۸ کاری که زوجین برای ماندگاری ازدواج خود انجام می‌دهند

خانه / مطالب و رویدادها / ۸ کاری که زوجین برای ماندگاری ازدواج خود انجام می‌دهند

در گزارش زیر ما ۸ کاری را که زوجین برای داشتن یک زندگی مشترک شاد و آرام انجام می‌دهند، به اشتراک می‌گذاریم.

۸ کاری که زوجین برای ماندگاری ازدواج خود انجام می‌دهند

هیات:در کنار هم زندگی کردن تصمیمی است که می‌تواند یک رابطه را ساخته و یا از بین ببرد. تمام زمانی که آن‌ها با هم می‌گذرانند ممکن است به تقویت پیوند آن‌ها کمک کند، اما تعامل ۲۴ ساعته، آن‌ها را در معرض همه چیز قرار می‌دهد (خوب، بد و زشت). زندگی مشترک ممکن است اقدام بزرگی به نظر برسد، اما روش‌های مختلفی وجود دارد که زوجین با هم از پس چالش‌ها بر می‌آیند.

در این مقاله، ما می‌خواهیم به شما و شریک زندگی شما کمک کنیم تا یک رابطه مرتب داشته باشید، بنابراین ما ۸ کاری را که زوجین برای داشتن یک زندگی مشترک شاد و آرام انجام می‌دهند، به اشتراک می‌گذاریم.

آن‌ها در مورد دستورالعمل‌ها و برنامه‌ها توافق می‌کنند.

از ایجاد تقویم برای انجام کارها، تا بحث در مورد برنامه خواب و مرز‌های شخصی، زوجین باید سازش کنند و دستورالعمل‌هایی را برای زندگی مشترک تعیین کنند.

طبق یک نظرسنجی، حتی عادات نامناسب حمام نیز می‌توانند باعث از هم گسیختگی شوند؛ بنابراین اگر نمی‌خواهید رابطه‌ی شما از بین برود، توافق در مورد قوانین برای حل مسئله، مهم است. چه کسی اولویت استفاده از حمام را در صبح دارد؟ صندلی توالت باید بالا یا پایین باشد؟ “بحث‌های کوچک” برای یک زندگی مشترک، ضروری است.

۸ کاری که زوجین برای ماندگاری ازدواج خود انجام می‌دهند

آن‌ها در انجام کار‌ها به یکدیگر کمک می‌کنند.

یک مطالعه نشان داد که ۵۶ ٪ از متاهل‌ها معتقدند که تقسیم کار‌ها برای یک ازدواج موفق بسیار مهم است. این امر در مورد زوج‌هایی که با هم زندگی می‌کنند نیز صدق می‌کند.

شرکای زندگی بسته به توانایی‌ها و برنامه هایشان می‌توانند سیستم اختصاصی خود را برای تعیین وظایف ایجاد کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند برخی از کار‌های را به عنوان نوعی گروهی باهم انجام دهند.

آن‌ها در مورد پول صحبت می‌کنند.

مانند کار‌های خانه، هزینه‌های خانه نیز باید به عنوان مسئولیت مشترک در نظر گرفته شود. زوجین بسته به حقوق فردی خود، باید در مورد چگونگی برنامه تقسیم صورتحساب بحث کنند. بحث پول باید شامل بدهی‌های معوق و اهداف مالی آن‌ها نیز باشد.

شرکای زندگی باید همیشه در مورد مسائل پول صادق باشند تا از مسائل بی اعتمادی جلوگیری کنند. انجمن روانشناسی آمریکا نکاتی را در مورد چگونگی اجتناب از مشاجرات مالی، که شامل جلسات منظم برای بررسی هزینه‌ها و برنامه‌های پس انداز است، به اشتراک می‌گذارد.

۸ کاری که زوجین برای ماندگاری ازدواج خود انجام می‌دهند

آن‌ها یاد می‌گیرند که چگونه با عادات آزار دهنده یکدیگر کنار بیایند.

وقتی زوجین زندگی مشترک را شروع می‌کنند، آن وقت است که متوجه هرگونه شوخی و عادت‌های عصبی کننده یکدیگر می‌شوند (مثل جوراب‌های کثیف را روی زمین می‌گذارند، با صدای خیلی بلند می‌جوند)، که سازگاری با آن‌ها بسیار سخت بوده و همینطور نیز به آن‌ها اضافه می‌شود.

یکی از راه‌های اجتناب زوجین از دیوانه کردن یکدیگر، یافتن راه‌هایی برای کنار آمدن با این عادت‌های آزار دهنده است. دکتر روانشناس بالینی مجاز، دافنه مارنه، توصیه می‌کند ارزیابی کنید که آیا می‌توان این اخلاق را به راحتی نادیده گرفت یا اینکه باید در مورد یک قرارداد بحث شود.

آن‌ها آیین خاص و ویژه خود را دارند.

مقاله‌ای از ژورنال انجمن تحقیقات مصرف کنندگان بیان می‌دارد که زوجینی که با هم آیین‌هایی را انجام می‌دهند، “احساسات مثبت بیشتر و رضایت بیشتر از رابطه” را تجربه می‌کنند.

این لحظات مشترک می‌تواند به راحتی تمرین کردن با یکدیگر، نشستن روی کاناپه هنگام تماشای فیلم باشد، یا همانطور که یک خانم در مقاله بهداشت زنان نوشت، استفاده از کرم ضد چروک روی صورت شوهرش و خواندن آهنگ اختصاصی هر روز.

زمانی را برای تنهایی مشخص می‌کنند.

زندگی مشترک به این معنی نیست که شما باید هر لحظه بیداری را با هم سپری کنید. هوا خوردن و داشتن وقت تنهایی برای روابط نیز سالم است. تنهایی به ما اجازه می‌دهد تا در بسیاری از موارد، از جمله خودمان، تأمل کنیم و همچنین می‌تواند به ما کمک کند تا افراد بهتری برای اطرافیان خود باشیم.

آن‌ها برای میهمانان خانه قوانین اساسی تعیین می‌کنند.

زوجین در مورد خانواده و دوستان شریک زندگی خود، دارای سطح راحتی متفاوتی هستند؛ بنابراین تعیین قوانین اساسی برای مهمانان نیز مهم است. آن‌ها باید توافق کنند که چه کسی می‌تواند بیاید، چه زمانی ایده آل است و چه مدت می‌تواند بماند.

بحث در مورد سایر تدارکات میزبانی قبل از ورود مهمان، مانند برنامه‌های غذایی و فعالیت‌های مورد انتظار، می‌تواند به جلوگیری از مشاجره و اضطراب در طول رویداد کمک کند.

۸ کاری که زوجین برای ماندگاری ازدواج خود انجام می‌دهند

آن‌ها برای حل مشکلات خود تلاش می‌کنند (و این همیشه لازم نیست قبل از خواب باشد).

زوجین می‌توانند با ایجاد یک فضای مثبت و حل همه مشکلات، خانه خود را به مکانی امن از نظر عاطفی تبدیل کنند.

طبق گفته دکتر روانشناس اجتماعی، امی ام گوردون، توصیه “هرگز عصبانی به رختخواب نروید” منسوخ شده است. افرادی که استرس و خستگی دارند بیشتر مستعد واکنش منفی هستند. گوردون توصیه می‌کند در صورت نیاز دکمه مکث را بزنید و در آن بخوابید. هنگامی که هر دو در شرایط ذهنی مطلوب و در شرایط بهینه باشند، مشکلات بهتر کنترل می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *