گلایه آیت الله العظمی نوری همدانی از برخی بی توجهی ها به مباحث شرعی

خانه / مطالب و رویدادها / گلایه آیت الله العظمی نوری همدانی از برخی بی توجهی ها به مباحث شرعی

حضرت آیت الله نوری همدانی از بعضی مسائل مانند به اجرا در نیامدن توصیه های مراجع و بزرگان دین در موضوعاتی چون امر به معروف و نهی ازمنکر، حرام بودن دیر کرد بانک ها، اشتغال برای جوانان و فراهم آوردن زمینه ازدواج جوانان انتقاد کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار  سردار احمدی، فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(علیه السلام) و اعضاء یادواره شهید مهدی زین الدین و 6 هزار شهید استان قم گفتند: خدای متعال زمانی که  انبیاء (علیه السلام)را به سمت مردم فرستاد با دو سلاح جهاد و کتاب، مبعوث و هدایت کرده است تا کسانی که نمی خواهند هدایت شوند با این دسته افراد جهاد کنند.                                                                                                                                                                                                     untitled-18

این مرجع تقلید افزودند: جهاد و هدایت دو روشی بود که حتی ائمه طاهرین(علیه السلام) هم آن را ادامه دادند و هرگز در برابر دشمن ناتوانی و سستی نکرده و تسلیم نشدند.

*شهادت معامله با خدا است

معظم له  جایگاه شهدا را بسیار رفیع و بلند مرتبه دانستند و بیان داشتند:  شهادت معامله با خدا است و این ها کسانی هستند که در راه خدا به جهاد پرداخته و به خاطر حیات دین از جان و مال  خود گذشتند.

 ایشان افزودند: رستگاری بزرگ این است که انسان با خدا معامله کند و چه عملی بالاتر از اینکه انسان با جان خود با حضرت حق تعالی معامله کند.

 حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: شهدا خصلت های فراوانی دارند و از جمله آن، با حضور خود درصحنه های نبرد دشمن را به خشم می آورند.

 * پاسداشت مقام ایثار و شهادت در جامعه فرهنگ عمومی شود

معظم له بیان داشتند: تکریم و پاسداشت مقام شامخ شهدا در حقیقت زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها است و باید کاری کرد این مسئله در کشور تبدیل به فرهنگ شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه رسانه های جمعی و ملی هم می توانند در این عرصه نقش خود را به خوبی ایفاء کنند از بعضی مسائل مانند به اجرا در نیامدن توصیه های مراجع و بزرگان دین در موضوعاتی چون امر به معروف و نهی ازمنکر، حرام بودن دیر کرد بانک ها، اشتغال برای جوانان و فراهم آوردن زمینه ازدواج جوانان انتقاد کردند.

این مرجع تقلید در پایان با بیان اینکه  مردم بحرین در صورتی موفق می شوند و می توانند انقلاب خود را پیروز کنند که جهاد کنند، ابراز داشتند:  به میدان آمدن تنها و چند تا شعار خالی دادن  اثری ندارد؛ پیروز شدن خون می خواهد، خون است که انقلاب ایران را پیروزگردانید.

نبع:حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *