یادواره شهدای روحانی شهر کیان+تصویر

خانه / استان ها / یادواره شهدای روحانی شهر کیان+تصویر

سردار علی محمد اکبری در یادواره شهدای روحانی شهر کیان، یکی از ثمرات دوران دفاع مقدس را خودباوری و خودکفایی فکری دانست.

خودباوری از ثمرات دفاع مقدس است

سردار علی محمد اکبری در یادواره شهدای روحانی شهر کیان، یکی از ثمرات دوران دفاع مقدس را خودباوری و خودکفایی فکری دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ یادواره بزرگداشت یاد و خاطره 4شهید روحانی شهر کیان از توابع شهرستان شهرکرد به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در جمع طلاب و روحانیون و بسیجیان و خانواده معزز و معظم شهدای روحانی در یادواره 4 شهید طلبه و روحانی شهرکیان؛ شهید قاسم قلی پور، شهیدعطاءالله علیدوستی، شهیدغلامرضا خدابنده، شهیدحیدر اسکندری در محل حوزه علمیه سطح عالی ثقلین شهرکیان حضور یافته بودند، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام ماه محرم و صفر و سوگواری بر سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) به ایراد سخن پرداخت.

سردار علی محمد اکبری، در ابتدای سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت گرامیداشت یاد و خاطره شهداء  اشاره کرد و افزود: از دل این یادواره های شهداء و مجالس شهداء؛ مدافعان حرم به پاخواستند و از حرم اهل البیت علیهم السلام دفاع جانانه کردند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (علیه السلام) در ادامه این مراسم، یاد و خاطره شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و مدافعان حرم را گرامی داشت و افزود: ایام متعلق به دفاع مقدس است، باید یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت، باید سیره و روش شهدا را بیان کرد، باید از ثمرات دفاع مقدس که با جانفشانی این شهدا دوام و استقرار پیدا کرد صحبت نمود.

سردار علی محمد اکبری با اشاره به دوران بسیار زیبا و به یادماندنی دفاع مقدس، یکی از ثمرات این دوران را خودباوری و خودکفایی فکری و تجهیزاتی و سیاسی و علمی در زمینه نظامی و دیپلماسی و دفاع از کیان اسلامی عنوان کرد.

وی، افزود: در دوران دفاع مقدس، نظام اسلامی تثبیت شد . شاید در ابتدای جنگ باور بین المللی بر این بود که جنگ در حوزه جغرافیایی و مرزی اتفاق افتاده است، ولی با حمایت جبهه استکبار از دولت بعث عراق و حمایت های سیاسی آنها در مجامع بین المللی، برای تمامی دنیا مشخص شد که این جنگ، جنگ ارزش ها و حق در مقابل باطل و کفر است.

سردار اکبری در ادامه با اشاره به پیش قراول بودن طلاب و روحانیون در عرصه شهادت و جانبازی و ایثارگری، افزود: دفاع 8 ساله ما متعلق به قشر خاصی نیست، سخن از آیه ” اطیعوالله و اطیعوالرسول و الوالامر منکم” بود، سخن از بینش و بصیرت رزمندگان و شهدا بود، سخن از پیش قدم شدن در بذل جان و دفاع از ارزش ها و اعتقادات و نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام تصریح کرد: این اعتقادات و باورها بود که نظام را بیمه کرد، چنانکه بعداز دفاع مقدس بیش از 20فتنه و نفاق سخت در کشور اتفاق افتاد، ولی با حضور همان مردم ولایتمدار و بسیجیان خنثی شد.

سردار اکبری در پایان سخنانش ، با یادآوری نفوذ معنوی ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)در قلوب امت اسلام و ملت های آزاده جهان، طلاب و روحانیون و آحاد مردم و مسئولین را به تبعیت از فرامین ولی امر مسلمین و داشتن بصیرت و بینش در جریانات دعوت کرد.

در پایان این یادواره، یکی دیگر از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و جانباز عرصه ایثار و شهادت در خصوص شهدا و روایتگری حماسه ها و رشادت های این عزیزان به ذکر خاطره و روایت پرداخت.

تجلیل از خانواده معظم 4 شهید روحانی،پخش کلیپ و نماهنگ و سرودن اشعار حماسی توسط طلبه بسیجی مرتضی پناهی و مداحی طلبه بسیجی داود حسین پور از دیگر برنامه های یادواره بزرگداشت یاد و خاطره  4 شهید روحانی شهرکیان بود.

این مراسم را از دریچه دوربین باهم نگاه کنیم…

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *