در روز جمعه مورخ 93/8/9 همایش شیرخوارگان حسینی توسط پیروان عترت(ع) واحد خواهران هیئت رزمندگان اسلام شهرستان هرسین در مسجد حضرت آیت الله حجتی (ره) مصلی نماز جمعه با حضور بیش از 3000نفر از مادران و نوزادان شیرخواره برگزار گردید.

در روز جمعه مورخ 93/8/9 همایش شیرخوارگان حسینی توسط پیروان عترت(ع) واحد خواهران هیئت رزمندگان اسلام شهرستان هرسین در مسجد حضرت آیت الله حجتی (ره) مصلی نماز جمعه با حضور بیش از   3000نفر از مادران و نوزادان شیرخواره برگزار گردید.

درابتدای این مراسم برادرمحمدخواجوی قاری محترم قرآن باصدای دلنشینی قرآن راتلوت نمودندودرادامه حجت الاسلام عباسیان (مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی) در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه محرم و شهادت حضرت علی اصغر(ع) اظهار داشت بر طبق روایتی از رسول اکرم(ص) پدر و مادر و فرزندان هر دو وظایفی در قبال هم بر گردن دارند و وظیفه پدر و مادر نسبت به تربیت فرزندان این است که سه وظیفه بر عهده دارند، اول با محبت پیامبر(ص) و دوم با محبت اولیاء و امامان(ع) و سوم با قرائت قرآن تربیت شوند. وی در ادامه در رابطه با شرکت در این مراسمات افزود در حقیقت شرکت دادن فرزندان در اینگونه مراسمات مذهبی یک جور ادای دین به آنهاست. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به نقش لقمه حرام در تربیت فرزندان خاطرنشان کرد در واقع لقمه حرام در تربیت فرزندان بسیار مؤثر است و باید نهایت توجه را در لقمه ای که سر سفره گذاشته می شود داشته باشیم. در ادامه برادر روح الله لطفی مداح اهل بیت(ع) با مداحی و نوحه سرایی با قرائت ذکر مصیبتی در شهادت حضرت علی اصغر(ع) شور و حال خاصی به مراسم داد. همچنین توسط یکی از خواهران نذرنامه قرائت شد.

در این مراسم به نوزادان شیرخواره لباس تبرکی اهداء گردید و به وسیله شیراز تمامی شرکت کنندگان در مراسم پذیرایی به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *