یکی از اهداف برگزاری مسابقات جذب مردم به قرآن است

خانه / پیشنهاد ویژه / یکی از اهداف برگزاری مسابقات جذب مردم به قرآن است

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه یکی از اهداف مهم برگزاری مسابقات قرآن کریم این است که جامعه تحت تاثیر قرآن قرار گیرد و مردم جذب آن شوند، گفت: اخلاق و رفتار ما می‌تواند هم باعث جذب مردم به کتاب آسمانی و هم دوری مردم از آن شود.

یکی از اهداف برگزاری مسابقات جذب مردم به قرآن است

هیات:ستاد خبری چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، نشست صمیمی شرکت‌کنندگان در مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن کریم و مهدی قره‌شیخلو رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و رئیس ستاد برگزاری چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم روز ۳ دی ماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سجاد براتی شرکت‌کننده رشته دعاخوانی از استان چهار محال و بختیاری، امید حسینی‌نژاد شرکت‌کننده رشته قرائت تحقیق از استان خراسان رضوی، حمید حق‌طلب شرکت‌کننده قرائت تحقیق از استان خراسان رضوی، هاجر مهرعلیان شرکت‌کننده حفظ کل قرآن کریم از استان اصفهان، مریم سمائی شرکت‌کننده قرائت تحقیق از استان البرز، مرضیه میرزایی‌پور شرکت‌کننده رشته قرائت تحقیق از استان خراسان رضوی و یکی از اعضای گروه‌های مدیحه‌سرایی و همخوانی به ارائه نظرات خود پرداختند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه پس از ارائه نظرات شرکت‌کنندگان، اظهار کرد: قطعا مسابقات دارای اشکالاتی است و باید سعی کنیم هر سال بهتر از سال قبل برگزار شود.

یکی از اهداف برگزاری مسابقات جذب مردم به قرآن است

قره‌شیخلو با بیان اینکه یکی از اهداف مهم برگزاری مسابقات قرآن کریم این است که جامعه تحت تاثیر قرآن قرار گیرد و مردم جذب قرآن شوند، گفت: قبلا هم گفته بودم که مسابقات تجدید عهد مردم و خودمان با قرآن است؛ ما باید به خودمان بگوییم که اگر مسابقات تاثیری ندارد با چه حجتی این پول‌ها را هزینه می‌کنیم؟

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا مشکلات در مسابقات را به حداقل برسانیم، افزود: آنچه برای ما ملاک است آیین‌نامه و داوران هستند و هیچکس نمی‌تواند نظر داور صحنه را تغییر دهد و در تمام مسابقات اعم از مسابقات ورزشی هم همینطور است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در طرح ساماندهی داوران، سیستم نظارت بر عملکرد داوران راه می‌افتد و اگر نظر اشتباهی دهند، قطعا در این سیستم نظارت، جریمه خواهند شد؛ ما باید به سمتی حرکت کنیم که داوری‌ها قانون‌مند شود.

قره‌شیخلو با اشاره به اینکه به‌ دلیل جذب بینندگان تلویزیونی و مردم در هر شب چندین رشته به رقابت پرداختند، تاکید کرد: در داوری اصلا حق قیاس نداریم و داور موظف است طبق آیین‌نامه فارغ از نفر قبل و بعد نمره دهد.

وی با بیان اینکه در مسابقات امسال ۷۰ نفر منتخب خواهیم داشت، یادآور شد: امسال ۳۰ درصد اعتبار چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم یعنی مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان را برای جوایز اختصاص داده‌ایم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه از طرف خودم برای اشکالاتی که در حین برگزاری بوجود آمد، عذرخواهی می‌کنم، افزود: مسائل فنی هم در کمیته فنی بررسی می‌شود؛ انشاءالله با استفاده از این نظرات و بررسی‌ها، سعی کنیم نواقص برای سال‌ها و دوره‌های بعدی کمتر شود.

قره‌شیخلو با اشاره به اینکه تنها چیزی که از ما باقی می‌ماند، اخلاق و رفتار است، خاطر نشان کرد: اخلاق و رفتار ما می‌تواند هم باعث جذب مردم به قرآن شود و هم باعث دوری مردم از قرآن شود.

منبع: وارث

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *