پیشنهادهایی برای برگزاری جشن نیمه شعبان

خانه / مطالب و رویدادها / پیشنهادهایی برای برگزاری جشن نیمه شعبان

بسم الله الرحمن الرحیم

هرسال با نزدیک شدن به نیمه شعبان و میلاد امام زمان (عج) ، مساجد ، هیات ها و گروه های مختلف مردمی خود را برای برپایی هرچه بهتر جشنی بزرگ آماده می کنند. عده ای شیرینی پخش می کنند ، عده ای شربت توزیع می کنند ، عده ای محله خود را چراغانی می کنند و خلاصه هرکس به نحوی سعی می کند قدمی برای امام زمان (عج) بردارد.

در این نوشته سعی داریم تا نکات و پیشنهاداتی برای برگزاری هرچه باشکوه تر جشن مردمی نیمه شعبان ارائه دهیم

 – در حین برگزاری مراسم خود حتما از صوت های مناسب (مداحی های جدید) استفاده کنید.

 – برای جذب مخاطب خود ، سعی کنید نظر او را نسبت به شعائر دینی جلب کنید ، برای این کار می توانید در کنار پخش شربت و شیرینی  تعدادی شاخه گل (با قیمت عمده) تهیه و بین مردم تقسیم کنید

 – سعی کنید قبل از توجه به کمیت  ، به کیفیت شربت و شیرینی هایی که قصد توزیع دارید توجه کنید

– باتوجه به فراگیر بودن پخش شربت های پرتغال ، آلبالو و آناناس از شربت لیموی تازه استفاده کنید

– یکی از نکاتی که اگر توجه شود باعث ماندگاری در ذهن مخاطب می شود ، نوآوری است.  شما می توانید با توجه به بودجه خود و با توجه به گرمی هوا اقدام به پخش بستنی یا هندوانه کنید.

 – درحین پخش شربت و شیرینی به عابرین پیاده یا ماشین های عبوری برگه یا بسته ای با مضامین فرهنگی تهیه و توزیع کنید(این بسته می تواند شامل موضوعاتی پیرامون امام زمان (عج) ، تکلیف منتظران در عصر غیبت ، اهمیت حجاب و یا….. باشد)

– برچسب هایی که بر رویش مضامینی همچون دعای فرج نوشته شده است و قابلیت قرار گرفتن در شیشه های عقب خودرو ها را دارد تهیه کنید (این کار به نوعی امربه معروف عمومی است و در طی سال نیز خودروها با این شعائر در خیابان ها گذر می کنند که تبلیغ بسیار مفیدی است)

– افرادی که اقدام به پخش شیرینی و شربت می کنند ، اگر از لباس هایی با رنگ روشن و شاد استفاده کنند تاثیر بهتری در مخاطب خواهد داشت

– از کودکان در این نوع از برنامه ها استفاده کنید هم برای خودشان اثر مثبتی دارد و هم تاثیر خوبی در مخاطب دارد

– سعی کنید برنامه خود را منحصر به روز جشن نکنید و دو یا سه روز قبل از نیمه شعبان اقدام به برگزاری برنامه خود کنید.

– مناسب است مساجد هر محل  پرچم هایی را که نام اهل بیت بر روی آن نوشته شده است به اهالی محل خود برای نصب در جلوی در منازل بدهند و پس از پایان جشن آنها را  تحویل بگیرند.

انشا الله این پیشنهادات مورد استفاده قرار بگیرد

جهت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) صلوات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *