۵۰۰ زن کُرد سوریه در خط مقدم نبرد با گروهک داعش قرار دارند

خانه / مطالب و رویدادها / ۵۰۰ زن کُرد سوریه در خط مقدم نبرد با گروهک داعش قرار دارند

یک فرمانده زن در نیروهای پشتیبانی کرد با تأکید بر اینکه یک شهروند سوری است پیش از اینکه کرد باشد، از حضور 500 زن کرد در خط مقدم نبرد با عناصر تروریستی داعش خبر داد

همزمان با انتشار اخباری از توافق محرمانه عربستان، ترکیه و آمریکا برای ساقط شدن شهر عین‌العرب (کوبانی) در شمال سوریه، «میسا عبدو» یکی از فرماندهان زن در یگان‌های پشتیبانی مردمی کرد در «عین العرب» از مقاومت مردم کُرد از جمله حضور 500  زن در این یگان‌ها خبر داد.

عبدو با بیان اینکه حتی فکر سقوط عین‌العرب توسط تروریست‌های گروهک تکفیری داعش را نمی‌کند، تأکید کرد که زندگی آنها برای کشورشان است و خون کسانی که کشته شده‌اند، هرگز پایمال نخواهد شد.

عین‌العرب در شمال سوریه و در مرز ترکیه، بیش از سه هفته است که در محاصره جدی گروهک داعش از شرق، غرب و جنوب قرار گرفته است و ترکیه نیز مرز خود در شمال عین‌العرب را مسدود کرده و مانع کمک‌های مردمی کُرد ترکیه به این شهر می‌شود.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الأوسط»، میسا عبدو بیان اینکه کردهای عین‌العرب خواستار سوریه آزاد هستند، تصریح کرد، پیش از آنکه کرد باشد، شهروند سوریه هستند.

این فرمانده کرد با اشاره به اینکه 500 نفر از زنان کُرد در اردوگاه‌های آموزش می‌بینند، از حضور 500 زن کرد در خط مقدم نبرد با تروریست‌های داعش خبر داد.

درگیری میان تروریست‌های داعش و نیروهای کرد همچنان در عین‌العرب (کوبانی) ادامه دارد. در همین راستا نیروهای کرد یکشنبه موفق شدند 40 تروریست داعشی را به اسارت بگیرند

از طرف دیگر، گروهک داعش روز دوشنبه نزدیک به 30 نفر از نیروهای کُرد را در قره‌تپه در شمال عراق در حمله‌ای انتحاری از پای در آورد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *