مراسم گرامیداشت سالروز شهدای ۱۷شهریور در شهرکرد + تصویر

خانه / استان ها / مراسم گرامیداشت سالروز شهدای ۱۷شهریور در شهرکرد + تصویر

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در مراسم گرامیداشت سالروز شهدای قیام خونین ۱۷شهریور گفت: با حرکت انقلابی، روند پیشرفت کشور روز به‌روز شتاب می‌گیرد.

مهندس نیکزاد در سفر به شهرکرد؛

با حرکت انقلابی، روند پیشرفت کشور روز به‌روز شتاب می‌گیرد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در مراسم گرامیداشت سالروز شهدای قیام خونین ۱۷شهریور گفت: با حرکت انقلابی، روند پیشرفت کشور روز به‌روز شتاب می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ آیین گرامیداشت سالروز شهدای قیام خونین ۱۷شهریور همزمان با نماز مغرب وعشاء در مسجد جامع شهرکرد برگزار ‌شد.

در این مراسم که استاندار، جمعی از مسئولان و مردم حضور داشتند، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شهدای 17 شهریور گفت: انقلاب اسلامی بر اساس اعتقادات اسلامی شکل گرفت و به برکت این انقلاب روز به روز تفکر اسلامی در جامعه پررنگ می‌شود.

مهندس اکبر نیکزاد با اشاره به عوامل پیروزی انقلاب اسلامی افزود: تنها سلاح موسس انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) اعتقادات اسلامی بود و بر اساس همین اعتقادات اسلامی، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران پایه‌گذاری شد و مردم آمریکا و نوکران آن را از کشور بیرون کردند و در یوم الله ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ پیروزی خود را جشن گرفتند.

رئیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: اگر بر اساس اعتقادات اسلامی و تفکر بسیج حرکت کنیم، روند پیشرفت کشور شتاب بیشتری به خود می‌گیرد، اکنون نیز در دولت سیزدهم با حاکم شدن تفکر انقلابی و حرکت در مسیر اعتقادات اسلامی شاهد شکل‌گیری پیشرفت کشور در زمینه‌های مختلف هستیم.

مهندس نیکزاد گفت: دشمن که قدرت و توان اعتقادات اسلامی مردم را درک نکرده بود، تصور می‌کرد با راه‌اندازی جنگ تحمیلی می‌تواند انقلاب اسلامی را مهار کند، از همین رو صدام را علیه ایران اسلامی مجهز کرد اما با حمایت مردم  رزمندگان اسلام با دست خالی ولی با قدرت ایمان به میدان آمدند و پیروز شدند و در این جنگ حتی یک وجب از خاک کشور جدا نشد.

سخنران آیین گرامیداشت سالروز شهدای قیام خونین ۱۷شهریور در شهرکرد خاطرنشان کرد: هر روز از هشت سال دفاع مقدس یک تاریخ ماندگار و افتخاری برای هر ایرانی است و صحنه‌هایی که در این هشت سال رقم خورد در هیچ کجای دنیا نمی‌توان نمونه آن را مشاهده کرد و با پایان جنگ تحمیلی، دوران سازندگی آغاز شد و در طول این دوران هر گاه مسئولان با تفکرات بسیجی و اعتقادات اسلامی حرکت کردند به موفقیت صدچندان رسیدند و هرکجا غفلت کردند آسیب دیدیم.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم افزود: مردم وقتی می‌بینند مسئولان به‌صورت انقلابی پای کار هستند، همه مردم پای کار می‌آیند، از سال گذشته در چهارمحال و بختیاری شاهد حوادثی مانند سیل، زلزله و بحران آب شرب بودیم، مردم، چون مسئولان پای کار بودند با آن‌ها همراهی کردند.

مهندس نیکزاد با تبیین اقدامات و خدمات دولت سیزدهم، اظهار داشت: شخص رییس‌جمهور در طول یک سال گذشته به تمام استان‌های کشور دست‌کم یک بار سفر کرد و در این سفرها  از نزدیک با مسائل و مشکلات مردم آشنا شده است، همچنین در حوادث مختلف، مسئولان کشور با حضور در جمع مردم مشکلات را به صورت میدانی بررسی و در کوتاهترین زمان ممکن برای رفع مشکلات برنامه ریزی می کنند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به سفر رییس‌ جمهور به بام ایران اشاره کرد و ادامه داد: رییس‌جمهور در سفر به استان چهارمحال و بختیاری در اولین اقدام به روستای لبد از دورترین نقاط این استان رفت و در این سفر با مردم دیدار کرد و مشکلات را از نزدیک مشاهده و نامه های مردم را دریافت کرد، از جمله نامه پیرزن “بی‌بی‌گل” را مستقیم دریافت کرد و دستور داد تا سریع‌تر خانه مسکونی این بانوی کوهرنگی تکمیل شود که این مهم در دستور کار مسئولان استان قرار گرفت و در کوتاه‌ترین زمان تقاضای “بی‌بی‌گل” محقق شد و رییس‌جمهور از این موضوع بسیار خوشحال شد، این یعنی رییس‌جمهور کشور انقلابی است.

مهندس نیکزاد، با تجلیل از کار هنرمندانه دیدار “بی‌بی‌گل” با رییس‌جمهور در دور ترین نقطه بام ایران و مقایسه آن با برخورد خشن پلیس با فردی که در مسیر حرکت رییس جمهور امریکا قرار گرفت، گفت: دولت مردمی نامه خودش از “بی‌بی‌گل”  دریافت و دستور پیگیری در اولین زمان ممکن را صادر می کند ولی پلیس امریکا با بدترین وضعیت و به صورت خشن با هموطن خود برخورد می کند.

وی به دیدار اخیر مسئولان دولت سیزدهم با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: خدمات و دستاوردهای دولت مورد رضایت رهبر معظم انقلاب است بطوریکه در نشست اخیر ایشان با اعضای هیات دولت خرسندی خود را اعلام و از خدمات دولت قدردانی کردند.

مهندس نیکزاد، از اقدامات اقتصادی دولت با عنوان تحول بزرگ یاد کرد و گفت: دولت با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی جلوی سوءاستفاده‌هایی که در این رابطه انجام می‌شد را گرفت، در گذشته برخی نورچشمی‌ها با دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام به واردات اقلام غیر ضروری می کردند و در بازار به قیمت آزاد می‌فروختند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: مردم ایران اسلامی استحقاق آن را دارند تا بیش از پیش به آنها خدمت شود و بی‌شک با همدلی و تداوم تفکر انقلابی این مهم بخوبی محقق می‌شود.

اقامه نماز مغرب و عشا، روضه خوانی و ذکر مصیبت یکی از مداحان و دیدار چهره به چهره با مردم از دیگر برنامه های این مراسم با شکوه بود.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس:  احسان کریمزاده

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *