یاد و خاطره شهدای هسته ای در آستارا گرامی داشته شد

خانه / استان ها / یاد و خاطره شهدای هسته ای در آستارا گرامی داشته شد

مراسم یادواره شهدای هسته ای برای چهارمین سال پیاپی در شهر مرزی بندر آستارا در روز 20 فروردین 1394 همزمان با روز ملی فناوری هسته ای در مسجد عباسیه با حضور کم نظیر مردم و مسئولین با همت دفتر نمایندگی کانونهای مساجد ، هیئت رزمندگان اسلام و سپاه ناحیه آستارا و ادارات و نهادهای انقلابی شهرستان برگزار گردید

81565359-6377717

دکتر روح الله منعم، عضو سازمان بسیج اساتید و از مدرسان دانشگاه های گیلان در این مراسم با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال جنگ تحمیلی و شهدای هسته ای، اظهار کرد: انقلاب اسلامی سال های پر فراز و نشیبی را طی کرده و این سال ها با موفقیت ها و شکست ها و شادکامی ها و تلخی ها همراه بوده و آن چیزی که ما را در برابر موج حملات گسترده اقتصادی، نظامی، فرهنگی و … دشمنان مصون نگه داشته تکیه مردم ما به شریعت دین اسلام بوده است.

وی با بیان اینکه در دوران هشت سال جنگ تحمیلی با رشادت ها و ایثارگری ها شهدا یک ذره از اعتقادات و باورهای دین و نظام ما و خاک کشور به دست دشمنان نیفتاد، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران با قدرت در این برهه از زمانی و مکان جغرافیایی تمام نقشه های ابرقدرت های جهانی را نقش بر آب کرده است.

81565359-6377718

عضو سازمان بسیج اساتید گیلان با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی تمام خط مشی ها و سیاست های جبهه غرب در منطقه بر هم خورد و یک خط مشی جدید با تکیه بر اندیشه های اسلامی ظهور کرد، افزود: امروز انقلاب اسلامی از مرزهای ایران فراتر رفته و انقلاب ما الگوی ملت های آزادیخواه دنیا شده و این موجب عصبانیت دشمنان شده است.

دکتر منعم با بیان اینکه دشمنی دنیای استکبار با انرژی هسته ای ایران نیست بلکه آنان از اتحاد و همدلی ملت ایران ترس و هراس دارند، گفت: دشمنان با بهانه انرژی هسته ای می خواهند مانع از صادر شدن انقلاب ما به دیگر کشورهای جهان و پیشرفت و ترقی ایران اسلامی در همه بخش ها و زمینه ها شوند، اما کور خوانده اند و با وحدت و همدلی ملت ایران و توان دانشمندان نخبه و جوان کشور ما آروزهای خود رابه گور می برند.

81565359-6377719

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با تحسین مقاومت ۳۶ ساله مردم ایران اسلامی در برابر دنیای استکبار، اظهار کرد: ملت ایران، انقلاب اسلامی را با محوریت ولایت به پیروزی رساندند ولی آنچه که در این میان مهم جلوه می کند همان بصیرت انقلابی مردم است که باید بیش از پیش در بین نوجوانان وجوانان تقویت شود.

دکتر منعم مراقبت از باورها و اعتقادات اصیل اسلامی در دهه چهارم انقلاب را به مراتب حساس تر از دهه های قبلی دانست و خاطرنشان کرد: باید همواره حافظ ارزش های راستین انقلاب باشیم و هیچ وقت از مسیر ولایت خارج نشویم.

81565359-6377720

وی با بیان اینکه رسمیت شناختن حقوق هسته ایران توسط غربی ها نشانگر تدبیر رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: نقطه عطف انقلاب انجام حرکت های جهادی توام با بصیرت مردم و مسئولان می باشد.

عضو سازمان بسیج اساتید گیلان با اشاره به اینکه دشمنان از روحیه شهادت طلبی، ایثار و از خود گذشتگی نوجوانان و جوانان این مرز و بوم ترس و هراس دارند، افزود: باید دلاورمردی های رزمندگان جان بر کف را که پیروی از ولایت فقیه را سرلوحه دفاع از میهن اسلامی خود قرار دادند، گرامی داشته و آن را به نسل های بعدی منتقل کنیم.

دکتر منعم با بیان اینکه شهدا با فدا کردن جان و مال خود از روی اخلاص به کمال رسیدند و موجب رضایت حق تعالی شدند،گفت: شهیدان، طلایه داران عرصه مقاومت هستند و اطاعت از راه و مرام شهیدان، بر تمامی ملت بصیر و ولایی ایران اسلامی واجب است.

اجرای سرودی با مضمون اینکه ملت همیشه در صحنه خواهند بود و راه شهدای هسته ای را ادامه خواهند داد توسط مجری برنامه مسئول نوجوانان و جوانان عاشورایی شهرستان آستارا مرتضی هاشمی نسب و همخوانی آن توسط تمام حاظران در مجلس از بخشهای حماسی و جالب این مراسم بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *