گفتگو با ماموستا احمد شیخی از عالمان اهل سنت

خانه / مطالب و رویدادها / گفتگو با ماموستا احمد شیخی از عالمان اهل سنت

اعش اصالتی در مذاهب چهارگانه اهل سنت ندارد/ اهل سنت اقدامات داعش را خلاف اسلام می‌داند

ماموستا احمد شیخی ظهر امروز در همایش «نقد عملکرد شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی» در تویسرکان با تأکید بر لزوم وحدت بین شیعه و سنی اظهار کرد: دین و کتاب؛ شیعه و سنتی مشترک است بنابراین باید وحدت بین این دو با محوریت قرآن کریم تقویت شود.

وی با بیان اینکه اهل سنت، وهابیت را زاییده سیاست می‎داند و آن را قبول ندارد، گفت: کسی را نمی‎توانید در دنیا پیدا کنید که سنی باشد و بگوید وهابی هم هست، زیرا اهل سنت، چهار مذهب دارد که وهابیت جزو هیچ یک از آنها نیست.

این عالم اهل سنت با بیان اینکه این وهابیت است که خود را سنی می‎داند، اظهار کرد: این در حالی است که اعمال آنها نیز خلاف اعتقادات اهل سنت است.                                %d8%b4%d8%ac%d8%b1%d9%87

*سنی‌ها به هیچ وجه زیر گروه وهابیت نیستند                                                                                                                                                              

وی با بیان اینکه تکفیری‌ها و سلفی‎های داعشی هیچ اصالتی در مذهب سنی ندارند، گفت: سنی‌ها به هیچ وجه زیر گروه وهابیت نیستند.

شیخی با بیان اینکه وهابیت دیدگاه سیاسی خود را دارد، گفت: وهابیت از مذاهب اهل سنت و شیعه انگلیسی هم از مذهب شیعه خارج است.

وی با بیان اینکه داعش به عنوان یک گروه سیاسی و با حمایت سرمایه‎داران مخالف اسلام حقیقی مانند انگلیس و آمریکا دست به هر جنایتی می‎زند، ادامه داد: این گروهک تکفیری  برای پیشبرد اهداف خود درصدد ایجاد چهره‎ای خشن از اسلام است.

امام جمعه اهل سنت تمام اقدامات داعش را خلاف اسلام دانست و گفت: وحدت شیعه و سنی یک اصل است که باید جدی گرفته شود زیرا سال‎ها از دعوا و اختلاف ضربه خورده‌ایم.

*آمریکا؛ عامل اختلاف‌افکنی‎ها/آل سعود در فاجعه منا پاسخگو باشد

وی با بیان اینکه باید با وحدت در برابر استکبار جهانی بایستیم، تصریح کرد: شیعه و سنی جنگی با هم ندارند و این دشمنان اسلام هستند که با ایجاد گروه‌هایی به اسم اسلام در پی تفرقه‌افکنی هستند.

شیخی ادامه داد: گروه‎هایی تحت تأثیر اسلام آمریکایی و انگلیسی ظهور و بروز پیدا کرده‎اند و می‎خواهند مانع از ایجاد وحدت بین شیعه و سنی شوند.

وی آمریکا را عامل اصلی اختلاف‌افکنی‎ها دانست و گفت: بعد از 1400 سال اسلام حقیقی به واسطه انقلاب اسلامی و زیر پرچم جمهوری اسلامی شکل گرفته که باید با عملکرد خوب خود، مبلغی برای اسلام در دنیا باشیم.

این عالم سنی در پایان سخنانش درباره فاجعه منا نیز تأکید کرد: آل سعود باعث این اتفاق بوده و باید پاسخگو باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *