یادواره شهدای زن استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد

خانه / استان ها / یادواره شهدای زن استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد

یادواره 15شهیده چهارمحال و بختیاری و گرامیداشت یاد و خاطره شهیده طیبه واعظی، شهیده شاخص سال 94 به استقبال از کنگره ملی 2400شهید استان در پارک بانوان شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛یکی از استادان حوزه و دانشگاه با اشاره به هفت هزار شهید زن کشور اظهار کرد: در چند سال گذشته کنگره ای در خصوص شهدای زن برگزار شد که مقام معظم رهبری در پیامی از برگزاری این چنین برنامه هائی ابراز رضایت داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ناصر رفیعی، با بیان اینکه جهاد بر زن واجب نیست گفت: گرم نگه داشتن کانون خانواده بزرگترین و بهترین جهاد زن به شمار می آید .

وی خاطر نشان کرد: زن در پیشبرد و احیای دین کمک بسیاری کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی با اشاره به اولین شهید زن تصریح کرد: آسیه همسر فرعون، نخستین شهید زن به شمار می آید که هم برای زنان و هم مردان الگو شناخته شده است و دومین شهید زن سمیه همسر یاسر و مادر عمار است که دشمنان با بدترین شکنجه ها او را به شهادت رساندند، سومین شهید زن زهرای مرضیه است که برای تمام جهانیان الگو و اسوه ای بی نظیر است.

استاد حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه آمار طلاق در حال رشد است و از هر چهار مورد ازدواج یکی به طلاق می انجامد گفت: برای کاهش آمار طلاق در جامعه باید کارهای فرهنگی انجام گیرد که برای تحقق این امر مهم باید با تمام تلاش فعالیت کرد چرا که نهادینه کردن اینگونه فرهنگ ها در جامعه ممکن خواهد بود.

وی افزود: در جامعه اسلامی نباید سن ازدواج بالا باشد ولی در حال حاضر 12 میلیون دختر و پسر مجرد در جامعه وجود دارد که سن ازدواج آنها به 30 سال رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتررفیعی تصریح کرد: دشمن در عرصه نظام هسته ای موفق نشده است و انرژی هسته ای را حق رسمی ایران دانسته است؛ اما با افزایش شبکه های ماهواره ای و پخش برنامه های ضد دینی توانسته است در عرصه فرهنگی کار خود را جلو ببرد و به اهداف خود برسد .

وی با اشاره به فضای مجازی و استقبال جوانان از این فضا گفت: باید بتوانیم از این فضای مجازی بهترین استفاده را ببریم و اخلاق دینی و اخلاقی شهدا را از این طریق ترویج دهیم.

استان چهارمحال و بختیاری بیش از 2400شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است و یادواره15 شهیده زن به استقبال کنگره ملی شهدای استان (در مهرماه سال جاری)؛ در محل پارک بانوان شهرکرد برگزار شد.

شایان ذکر است: در استان چهارمحال و بختیاری؛ 584 همسر شهید، 101مادر جانباز بالای50 درصد، 413 همسر جانباز بالای 50 درصد، 37 زن جانباز، 800 زن ایثارگر و یک هزار و 412 مادر شهید در قید حیات، وجود دارد.

زنان12

زنان15

زنان8

زنان9

زنان10

زنان7

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *