۵۸۴ شهید و ۳۶۴۰ مجروح حاصل ۱۵روز تجاوز اشغالگران صهیونیست به غزه

خانه / مطالب و رویدادها / ۵۸۴ شهید و ۳۶۴۰ مجروح حاصل ۱۵روز تجاوز اشغالگران صهیونیست به غزه

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که آخرین آمار ۱۵ روز تجاوز هوایی، زمینی و دریایی ارتش اسرائیل به نوار غزه به بیش از ۵۸۴ شهید و ۳۶۴۰ مجروح رسیده است.

رژیم صهیونیستی از 15 روز پیش حملات خود را از زمین، هوا و دریا به غزه شروع کرده است  و در این مدت بیش از 584 فلسطینی را شهید کرده است که بیشتر آنها از کودکان و زنان و سالخوردگان تشکیل می دهند.

5 فلسطینی دیگر در غزه شهید شدند

جنگنده ها و واحدهای توپخانه ارتش رژیم اسرائیل بامداد امروز در ادامه حملات خود به مناطق مختلف نوار غزه دستکم 5 شهروند فلسطینی را به شهادت رساندند.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که یک شهروند فلسطینی بامداد امروز در جریان گلوله باران منطقه النصیرات به شهادت رسید.

وی افزود: یک جوان فلسطینی نیز در حمله ارتش اسرائیل به شهر خانیونس شهید و شماری زخمی شدند.

القدره تصریح کرد: در گلوله باران یک خانه در شهر دیر البلح  نیز یک شهروند دیگر فلسطینی شهید شد.

به گفته این سخنگو، ارتش رژیم اسرائیل با گلوله باران مداوم خود یک شهروند سالخورده فلسطینی را در شهر خانیونس و یک شهروند سالخورده دیگر را در غرب شهر غزه به شهادت رساند.

درهمین حال، جنگندهای ارتش رژیم اسرائیل سه مسجد و یک باشگاه ورزشی را بمباران کردند.

القدره همچنین تصریح کرد: پنج شهروند فلسطینی در حمله ارتش رژیم اسرائیل به غرب شهر خانیونیس زخمی شدند.وی تصریح کرد: شمار کل حملات صهیونیست ها در پایان پانزدهمین روز به 577 شهید و 3600 زخمی رسید.

القدره گفت: 154 کودک، 58 زن و 28 سالخورده جزء این شهدا و 1125 کودک و 629 زن و 144 سالخورده جزء این زخمی ها هستند.

خبرنگار خبرگزاری معا همچنین از حمله جنگنده های ارتش رژیم اسرائیل به سه دستگاه آمبولانس هلال احمر فلسطین و وقوع درگیری در شرق منطقه القراره همراه با ادامه بمباران و گلوله باران اکثر مناطق غزه خبر داد.

اسرائیل به هلاکت 2 نظامی دیگر خود در غزه اعتراف کرد

ارتش رژیم اسرائیل امروز سه شنبه اعتراف کرد: دو نظامی اسرائیلی در جریان نبردها در نوار غزه کشته شدند که با احتساب آنها شمار نظامیان کشته شده ارتش اسرائیل از زمان حمله به نوار غزه در 15 روز پیش تاکنون به 27 نفر رسید.

در بیانیه ارتش رژیم اسرائیل آمده است: دو نظامی ارتش در نبردها در چارچوب عملیات “صخره سخت” کشته شدند.

این درحالی است که مبارزان فلسطینی شمار تلفات ارتش رژیم اسرائیل را بیشتر از رقم اعلام شده صهیونیست ها دانسته اند.

یکی از افسران عالی رتبه دستگاه اطلاعات نظامی ارتش رژیم اسرائیل از جمله این کشته ها است.

این خبر درپی اذعان رسانه های ارتش رژیم اسرائیل به کشته شدن هفت نظامی و زخمی شدن 30 نفر دیگر در روز دوشنبه در نبردها در نوار غزه منتشر شد.

گردانهای شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین “حماس” پیش از این اعلام کرد که درجریان درگیریها در محله الغوافیر در شرق شهر خانیونیس در نوار غزه پنج نظامی ارتش اسرائیل کشته و تعداد دیگری زخمی شدند.

این گردانها همچنین اعلام کرده بودند که 10 نظامی ارتش اسرائیل از جمله شماری افسر را در یک کمین در محله شجاعیه شهر غزه کشته شده است.

گردانهای شهید عزالدین قسام به خطوط پشت جبهه ارتش رژیم اسرائیل در شرق گذرگاه بیت حانون نیز نفوذ کرد.

همزمان نیروهای مقاومت نیز به موشک باران شهرک های صهیونیست نشین و نیز شهر تل آویو ادامه دادند.

از سوی دیگر، برخی از منابع رژیم اسرائیل اعلام کردند: 23 نظامی اسرائیلی تا این لحظه در بیمارستان “سوروکا” در منطقه بئر السبع بستری هستند که وضعیت سه نفر از آنها وخیم است.

فرمانده یک واحد ویژه زمینی ارتش اسرائیل زخمی شد

شورای نظارت نظامی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز اجازه داد تا خبر جراحت شدید فرمانده یگان ویژه جنگ چریکی ارتش این رژیم موسوم به “اغوز” منتشر شود.

این فرمانده برای درمان به همراه 30 نظامی دیگر که در درگیری‌های یاد شده زخمی شدند، به بیمارستانهای “سوروکا” در منطقه بئر السبع و “برزیلای” در شهرک عسقلان و “شیبا” در تل آویو منتقل شدند.

این خبر درپی هلاکت سرهنگ صهیونیست “دولیف کیدار” نزدیک شهرک صهیونیست نشین “کیبوتس ایرز” در شمال نوار غزه منتشر شد.

این سرهنگ صبح دوشنبه به ضرب گلوله مبارزان گردانهای شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس که از طریق یک تونل زمینی به این شهرک نفوذ کرده بودند، به هلاکت رسید.

“کیدار” فرماندهی گردان آموزش یکی از پایگاههای آموزشی افسران صهیونیست در منطقه نقب را برعهده داشت، و در بین نظامیان رژیم صهیونیستی که در درگیریهای زمینی به هلاکت رسیده‌اند، کیدار بالاترین رتبه نظامی را دارد.

“غسان علیان” فرمانده یگان نخبه “گولانی” نیز در جریان درگیری‌های بامداد یکشنبه در محله “التفاح” در شهر غزه از ناحیه دو چشم زخمی شد، و همچنان در بیمارستان سوروکا در منطقه بئر السبع تحت درمان است.

واحد اغوز یکی از واحدهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی است که به آن واحد کماندوی زمینی اطلاق می شود. این واحد ویژه جنگ های چریکی و نبرد در مناطق ناهموار است، و در زمان اشغال جنوب لبنان با حزب الله لبنان هم جنگیده بود.

گردانهای قسام: تاکنون 45 نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند

گردانهای شهید عزالدین قسام دوشنبه شب اعلام کرد: پنج نظامی صهیونیست در جریان درگیری در جنوب نوار غزه کشته شدند که با احتساب آنها شمار تلفات ارتش رژیم اسرائیل به 45 نفر رسید.

این گردانها در بیانیه ای که یک نسخه آن در اختیار خبرگزاری آناتولی ترکیه قرار گرفت، تصریح کرد: مبارزان ما با یک یگان اسرائیل در شرق شهر خانیونیس در جنوب نوار غزه درگیر شدند که به کشته شدن پنج نظامی اسرائیلی و زخمی شدن تعداد دیگری از آنها منجر شد.

این درحالی است که ارتش رژیم اسرائیل تاکنون به کشته شدن فقط 27 نظامی و زخمی شدن 90 نفر دیگر خود در این درگیریها اذعان کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *