گفتگو با حجت الاسلام پناهیان

خانه / مطالب و رویدادها / مصاحبه و گفتگو / گفتگو با حجت الاسلام پناهیان

وظیفه هیأت‌ها در قبال عموم مردم جامعه، روشنگری است تا مردم حقیقت غریب انقلاب را دقیق درک کنند. وظیفه هیئت‌ها علاوه بر روشنگری، بیان زیبای حقایق انقلاب است

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در حاشیه بیست و سومین همایش مدیران و مسئولان هیئت رزمندگان اسلام در مشهد مقدس پیرامون نقش آفرینی هیئات مذهبی در انقلاب اسلامی به سوالاتی پاسخ دادند که به شرح زیر است:

*به نظرشما جریان هیأت ها در برهه‌های حساس انقلاب اسلامی مثل انتخابات چه نقشی را ایفا می‌کنند؟

وظیفه هیأت‌ها در قبال عموم مردم جامعه، روشنگری است تا مردم حقیقت غریب انقلاب را دقیق درک کنند. وظیفه هیأت ها علاوه بر روشنگری، بیان زیبای حقایق انقلاب است. این زیبایی و دلنشینی که در متن پیام انقلاب وجود دارد را به مردم انقلاب منتقل کنند. متن پیام انقلاب آنقدر زیبا هست که نیاز به بزک و آرایش غلیظ ندارد اما زیبایی آن گاهی منتقل نمی‌شود. جامعه امروز نیازمند این انعکاس‌ها و بهره‌برداری ارزش‌های آن از میان‌ پرتوهای زیبای آن است. توصیه من این است که در این انتخابات با یک ادبیات عقلایی روشنگری کنید تا مردم راه را به صورت عقلایی تشخیص دهند.

*چقدر مداحان و سخنرانان در ترویج روحیه انقلابی جامعه تلاش کردند؛ به نظر شما تا چه اندازه در این راستا موفق عمل کرده‌اند؟

سخنرانان و ذاکران اهل‌بیت خیلی در جهت تبیین مبانی انقلاب خدمت کردند. همان طوری که حضرت امام رحمة الله علیه فرمودند:«1400 سال است این روضه‌ها و منبرها اسلام را حفظ کرده‌اند که الان شده این اسلام انقلابی» این انقلاب نتیجه همین مجاهدت هاست ولی هنوز خیلی جا دارد بهتر و بیشتر عمل کنیم تا روزی شاهد رقم خوردن کارنامه‌ای درخشان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *