گفت و گو با حاج علی اکبر مداحی مسئول کمیته مراسم اربعین حسینی

گفت و گو با حاج علی اکبر مداحی مسئول کمیته مراسم اربعین حسینی

خانه / اختصاصی هیأت / گفت و گو با حاج علی اکبر مداحی مسئول کمیته مراسم اربعین حسینی

مسئول کمیته مراسم ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: طی 10 روز از 10 تا 20 صفر در 5 موکب در سه نوبت صبح، ظهر و شب مراسم عزاداری برگزار شد که در مجموع 150 مراسم ایرانی برگزار شد که به طور متوسط با حضور 500 نفر در هر مراسم همراه بود.

گفت و گو با حاج علی اکبر مداحی مسئول کمیته مراسم اربعین حسینی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام علی اکبر مداحی مسئول کمیته مراسم ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت و گو با خبرنگار هیات با اشاره به برنامه های اجرا شده از سوی این کمیته در حماسه اربعین حسینی 1400 با تمام محدودیت های کرونایی اظهار داشت: در مراسم دهه اربعین امسال از سوی این کمیته مراسم های عزاداری در نجف اشراف ، مسیرپیاده روی و کربلای معلی با سخنرانی حجج اسلام دکتر رفیعی، مسعود عالی، علیرضا پناهیان، علی ثمری، سید عباس موسوی مطلق، جواد محمد زمانی، مهدی حسن آبادی، سید محمدتقی حسین زاده و خانم ها دکتر نیلچی زاده و دکتر همیز برگزار شد.

وی افزود: در این مراسم ها از حضور مداحان اهل بیت علیهم السلام آقایان صادق آهنگران، محمدرضا طاهری، عباس حیدرزاده، مهدی سلحشور، علی فراهانی، علی مهدوی نژاد، احمد نیکبختیان، حسین طاهری، مهدی ذاکری و شاعر آیینی مصطفی صابر خراسانی وتعدادی از مداحان جوان وداوطلب بهره مند شدیم.

مداحی ضمن قدردانی از خطبای معظم، مداحان گرانقدر و تلاش های صورت گرفته توسط رسانه ملی ، رسانه های مجازی، مدیران و خادمین مواکب تصریح کرد: امسال مواکب مراسم ستاد مرکزی اربعین حسینی ازبین همه مواکب دو موکب احباب الرضا علیه السلام مشهد و علویون مازندران در نجف اشرف، دو موکب احباب الرضا علیه السلام و محبان علی ابن ابی طالب علیه السلام درکربلای معلی و موکب خدام الحسین علیه السلام عمود 1120 در مسیر پیاده روی نجف به کربلا بر پا شدند. مراسم عزاداری در مجموع طی ده روز از ۱۰ تا ۲۰ صفر در این 5 موکب در سه نوبت صبح، ظهر و شب و در مجموع در اربعین امسال حداقل 150 مراسم ایرانی برگزار شد که به طور متوسط با حضور 500 نفر در هر مراسم همراه بود که جمعاً حداقل 75 هزار نفر در این مراسم ها شرکت داشته اند.

گفت و گو با حاج علی اکبر مداحی مسئول کمیته مراسم اربعین حسینی
گفت و گو با حاج علی اکبر مداحی مسئول کمیته مراسم اربعین حسینی

مداحی به پخش زنده های صورت گرفته توسط رسانه ملی نیز اشاره کرد و افزود: این مراسم ها در این ایام از رسانه ملی به صورت زنده و مستقیم از شبکه یک، دو، سه، قرآن و افق سیما پوشش داده شد که در مجموع بیش از 20 مراسم عزاداری ، سینه زنی، زیارت اربعین و سخنرانی به صورت مستقیم و زنده پوشش داده شد. همچنین تمام مراسم ها به صورت گسترده توسط شبکه تلویزیونی اربعین و برنامه رهرو در کلیه بسترهای فضای مجازی اعم از تلوبیون، تکیه، هیات آنلاین، آپارات، روبیکا، سروش، تماشا، لنز، آی گپ، اینستاگرام، دیگر رسانه های برخط و همچنین رادیو اربعین به صورت مستقیم پخش گردید.

مداحی مدیر ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام در پایان خاطر نشان کرد: از 150 موکب هیات رزمندگان اسلام امسال به دلیل شرایط کرونایی 60 موکب اعلام آمادگی برای اعزام به عراق داشتند که از این بین تنها 31 موکب امکان دریافت مجوز و ویزا برای خدمت رسانی به زوار را پیدا کردند. به لطف خدا این موکب ها در مسیر پیاده روی ، نجف و کربلا به پذیرایی و اسکان زائرین ایرانی و عراقی پرداختند. همچنین تعدادی از موکب های هیات رزمندگان اسلام در مسیر بازگشت زائرین به کشور در مرز مهران و شلمچه مشغول خدمت رسانی و پذیرایی شدند.

گفت و گو با حاج علی اکبر مداحی مسئول کمیته مراسم اربعین حسینی
گفت و گو با حاج علی اکبر مداحی مسئول کمیته مراسم اربعین حسینی

لازم به توضیح است از سال 1395 تا کنون طی حکمی از سوی حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدی رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین حسینی، حاج علی اکبر مداحی مدیر ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام به عنوان متولی کمیته مراسم اربعین منصوب شدند.

کمیته مراسم اربعین هر ساله با برپایی بیش از 50 موکب ویژه مراسم با حضور بیش از 50 سخنران و مداح برجسته به برگزاری مراسم در ایام دهه اربعین در نجف اشرف، کربلای معلی، مسیر پیاده روی نجف به کربلا، کاظمین و سامرا می پردازد که علاوه بر ایجاد فضای معنوی مناسب برای زائرین به تولید برنامه و پخش زنده رسانه ای برای عاشقان اهل بیت علیهم السلام در اقصی نقاط دنیا مبادرت می ورزد.

امسال با توجه به محدودیت های کرونایی موجود و نبود امکان حضور حداکثری زائرین اربعین حسینی ومحدودیت موکبها تعداد محدودی از سخنرانان و مداحان دعوت شدند.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *