۱۱۳ کیلومتر از مرز سوریه با لبنان امن شد+نقشه

خانه / مطالب و رویدادها / ۱۱۳ کیلومتر از مرز سوریه با لبنان امن شد+نقشه

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت حاضر در ارتفاعات «الطفیل» و شهرک‌های «سبنا و الدره» توانستند با نیروهای حاضر در مناطق «عامود بلودان، زبدانی و سرغایا» ملاقات کنند.

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت موفق شدند منطقه قلمون غربی را به منطقه زبدانی در ریف غربی دمشق متصل کنند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)  شنبه، گزارش داد که نیروهای مقاومت حاضر در ارتفاعات «الطفیل» و شهرکهای «سبنا و الدره» توانستند با نیروهای حاضر در مناطق «عامود بلودان، زبدانی و سرغایا» ملاقات کنند.

 

 

در واقع پس از پاکسازی ارتفاعاتی که این دو منطقه را به هم وصل میکند و پس از خروج تروریستها، این منطقه کاملا امن شد.

این وضعیت، امنیت بیشتری را در غرب دمشق ایجاد می‌کند.

تروریستها از سبنا و الدره خارج شدند و بدین ترتیب مرزهای سوریه و لبنان امن شد؛ این امنیت در یک خط است که از سمت راه بین امللی دمشق-زبدانی در شمال تا سرغایا و درة الطفیل امتداد دارد و به ارتفاعات «فلیطه» میرسد.

مسافت این خط 113 کیلومتر است و مساحت منطقه ای که تروریستها در برهه اخیر از آن خارج شدند، به بیش از 500 کیلومتر مربع میرسد.

 

 

در همین راستا، 13 اردیبهشت جاری 52 تروریست وابسته به جیش تحریر الشام از شهرک سبنا در غرب قلمون سوریه خارج شده و وارد شهر «الرحیبه» در شرق قلمون شدند.

 این خروج در تکمله توافق وادی بردی بود که در دسامبر (آذر-دی 95) گذشته میان دولت و معارضان سوری حاصل شد و به سبب آن تروریستها به ادلب اعزام شدند.

 پس از آزادسازی وادی بردی توسط دولت سوریه و به دست گیری کنترل این منطقه، این تروریستها در محاصره کامل بودند؛ زیرا این منطقه تنها راه نفوذ آنان بود.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *