یادواره پیرغلام شهید اسلام پناه +تصویر

خانه / استان ها / یادواره پیرغلام شهید اسلام پناه +تصویر

دوران دفاع مقدس بايد براي نسل جوان تبيين شود

فرمانده و یادگارسالهای دفاع مقدس در مراسم آبروی محله یادواره مداح شهید پیرغلام “علیار اسلام پناه” گفت: دوران دفاع مقدس بايد براي نسل جوان تبيين شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با دهه آخر ماه صفر، آبروی محله، یادواره مداح شهید، پیرغلام اهلبیت عصمت و طهارت علیهم اسلام “علیار اسلام پناه” با رعایت اصول بهداشتی در شهرکرد برگزار شد.

 در این مراسم که جمعی از مسئولان، خانواده های معظم شهدا، مردم ولایتمدار و مداحان حضور داشتند، فرمانده و یادگارسالهای دفاع مقدس حاج جمشید علی بابایی با تسلیت ایام و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: مداح و پیرغلام  اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام شهید “علیار اسلام پناه” از مبارزان قبل از انقلاب و از مداحان مخلصی بود که با نوای گرم خود دلهای عاشق را متوجه خالق هستی و ائمه اطهار علیهم السلام می کرد.

 یادگارسالهای دفاع مقدس ادامه داد: مداح و پیرغلام شهید اسلام پناه، در گردان توحید به فرماندهی سردار شهید سهراب نوروزی مجاهدت می کرد و در عملیات خیبر از ناحیه ریه جانباز ۷۰ درصد شد و پس از سالها رنج ناشی از شیمایی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

علی بابایی به چهره های ماندگار دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: یکی از فرماندهان و چهره های ماندگار در دفاع مقدس شهید مصطفی چمران بود که به همراه رزمندگان شجاع اسلام در زمره اولین کسانی بود که پا به ارتفاعات الله اکبر گذاشت در حالی که دشمن هنوز در حال مقاومت بودند و دو روز بعد با تعدادی از یاران خود توانستند با فداکاری و قدرت تمام تپه‌های شحیطیه را به تصرف در آورند.

وی ادامه داد: علم، ایمان، تقوا، دانش نظامی و تواضع در برابر خدا، مناجات، شب زنده داری، شجاعت و شهامت، ولایتمداری و عمل بموقع به وظایف خود از جمله ویژگی های این شهید والامقام بود که باید برای نسل جوان این ویژگی ها در یادواره های شهدا بیان شود.

یادگارسالهای دفاع مقدس ادامه داد:شکوه و عظمت مردم برزگ ایران و رزمندگان اسلام در سالهای حماسه و ایثار دفاع مقدس به صورت جامع و کامل تبیین نشده و لازم  است با بازخوانی این فصل مهم از تاریخ انقلاب ایران اسلامی، نسل امروز را با شکوه پایداری و عظمت مردم ولایتمدار در آن دوران بیشتر آشنا کنیم.

علی بابایی به اقتدار ایران در جهان اشاره کرد و اظهار کرد: اقتدار و امنیت امروز ایران اسلام در جهان نتیجه مقاومت و ایستادگی در جنگ تحمیلی است، رزمندگان اسلام با لبیک گویی به ندای موسس انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به سوی جبهه های نبرد حق علیه باطل عازم شدند و تا پای جان از اسلام ناب ، آب و خاک خویش دفاع کردند.

فرمانده و یادگارسالهای دفاع مقدس، گفت: در سالهای دفاع مقدس جهان غرب به حمایت از صدام در برابر ایران صف کشیده بودند و همه جانبه از رژیم بعت عراق حمایت می کردند ولی با استقلال طلبی و اتکا آحاد مردم بویژه جوانان به خدا و دانش بومی، در دفاع مقدس پیروز شدند و دشمنان را شکست دادند، لازم است این حماسه آفرینی ها را  به نسل جدید منتقل شود، تا جوانان ولایتمدار، مومن و انقلابی بتوانند با الگو گیری از استقامت دفاع مقدس، کشور را در حوزه های مختلف از جمله: اجتماعی ، فرهنگی، اقتصادی به خودکفایی و پیشرفت کامل برسانند.

وی اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع مقدس یک دستاورد بزرگ برای مردم با عظمت ایران در برابر همه جهان بود،در سالهای دفاع مقدس با ایستادگی مردم نقشه های دشمنان با چالش جدی مواجه شد، شهدا ، رزمندگان اسلام و آزادگان در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی وظایفشان را به درستی انجام دادند، ما هم وظیفه داریم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به درستی فداکاری رزمندگان اسلام ، شهدا ، ایثارگران و خانواده معظم این عزیزان را برای جامعه و نسل جوان که آینده سازان این نظام الهی هستند تبیین و تبلیغ کنیم.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، سرود ملی ، خیرمقدم گویی مدیر اجرایی هیأت رزمندگان اسلام و مسئول کانون مداحان و هیئت اندیشه ورز بسیج مداحان استان، مداحی و مرثیه سرایی ذاکران اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام ، شعر خوانی و خاطره گویی از دیگر برنامه های یادواره شهید و آبروی محله بود.

در پایان با اهدای لوح سپاس از مقام شامخ خانواده معظم شهید مداح و پیر غلام اهلبیت علیهم السلام علیار اسلام پناه تجلیل شد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاسان: محمد حسین توسلی و علیرضا شریفی

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *