مراسم ارتحال علامه حسن‌زاده آملی در امامزادگان شهرکرد +تصویر

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / مراسم ارتحال علامه حسن‌زاده آملی در امامزادگان شهرکرد +تصویر

مراسم ترحیم علامه آیت الله حسن حسن‌زاده آملی با رعایت اصول بهداستی در فضای باز آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد برگزار شد.

مراسم ارتحال علامه حسن‌زاده آملی

مراسم ترحیم علامه آیت الله حسن حسن‌زاده آملی با رعایت اصول بهداستی در فضای باز آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم آیت الله علی اکبر صمدی یزدی با تسلیت ایام رحلت جانسور پیامبر اعظم صلی الله علیه آله و سلم و شهادت فرزندان گرامیش سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام و حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام به جایگاه والای علمی و بخشی از ویژگی های بارز اخلاقی علامه حسن‌زاده آملی اشاره و ارتحال این علامه و عالم ربانی را تسلیت گفت.

استادحوزه علمیه اظهار داشت: علامه آیت الله حسن‌زاده آملی در دوران طلبگی از اساتید مبرز و علمای بزرگی در قم و تهران بهره مند شد، این شخصیت‌ برجسته جهان اسلام و علامه بزرگ از دوران جوانی به مقام برجسته علمی دست پیدا کرده بود و لقب “ذوفنون” به ایشان داده شد و دارای کتاب‌های بسیاری در علوم مختلف است.

کارشناس مسایل مذهبی ولایت‌مداری را یکی از شاخصه‌های برجسته این علامه عنوان کرد و افزود: علامه حسن‌زاده آملی همواره برحمایت از ولایت تأکیدمی‌کرد و نسبت به مقام معظم رهبری و ولایت فقیه خضوع و تواضع داشت،ایشان فرموده‌اند”گوش‌تان به دهان رهبرباشد،چون ايشان گوششان به دهان حجت‌بن‌الحسن ارواحنافداه است”، اين جملات وقتي بيشتر معنا پيدا مي‌كند كه بدانيم صاحب تفسير الميزان، مرحوم علامه آیت الله طباطبايي درباره علامه حسن‌زاده فرموده‌اند:”حسن‌زاده را كسي نشناخت جز امام زمان ارواحنافداه “.

آیت الله صمدی یزدی ادامه داد: علامه حسن‌زاده آملی، شان و عظمت بالای در بین مردم و علما دارد و در علوم مختلف، مانند تفسیر، فقه، اصول، کلام، فلسفه، عرفان، ریاضیات و نجوم متبحر بود و به معنای دقیق کلمه ذوالفنون بود.

کارشناس مسایل مذهبی افزود: علامه حسن‌زاده آملی یکی از جمله بزرگان علم و معرفت بود که به یقین در مباحث عقلی و فلسفی در سطح حوزه جزء برترین‌ها و افراد شاخص بود و بسیاری از دانش‌آموختگان سطح بالا علمی این علامه فرزانه، امروز از اساتید حوزه علمیه هستند.

کارشناس مسایل مذهبی به الگو گیری از این عالم فرزانه اشاره کرد و ادامه داد: طلاب جوان حوزه های علمیه و اساتید باید بزرگانی همچون علامه حسن زاده را به عنوان الگوی خویش در عرصه علم و اخلاق قرار دهند.

آیت الله صمدی یزدی به دشمنی استکبار جهانی برای تخریب چهرهای معنوی و موثر اشاره کرد و ادامه داد: از صدر اسلام  تاکنون، دشمنان اسلام ناب در کمین بودندکه با شیوه های مختلف و پخش شایعه مردم را نسبت به حقایق با شک و  تردید مواجه کنند و گاهی شایعه را آنقدر عمومی و تکرار می کنند که به باور عمومی تبدیل می شود، در برخی از موارد به علت عدم بصیرت و آگاهی لازم به نتیجه هم رسیدند، از نمونه های بارز آن مظلومیت امیر ولایت حضرت علی علیه السلام و شهادت آن حضرت در محراب عبادت، قیام عاشورا و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و اسارت آل الله می یاشد.

وی افزود: با توجه به اثر گذاری انقلاب اسلامی، استکبار جهانی برای براندازی و یا کم کردن نفوذ و قدرت اسلام و انقلاب اسلامی ، توطئه های فراوانی را طراحی کردند، از جمله ترور و به شهادت رساندن مردم و شخصیت ها موثر و نیز ترور شخصیتی مانند شهادت شهید مظلوم دکتر بهشتی، که بهترین راهکار برای مقابله با ترفند های استکباری جهانی بصیرت، آگاهی و ولایتمداری است.

آیت الله صمدی یزدی به فداکاری با گرامیداشت یاد و خاطره نوجوان عزیز علی لندی گفت: این نوجوان عزیز که در شهرکرد در حال تحصیل بود، با ایثار، فداکار و شجاعت مثال زندنیش به قهرمان جدید ایران تبدیل شد، در فرهنگ غنی اسلام ناب گذشت ، ایثار ، شجاعت و شهادت علاوه بر نیک نامی دنیوی دارای ارزش معنوی و روحانی آخروی است.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: شهید نوجوان علی لندی برای ملت ایران و استان چهارمحال وبختیاری یک افتخار بزرگ است و نشان از زنده بودن روحیه ایثار و فداکاری در ایران اسلامی دارد که با اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت ترویج آن و حفظ و صیانت از آن می‌توان روز به روز شاهد تاثیرات مثبت آن در جامعه بود .

شایان ذکراست: شهید نوجوان علی لندی ۱۵ساله  که در شهرستان ایذه استان خوزستان مهمان بود، پس از وقوع آتش سوزی کپسول گاز مایع و در خواست کمک از کسانی که در این حادثه گرفتار شده بودند، برای نجات ۲ زن میانسال و سالخورده ، به قلب آتش زد و با فداکاری تمام برای دور کردن منشا آتش از آنها، خود گرفتار آتش شد، این نوجوان فداکار موفق ‌شد آنها را از آتش بیرون بکشد، اما خودش به شدت دچار سوختگی گردید ‌و بر اثر شدت سوختگی به شهادت رسید.

اقامه نماز مغرب و عشاء، تلاوت آیات نورانی قرآن مجید و ذکر مصیبت از دیگر برنامه های مراسم ترحیم “علامه آیت الله حسن حسن حسن‌زاده آملی” و گرامیداشت یاد و خاطره “شهید علی لندی “دانش آموز مدرسه شهید استکی شهرکرد بود که با حضور جمعی از مسئولین، روحانیون و مردم مومن در امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد به همت شورای هماهنگی تبلیغات استان، هیأت رزمندگان اسلام استان و مجموعه افق امامزادگان شهرکرد برگزارشد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاسان: علیرضا روستا و کریمزاده

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *