما با این تروریست‌ها مبارزه می‌کنیم. باید اطمینان کنیم که علت تکرار این حوادث، بار دیگر خودنمایی نکند. ما درباره اوضاع در فلسطین و فرایند صلح صحبت کردیم.

امیر قطر گفت: می‌بایست راهی برای فلسطین پیدا کنیم و برای من جای خرسندی است که شما را برای یافتن راهی برای صلح در فلسطین مصمم می‌بینم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *