یادداشت حاج‌مهدی‌رسولی در مورد حاشیه‌ی شعرخوانی در مراسم نماز عیدفطر

خانه / پیشنهاد ویژه / یادداشت حاج‌مهدی‌رسولی در مورد حاشیه‌ی شعرخوانی در مراسم نماز عیدفطر

حکایت قول سدید و نقدمنصافه گویی در روزگار ما غریب است و تلخ…
بیان سخن پابرهنگان از تریبون اقامه حق آزاردهنده و باعث رنجش خاطر بسیار صاحبان قدرت شد که جای اندکی درنگ و تعجب و توجه دارد.

باسمه تعالی

حکایت قول سدید و نقدمنصافه گویی در روزگار ما غریب است و تلخ…
بیان سخن پابرهنگان از تریبون اقامه حق آزاردهنده و باعث رنجش خاطر بسیار صاحبان قدرت شد که جای اندکی درنگ و تعجب و توجه دارد.
حواشی امروز نمازعیدفطر سبب مرور چندین سؤال شد که:
آیا حق نقد برای همه و در هر رسانه‌ای محفوظ است الا رسانه منحصربه‌فرد شیعه؟
آیا تریبون مداحی جای مناسبی برای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نیست؟
آیا دوستان قائل نیستند مصداق اعلی و اتم امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نقد مسئولان و صاحبان قدرت است؟
آیا رسالت ذاکرین اهل‌بیت عیلهم السلام غیراز رسیدن از اقامه عزا به اقامه حق است…
از مولایمان آموختیم و با مولایمان عهد بستیم که برای پی‌گیری امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از جایگاه منبر و روضه یعنی این رسانه منحصربه‌فرد شیعه که اولی‌تر از هرجایی برای مطالبه حق مردم و مستضعفین است، انجام وظیفه کنیم، که وظیفه مداح رسیدن از اقامه عزا به اقامه حق است چرا که ما فرزندان حقیم.
اگر فرزدق، فرزدق است، برای این که به موقع حرف زد و این‌گونه است که پرچم مطالبه‌گری و عدالت‌خواهی بر دوش مادحان و ذاکران می‌باشد تا زبان گویای دین و مستضعفین و پابرهنگان باشند.
امت حزب‌الله، پیروان مکتب امام‌روح‌الله(ره) و فرزندان حزب‌اللهی و انقلابی امام‌خامنه‌ای(حفظه‌الله) توجه داشته باشیم که شاید عزیزی هم به نحوی بر این ابیات نقدی دارد، اشکالی ندارد می‌تواند بیان کند، مسأله مهم این است که نباید دراین های‌وهوی جای سؤال‌کننده و پاسخ‌دهنده عوض و گم بشود…!
باید توجه داشت که مسئولان جمهوری اسلامی که این مسئولیت‌ها از پی ثمررسیدن خون شهیدان به دست آن‌ها امانت رسیده است، امروز باید بیشتر از روزهای قبل پاسخ‌گوی مطالبات رهبری و مردم باشند و تمام تلاش خود را ارزانی بدارند.

ومن‌الله‌توفیق
مهدی رسولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *