یادنامه و مستند زندگی «حاج علی خورشیدی» در قم رونمایی شد

خانه / پیشنهاد ویژه / یادنامه و مستند زندگی «حاج علی خورشیدی» در قم رونمایی شد

مراسم رونمایی از یادنامه و مستند زندگی «حاج علی خورشیدی» همزمان با اولین سالگرد درگذشت این مداح اهل بیت در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

یادنامه و مستند زندگی «حاج علی خورشیدی» در قم رونمایی شد

هیات: آیین رونمایی از یادنامه و مستند چهار قسمتی مداح با اخلاص اهل بیت علیهم السلام مرحوم حاج علی خورشیدی روز جمعه ۲۹ بهمن‌ماه همزمان با نخستین سالگرد درگذشت این پیرغلام حسینی، در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مردم، شاعران و مداحان اهل بیت علیهم السلام همراه بود، مستند زندگی حاج علی خورشیدی به نام ستایشگران خورشید ۱ به نمایش درآمد.

این مستند ۴ قسمتی که به همت جامعه ایمانی مشعر تولید شده، گفته‌ها و یادداشت‌هایی پیرامون شخصیت این مداح پیشکسوت را روایت می‌کند که به زودی از شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش می‌شود.

حاج علی خورشیدی از مداحان قدیمی و پیشکسوت قم بود که بیش از ۳۰ سال مراسم قرائت دعای توسل مسجد مقدس جمکران با نوای گرم او همراه بود. این پیرغلام حسینی ۴ اسفند ۱۳۹۹ دعوت حق را لبیک گفت.

مهدی تدینی سردبیر یادنامه ستایشگران خورشید در این مراسم اظهار کرد: به دنبال رسالت جامعه ایمانی مشعر در راستای پشتیبانی محتوایی، معنوی و مادی از هیئت‌ها، سخنرانان، مداحان و مدیران هیئت‌ها، برنامه‌ریزی‌هایی برای حفظ میراث هیئت‌داری با محوریت تاریخ شفاهی انجام شده است.

یادنامه و مستند زندگی «حاج علی خورشیدی» در قم رونمایی شد

وی اضافه کرد: کارگروه تاریخ شفاهی در دفتر ستایشگری جامعه ایمانی مشعر شکل گرفته و بنا شده است که اطلاعات، خدمات و زندگینامه مداحان کشور جمع‌آوری شود و برای نمونه این کار را از قم شروع کردیم و با بزرگان مداحی قم گفت‌وگو کرده و همه اتفاق نظر داشتند که تاریخ شفاهی را با حاج علی خورشیدی از مداحان پیشکسوت استان قم شروع کنیم.

مسئول کارگروه تاریخ شفاهی جامعه ایمانی مشعر گفت: از آبان‌ماه ۱۳۹۹ کار تاریخ شفاهی را با حاج علی خورشیدی شروع کردیم و با خانواده و دوستان وی گفت‌و گو انجام دادیم اما متأسفانه اسفندماه سال گذشته این شخصیت را از دست دادیم؛ هر چند که ما موفق شدیم چند جلسه خدمت ایشان برسیم و از آخرین حضور این شخصیت در مسجد مقدس جمکران فیلم‌برداری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از یادداشت‌ها و گفته‌های شخصیت‌های مختلف در مورد حاج علی خورشیدی یک مستند چهار قسمتی با محوریت نگاهی به زندگی و خدمات حاج علی خورشیدی و همچنین یک یادنامه تهیه کرده و نام هر دو را «ستایشگران خورشید ۱» گذاشتیم.

سردبیر یادنامه ستایشگران خورشید با بیان اینکه این یادنامه نخستین شماره خود را به حاج علی خورشیدی اختصاص داده و شمارگان آینده آن در مورد دیگر شخصیت‌ها خواهد بود، تصریح کرد: سید احمد شمس و حاج میرزا علی ستایشگر نیز نفرات بعدی هستند که کار ثبت تاریخ شفاهی‌شان آغاز شده است.

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *