یادواره شهدای روحانی چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

خانه / استان ها / یادواره شهدای روحانی چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

سرافراز7

یادواره شهدای روحانی چهارمحال و بختیاری همزمان با اجلاسیه کنگره ملی 2400شهید استان در شهرکرد برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛دبیر یادواره شهدای روحانی استان، در جلسه با اعضای ستاد کنگره ملی شهدای چهارمحال و بختیاری به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و روحانیون را پیشگام در امر مبارزه و جهاد دانست.

حجت الاسلام کریم سرافراز، گفت: انقلاب اسلامی ایران، بزرگ‌ترین حرکت فرهنگی و سیاسی بر مبنای دین مبین اسلام و ارزش های والای انسانی بود که با وجود توطئه‌های قدرت‌های بزرگ، به رهبری امام خمینی(ره) شکل گرفت و در بهمن سال 1357 به پیروزی رسید.

روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان،افزود: نقش روحانیت در پیروزی این انقلاب شکوهمند بر کسی پوشیده نیست؛ زیرا این قشر نیز همگام و همراه با ملت ایران شهدای بسیاری را به اسلام عزیز تقدیم کرد.

دبیر یادواره شهدای روحانی استان، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس نیز، مجاهدت روحانیون و طلاب حوزه، سرفصلی تازه از تاریخ شکوهمند انقلاب است که سرشار از ناگفته‌هاست.

حجت الاسلام سرافراز، ادامه داد: این ناگفته‌ها گواهی بر این حقیقت است که درجنگ نابرابری که دشمن در ابعاد نظامی و غیر نظامی بر ما تحمیل کرد با همه حمایت‌ها و امکانات مادی بازهم بازنده جنگ بود؛ زیرا ایمان و معنویت رزمندگان ما به مثابه قوی‌ترین سلاح، توانست بر همه امکانات دشمن غلبه کند.

روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان، گفت: در این میان می‌توان به نقش روحانیت در جبهه‌های نبرد و حضور مؤثر و کار ساز آنان در خط مقدم اشاره کرد. تقدیم بیش از 4500 شهید از جامعه روحانیت در کشور و 75شهید روحانی در استان چهارمحال و بختیاری،‌ نشان از حضور پرشور روحانیون در خط مقدم و همچنین پشت جبهه‌ها دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، حضور روحانیون در هشت سال دفاع مقدس را عامل تقویت روحیه و بنیه دفاعی رزمندگان و خنثی سازی توطئه های دشمن دانست و گفت:‌ نگاهی به آمار شهدای روحانی و طلبه در مسئولیت های مختلف رزمی، تبلیغی، فرماندهی،‌امدادگر، غواص، تخریب چی، مخابرات، اطلاعات و عملیات و آرپی جی زن، بیانگر گوشه ای از حضور پرشور روحانیون در هشت سال دفاع مقدس است.

وی،‌در ادامه با اشاره به برگزاری یادواره شهدای روحانی استان، همزمان با اجلاسیه کنگره ملی شهدای چهارمحال و بختیاری، گفت: شناسایی و جمع آوری اسناد و مدارک و آثار 75 شهید روحانی استان از اقدامات این ستاد بوده و بانک اطلاعاتی شهدای روحانی استان تکمیل شده است.

حجت الاسلام کریم سرافراز، برگزاری 5 یادواره استانی و شهرستانی شهدای روحانی را از دیگر برنامه های ستاد یادواره شهدای روحانی چهارمحال و بختیاری برشمرد.

وی روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان، در پایان به اهمیت انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان و نسل های آینده اشاره کرد و گفت: تبیین نقش اقشار مختلف در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، ناگفته های انقلاب و جنگ را بازگو و پرده از مجاهدت مثال زدنی مبارزان گمنام این سرزمین اسلامی برمی دارد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *