ویژه برنامه های رادیویی به مناسبت دهه فجر

خانه / مطالب و رویدادها / ویژه برنامه های رادیویی به مناسبت دهه فجر

20131111132722_lo5

رادیو اقتصاد 
گروه صنعت و بازرگانی، کشاورزی، کسب و کار و اقتصاد و جامعه رادیو اقتصاد با تهیه و تدارک برنامه هایی به استقبال سی وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می رود.
*برنامه زنده «روز از نو» از 10تا22 بهمن ساعت 6:30 روی آنتن رادیو اقتصاد می رود.
*ارتباط با نمایشگاه دهه فجر در شهر تهران 20 بهمن ساعت 8 صبح از برنامه «ویترین» پخش می شود.
معرفی توانمندی های کشور بعد از انقلاب در حوزه های مختلف صنعتی،کشاورزی، راه و شهرسازی، شرکت های دانش بنیان و گفت‎وگو با صنعتگران، صادرکنندگان و کشاورزان نمونه از جمله بخش های این برنامه است.
*خاطرات و تجربیات فعالان بازار، اصناف و تاجران قدیمی از دوران انقلاب از 16تا23 بهمن ساعت 16 در برنامه « اقتصاد تعطیل نیست» بیان می شود.
*خبرهای حوزه اقتصاد، پروژه های افتتاحی مهم اقتصادی و صنعتی در دهه فجر از 11تا22 بهمن ساعت 11از برنامه «روی خط بازار» پی‌گیری خواهد شد.
*«روی خط اقتصاد» نام برنامه ای است از گروه اقتصاد و جامعه رادیو اقتصاد، به تهیه کنندگی حمیدرضا کجوری و فرزانه صادقیان، که در ایام دهه فجر ساعت 19:00 به مدت 55 دقیقه به گفت‎وگو با اشخاص مطرح اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خواهد پرداخت.
*نقش انقلاب در ایجاد خودباوری و تلاش برای قطع وابستگی به مدیران خارجی، تربیت مدیران جوان، موفق و برخاسته از توده مردم و مقایسه وضعیت تربیت مدیران جوان و دلسوز و موفق بعد از انقلاب اسلامی، از 12 تا 19 بهمن ساعت 20 در برنامه «مدیریت برتر» بررسی خواهدشد.
* بررسی رشد اقتصادی پس از انقلاب اسلامی با توجه به شرایط تحمیلی از جانب بیگانگان نظیر جنگ تحمیلی و تحریم‌ها، مقایسه تعداد روستاها دارای امکانات رفاهی، بهداشتی قبل و بعد انقلاب اسلامی، مقایسه وضعیت بهداشت قبل و بعد از انقلاب از نظر تعداد پزشکان و پیشرفت‎های پزشکی و مقایسه شرایط علمی قبل و بعد انقلاب اسلامی موضوعات برنامه «زنگ اقتصاد» است که 13،15، 18، 20 و 22 بهمن ساعت 8:30 پخش می شود.
*برنامه «بازار فناوران» از16تا23 بهمن ساعت 9صبح پخش خواهد شد.
بررسی و مقایسه وضعیت حوزه فناوری قبل و بعد از انقلاب اسلامی، تبیین شرایط پیش از انقلاب در زمینه انتقال فناوری از جمله حضور مستشاران خارجی در عرصه های مختلف به ویژه حوزه های نظامی و مقایسه آن با جهش ها و پیشرفت های حوزه فناوری پس از انقلاب به ویژه در حوزه های صنایع و فناوری های دفاعی و نظامی، فناوری های برتر از جمله فناوری نانو و… با وجود شرایط جنگ تحمیلی و تحریم ها، مقایسه وضعیت اختراعات قبل و بعد انقلاب اسلامی و مقایسه تعداد فناوران و فارغ التحصیلان رشته های فنی و مهندسی قبل و بعد از انقلاب اسلامی در این بررسی می شود.
*برنامه «جزر و مد» روزهای 12،14،17،19 و 21 بهمن ساعت 8:30، نقش رهبری در مدیریت بحران های اقتصادی پس از انقلاب و نحوه برون رفت از این بحران ها را برای شنوندگان بررسی خواهد کرد.
*برنامه «چالش» از10تا22 بهمن ساعت 15 به موضوع الزامات و چالش های دهه پیشرفت و عدالت، ساخت درونی اقتصادی نظام در عرصه ها و حوزه‌های صنعت، کشاورزی، بازرگانی و… و چالش های موجود در راهکارهای آن در عرصه انقلاب اسلامی می پردازد.
*برنامه «نود وهشتی ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه رادیو اقتصاد به تهیه کنندگی مهدی شیار و غلامرضا عزتی در ایام الله دهه فجر ساعت 17 به مدت 85 دقیقه به موضوعاتی همچون شعار سال، جهاد اقتصادی و اهداف اقتصادی انقلاب خواهد پرداخت.
*«روی خط اقتصاد» نام برنامه ای از گروه اقتصاد و جامعه رادیو اقتصاد است به تهیه کنندگی حمیدرضا کجوری و فرزانه صادقیان که در ایام دهه فجر ساعت 19:00 به مدت 55 دقیقه به گفت‎وگو با اشخاص مطرح اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خواهد پرداخت.
*برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» به تهیه کنندگی فرزانه صادقیان، در این ایام ساعت 14:00 به مدت 55 دقیقه با رویکرد دهه فجر، انقلاب اسلامی و انقلاب فرهنگی با آیتم های خبری و گزارش های جالب به روی آنتن می رود.
*برنامه «مدیریت برتر» کاری از گروه کسب و کار رادیو اقتصاد به تهیه کنندگی مریم هدیه لو 12 و 19 بهمن ماه ساعت 20:00 به مدت 55 دقیقه با حضور کارشناسان زبده اقتصادی به بررسی تاثیر انقلاب اسلامی و مقاطع مختلف پس از آن به ویژه دفاع مقدس در زمینه سازی برای شناسایی و شکوفایی استعدادها و ظرفیت های موجود در متن مردم در حوزه مدیریت و تربیت مدیران جوان موفق و برخاسته مردم خواهند پرداخت.
*برنامه «گردشگری» کاری از گروه کسب و کار رادیو اقتصاد به تهیه کنندگی اسماعیل شامانیان روزهای پنج شنبه ساعت 14:05 به مدت 55 دقیقه با حضور کارشناسان در حوزه گردشگری به مقایسه وضعیت گردشگری در کشور پس از انقلاب اسلامی با قبل از آن، بررسی نقاط قوت و ضعف وضعیت موجود و ارائه راهکار برای رسیدن به وضعیت مطلوب می پردازند.
*ویژه برنامه «صبح صادق» کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی نازنین کتابچی است که با آیتم ها و سرود های و گزارش های متنوع و بخش های کارشناسی، پنج شنبه 22 بهمن ماه ساعت 9 تا 12 روی موج اف ام ردیف 98 مگاهرتز از شبکه رادیویی اقتصاد پخش می شود.

Radio.Payam
**رادیو پیام 
رادیو پیام به مناسبت دهه مبارک فجر با پخش سخنانی از حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) و مقام معظم رهبری درباره پیروزی انقلاب اسلامی، آثار موسیقایی مرتبط با دهه فجر سرودهای انقلابی، ترانه و تصنیف های ملی – میهنی و تصنیف های دهه شصت و پخش آنونس و همچنین روایت متون با موضوعات بررسی تاریخی انقلاب اسلامی، دستاوردهای انقلاب اسلامی و شعر و ادبیات انقلاب اسلامی همراه با شنوندگان به استقبال سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خواهند رفت.

950180_736

**رادیو تهران
*بهروز رضوی در برنامه «کتاب شب» رادیو تهران به مدت دو هفته روایت «انقلاب اسلامی» را بازخوانی می کند.
روایت هایی از چگونگی پیروزی انقلاب اسلامی و عزم و وحدت ملی و داستان هایی از خلوص و وفاداری مردم ایران که پای آرمان های خود ایستاده اند، روایت شب های رادیو تهران است.
محمودکربلایی احمد و رضا قربانی تهیه کنندگی، بهروز رضویی گویندگی و محسن حکیم معانی مشاور محتوایی برنامه کتاب شب را بر عهده دارند.
مخاطبان با ارسال پیام کوتاه به شماره 3000094، یا با مراجعه به نشانی الکترونیک radiotehran@irib.ir می‌توانند کتاب ها و رمان‌های دلخواه خود را معرفی کنند تا در این برنامه خوانده و نقد شود.
برنامه «کتاب شب» هر شب ساعت 23:30 با صدای بهروز رضوی پخش می شود.
*ناگفته ها و ابعاد کمتر گفته شده تاریخ انقلاب اسلامی را از برنامه «گفتاورد» رادیو تهران بشنوید.
انقلاب اسلامی ایران مهم ترین و بنیادی ترین رویداد در طول تاریخ معاصر اسلام است که اثر این رویداد به روش های گوناگون و در اندازه های مختلف تقریبا در تمام کشورهای اسلامی مشاهده شده است. برنامه «گفتاورد» رادیو تهران هم‎زمان با فرارسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به واکاوی دلایل این پیروزی و زمینه های شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی می پردازد.
نقش امام خمینی (رحمة الله علیه) و مردم در شکل گیری انقلاب از دیگر بخش های این برنامه است. در هر برنامه با حضور مهمانان به پیدایش و تداوم انقلاب اسلامی پرداخته خواهد شد. در این برنامه با دکتر حمید غفاری، کارشناس ارشد مسائل سیاسی درباره نقش انقلاب اسلامی در شکل گیری بسترها و ظرفیت های اجتماعی، اقتصادی، و سیاسی ایران گفت وگو می شود.
تاثیر انقلاب اسلامی بر جنبش های آزادی بخش ضد سلطه و بررسی مقطعی از انقلاب اسلامی از بخش هایی است که هر شب با حضور پژمان کریمی کارشناس – مجری ساعت 22:30 از رادیو تهران تحلیل و بررسی می شود.
* آهنگ ها و سروده های انقلاب اسلامی به درخواست شهروندان، هر روز ساعت 13:30 از برنامه  «آوای انقلاب» رادیو تهران پخش می شود.
برنامه « آوای انقلاب» با رویکرد سرگرمی، ارشادی و تربیتی به همت برنامه سازان گروه تفریحات و سرگرمی هر روز با پخش سروده های انقلاب به صورت زنده روی آنتن می رود.
این برنامه با محوریت پخش موسیقی و آهنگ‌های درخواستی که از دو جزء موسیقی و مخاطب تشکیل شده است تا برآیند سلیقه‌های مختلف شنونده ها باشد.
شما مخاطبان می توانید از طریق دو شماره تماس 33914141 و 33914142 یا شماره پیامک ویژه 3000094 آهنگ های درخواستی خود را اعلام کنید.
*ویژه برنامه «مرورگر 1332» با حضور نقش آفرینان انقلابی و معرفی دستاوردهای علمی و اقتصادی انقلاب اسلامی از رادیو تهران موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز روی آنتن می رود.
این برنامه شنبه تا چهارشنبه، از ساعت 20 با معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و دستاوردهای علمی و اقتصادی پخش می شود.
آخرین اخبار و اتفاقات علمی دانشگاه از جمله سمینارها و همایش ها با ثبت مقاله ها و اختراع های جدید در مرورگر 1332 اصلاع رسانی می شود.
همچنین در برنامه بخشی با عنوان «یک تیر، یک گفت وگو» طراحی شده است که با اهالی علم و اقتصاد با مضمون انقلاب گفت وگوی زنده می شود.
*برنامه «ذره بین» با عوامل، مسئولان ستادها و ارگان‌های مختلف درباره ویژه برنامه های دهه فجر و دستاوردهای پس از انقلاب گفت وگو می کند.
اطلاع رسانی از جشن های انقلابی و ویژه برنامه هایی که به مناسبت ایام فرخنده یوم الله 22 بهمن تدارک دیده شده را از برنامه ذره بین بشنوید. هر روز اشخاصی که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشته اند، چه کسانی که مسئولیت هایی را بر عهده داشتند چه افرادی که در مبارزات حضور داشتند، در این برنامه حاضر می شوند و روزهای انقلاب یادآوری و خاطرات تجدید می شود.
ویژه برنامه ذره بین را ساعت 11 از رادیو تهران بشنوید.
*ویژه برنامه «مسابقه 57» شبکه رادیویی تهران با محوریت انقلاب بهمن اسلامی از متقاضیان برای شرکت در مسابقه ثبت نام می کند.
هم‌زمان با فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر شبکه رادیویی تهران با تدارک ویژه برنامه های متعدد و متنوع دستاوردها و موفقیت های پیروزی انقلاب اسلامی را شنیدنی می کند.
این برنامه جنگ شاد و مفرحی است که در قالب مسابقه، روایتگر خاطرات انقلابی است. طراحی مسابقه با عنوان امتحان اطلاعات عمومی شنوندگان را می سنجد، مرحله بعدی به سوالات معکوس اختصاص یافته است. شرکت کننده ای که امتیاز آن به 20 برسد، برنده این مسابقه خواهد بود.
این مسابقه هر روز جز جمعه ها از ساعت 17:30 با اجرای مسابقه و قطعات نمایشی همراه شنوندگان است.
علاقه مندان می توانند برای ثبت نام با شماره تلفن های 33914141-33914142 تماس حاصل کنند تا برای شرکت در مسابقه از آنها ثبت نام شود. سوالات و موضوع های مسابقه حول محور انقلاب اسلامی و بهمن 57 تدارک دیده می شود.
*برنامه «تمام قد» شبکه رادیویی تهران در ایام دهه فجر هر شب، با حضور چهره های انقلاب و سیاسی از ساعت 22:30 پخش می شود.
این برنامه با دعوت از چهره های برجسته و ماندگار انقلابی و شخصیت های برجسته از مراجع نظام و… همچون دکتر علی محمد بشارتی، عضور مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر محمد علی رحمانی، نماینده سابق ولی فقیه در نیروی انتظامی، سردار علیرضا افشار و… همراه شنوندگان است.
«تمام قد» در دو بخش فعالیت های انقلابی و سیاسی، مروری بر خاطرات دوران انقلاب خواهد داشت و مجری این برنامه با مهمانان درباره فعالیت و خدماتشان در آن دوران گفت وگو می کند.
* ویژه برنامه «یادمان» با تقدیم به یک شهید انقلابی، هر روز بجز جمعه ها، از ساعت 17:20 از شبکه رادیویی تهران روی آنتن می رود.
این برنامه با تقدیم به یک شهید، از برنامه «یادمان» پخش می شود، این برنامه هر روز از یک شهید دفاع مقدس یاد می کند. معرفی شهدای انقلاب اسلامی مختصری از زندگی آنان از زبان مادر، همسر و هم‌رزمان شهدا روایت می شود.
بخشی از برنامه به لحظه های شیرین و عرفانی که رزمندگان در لحظه های جنگ و اسارت داشته اند، اختصاص می یابد.
*شبکه رادیویی تهران12 بهمن، در این روز ماندگار از ساعت 9 صبح با استقرار واحد سیار خود در فرودگاه مهرآباد، یاد و خاطره ورود تاریخی و سرنوشت ساز حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) را گرامی می دارد.
روز 12 بهمن 1357، پرشکوه‌ترین استقبال تاریخی رقم خورد و هواپیمای ایرفرانس در حوالی ساعت 9 صبح در فرودگاه مهرآباد نشست و حضرت امام، با قلبی آرام و مطمئن پس از 15 سال هجرت، پا به خاک میهن اسلامی گذاشتند.
*شبکه رادیویی تهران با برپایی غرفه جنب دانشگاه صنعتی شریف واقع در خیابان آزادی، به صورت مستقیم حماسه عظیم راه‌پیمایی 22 بهمن را پوشش می دهد.
رادیو تهران پا به پای مردم همیشه در صحنه با ویژه برنامه «تهران 22» از ساعت 9 تا 13 حماسه پرشور مردم و جشن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را به صورت زنده پخش می کند.
گفت وگو با شهروندان در مسیر راه‌پیمایی، اجرای موسیقی های شاد و حماسی و همچنین توصیف شور حضور مردم در مسیر راه‌پیمایی بخش هایی از این ویژه برنامه است.
علاوه بر این بخش های نمایشی، گزارش توصیفی از مسیر راه‌پیمایی، گفت وگو با هنرمندان و مسئولان نظام دیگر بخش های این ویژه برنامه است که از رادیو تهران تقدیم شنوندگان می شود.
پخش سخنرانی ویژه این روز و گزارش هایی از شهر نیز پیش بینی شده است.
رادیو تهران و ویژه جشنواره بین المللی تئاتر فجر
* آخرین اخبار و رویدادهای جشنواره بین المللی تئاتر فجر را از برنامه «021» رادیو تهران بشنوید.
رخدادهای سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، در ایام برگزاری جشنواره از برنامه «021 » اطلاع رسانی می شود.
همچنین نمایش های هر روز از تئاتر فجر معرفی و اخبار مرتبط با این جشنواره نیز اطلاع رسانی خواهد شد. گفت وگوهای کوتاه با هنرمندان حوزه تئاتر، کارگردان و… درباره اجرای جشنواره تئاتر فجر از دیگر بخش هاست.
این برنامه هر روز جز جمعه ها از ساعت 17:30با نقدهای کوچکی بر فضاهای اجتماعی، فرهنگی هنری و ورزشی پخش می شود.
*شبکه رادیویی تهران با برنامه «صبح تهران» به استقبال جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می رود و اجرای روزانه نمایش ها را به اطلاع شنوندگان می رساند.
برنامه «صبح تهران» به مناسبت آغاز این رخداد تئاتری کشور، اخبار و رخدادهای روز جشنواره و برنامه های روزانه جشنواره را اطلاع رسانی می کند.
مصاحبه با هنرمندان ایرانی و خارجی شرکت کننده در این رخداد تئاتری و مدیران جشنواره با این موضوع که تماشای چه نمایش هایی را به مخاطبان پیشنهاد می کنند، بخش هایی از این برنامه است.
* رادیو تهران با برنامه «هاشور» سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را پوشش می دهد.
برنامه «هاشور» در ایام برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر فجر به مهمانی اهالی فرهنگ و هنر می‌رود و حاشیه ذهن مخاطبان را هاشور می زند. گفت وگو با بازیگران، کارگردان ها و شرکت کننده ها در جشنواره تئاتر از بخش های اصلی این برنامه است.
«هاشور» از شبکه رادیویی تهران یک روایت متفاوت از فرهنگ و هنر است که هر شب جز جمعه ها از ساعت 22 روی آنتن می رود.
رادیو تهران ویژه جشنواره بین المللی موسیقی فجر
با فرا رسیدن جشنواره موسیقی فجر برنامه «021» در بخش «هنر مثبت و مثبت هنر» سعی در تحلیل مسائل فرهنگی هنری این جشنواره دارد، اتفاقات و رویدادهای جشنواره موسیقی فجر را اطلاع رسانی و نگاه کوتاهی بر اتفاقات حاشیه‌ ای دارد.
همچنین اجراهای هر روز از موسیقی فجر اطلاع رسانی و اخبار موسیقی فجر نیز به سمع شنوندگان می رسد. گفت وگوهای کوتاه با هنرمندان موسیقی، نوازندگان و خوانندگان درباره اجرای جشنواره از دیگر بخش های برنامه به تهیه‌کنندگی میثم عبدی است.
برنامه «021» از شبکه رادیویی تهران یک مجله تحلیلی و سرگرمی است که هر روز جز جمعه ها از ساعت 17:30 با نقدهای کوچکی بر فضاهای اجتماعی، فرهنگی هنری و ورزشی پخش می شود.
* شبکه رادیویی تهران در گفت وگو با هنرمندان عرصه موسیقی با برنامه «هاشور» سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر را پوشش می دهد.

برنامه «هاشور» در ایام برگزاری جشنواره موسیقی فجر اخبار واطلاعات مربوط یه این رویداد را در گفت وگو با خوانندگان و نوازندگان به سمع شنوندگان می رساند.

گفت وگو با خوانندگان، نوازندگان، آهنگ‌سازان و شرکت کننده ها در جشنواره موسیقی فجر از بخش های اصلی این برنامه است.
هاشور در قالب سری برنامه‌های گفت وگو محور قرار دارد و یک روایت مستند را در قالب گفت وگو با شخصیت هایی که در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت می‌کند ، رقم می‌زند.
«هاشور» از شبکه رادیویی تهران هر شب جز جمعه ها از ساعت 22 روی موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز می رود.
*با مهم‌ترین اجراها در بخش موسیقی کلاسیک و سنتی ایرانی در برنامه «صبح تهران» رادیو تهران آشنا شوید.
برنامه «صبح تهران» با آغاز سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر، ضمن ارائه تقویم اجرای برنامه ها، بهترین کنسرت ها را از زبان هنرمندان معرفی می کند.
در سال جاری آلبوم با کلام، آلبوم بی‌کلام، آهنگ با کلام، آهنگ بی‌کلام، ‌خواننده، آهنگساز، تنظیم کننده، تک نواز، اولین اثر و ملودی‌پرداز و گروه به ارزیابی هیئت داوران می رسد.
با توجه به فرا رسیدن جشنواره های فجر جدول پخش نمایش های هر روزه از تئاتر فجر، موسیقی فجر و فیلم ها در این برنامه اطلاع رسانی می شود. علاوه بر این با برنامه سازان و عوامل گفت وگو خواهد شد تا پیشنهادهای آنها را برای دیدن فیلم و تئاتر و اجراهای این دوره از جشنواره جویا شویم.
رادیو تهران ویژه جشنواره بین المللی جشنواره فیلم فجر
* هم‌زمان با آغاز جشنواره بین المللی فیلم فجر، شبکه رادیویی تهران با استقرار در برج میلاد به صورت زنده آخرین رویدادها را اطلاع رسانی می کند.
این برنامه به تهیه کنندگی امیر ثقفی به صورت مستقیم از غرفه رادیو تهران، در محل سالن همایش های برج میلاد روی آنتن می رود. شنوندگان می توانند آخرین اخبار و رویدادهای جشنواره را از این برنامه بشنوند.
شفاف سازی، اطلاع رسانی از حاشیه ها و بازتاب رخدادهای جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با اجرای حافظ آهی و غزل نهانی تقدیم مخاطبان می شود.
این اطلاع رسانی شامل آثار راه یافته به جشنواره و معرفی برگزیدگان از نویسندگان بهترین مستند و فیلم، بهترین چهره‌پردازی و جلوه‌های ویژه و طراحی لباس و صحنه حتی صدای فیلم و موسیقی است.
علاوه بر این، درباره بازیگران نقش اول مرد و زن، فیلم‌برداری، فیلم‌نامه، کارگردانی و … نیز اطلاع رسانی می شود.
«سکانس 34» به منظور اطلاع‌رسانی درست، شفاف و به‌موقع از این رخداد فرهنگی از یازدهم تا بیست و یکم بهمن، اخبار و رویدادهای سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از ساعت 10:35 به سمع شنوندگان می رساند.
*بازیگران و تهیه کننده های جشنواره بین المللی فیلم فجر، از برنامه «صبح تهران» صدای پایتخت شنوندگان را به دیدن فیلم های منتخب این دوره دعوت می کنند.
یکی از بخش‌های برنامه «صبح تهران» اطلاع‌رسانی اخبار حوزه فرهنگی و هنری است. در این قسمت آخرین  اخبار در زمینه جشنواره بین المللی فیلم فجر اطلاع رسانی می شود.
با توجه به فرارسیدن جشنواره های فجر جدول پخش نمایش فیلم ها نیز اطلاع رسانی خواهد شد.
علاوه بر این با برنامه سازان و عوامل مصاحبه می شود تا پیشنهادهای آنها را برای دیدن فیلم منتخب این دوره از جشنواره جویا شویم.
برنامه «صبح تهران» رادیو تهران هر روز جز جمعه ها، از ساعت 7 با بخش های طنز کوتاه نمایشی، تهران 7 هزار ساله و گزارش شهری از برنامه هایی است که حرکت، نشاط و پویایی توام با امید و امیدواری را هر روز برای شنوندگان خود به ارمغان می آورد.
*علی سلیمانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، با تجزیه و تحلیل برگزاری جشنواره های فجر، پنج شنبه ها از برنامه «تهران در شب» رادیو تهران همراه مخاطبان است .
هومن عرب شیرازی، تهیه کننده های پنج شنبه های برنامه «تهران در شب» است که در این برنامه تاثیر جشنواره های فجر در کیفیت زندگی شهروندان بررسی می شود. این برنامه هم‌زمان با فرارسیدن جشنواره های فیلم فجر، تئاتر فجر و موسیقی فجر از هفته گذشته به آرایه های مردم نگارانه درباره برگزاری این جشنواره ها پرداخته است.
در این برنامه نظرها و پیشنهادهای مردم درباره برگزاری جشنواره ها منعکس می شود تا تاثیر برپایی این گونه جشنواره ها در کیفیت زندگی مردم تجریه و تحلیل شود.
توجه به کارکرد سینما از دیگر بخش های این برنامه است، تاثیری که فیلم ها یا اجرای بازیگران در زندگی مردم می گذارد، نیز بررسی خواهد شد.
برنامه «تهران در شب» پنجشنبه ها، مجله ای شاد و تفریحی است که به مباحثی همچون هنر، تربیت و آموزش، محیط زیست می پردازد و هم‎زمان با مناسبت های مختلف، با محوریت مناسبت های تقویمی پخش خواهد شد.
علی سلیمانی مجری بازیگر و محمدحسین امیدی گوینده این برنامه هستند که مخاطبان را از ساعت 24 همراهی می کنند.
*برنامه «آب و تاب» رادیو تهران در ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر، با حضور هنرمندانی از حوزه سینما و روایت محمد صالح علاء روی آنتن می رود.  پروانه طهماسبی، تهیه کننده برنامه با بیان این که  آخرین اخبار و رویدادهای نمایش فیلم های سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در برنامه آب و تاب پوشش داده می شود. اخبار فیلم های دهه فجر، مروری بر دوره های مختلف جشنواره و برگزیدگان بخش هایی از این برنامه است.
در «آب و تاب» با عوامل فیلم های سینمایی اعم از کارگردان، تهیه کننده، فیلم نامه نویس و از بازیگران گفت وگو می شود.
مهم‌ترین هدف این برنامه گام برداشتن و حرکت برای ارتقای آگاهی سینما دوستان است، در برنامه «آب و تاب» بیشتر گفت وگوها حول محور مهمان برنامه و آثار آنهاست.
برنامه «آب و تاب» با حضور هنرمندان سینمایی، هر هفته جمعه ها ساعت 21 تا 22 در مدت زمان 30 دقیقه به روایت محمد صالح علاء از موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز روی آنتن رادیو تهران می رود.

*رادیو تهران هر شب به صورت مستقیم با حضور در برج میلاد، سی و چهارمین دوره از جشنواره بین المللی فیلم فجر را پوشش می دهد.
این ویژه برنامه حوزه سینما و اکران فیلم های سینمایی از جشنواره فیلم فجر را در بخش های مختلف از هنر و تجربه گرفته تا سودای سیمرغ و سینما حقیقت بررسی می کند.
در این برنامه به تهیه کنندگی صادق داوری‌فر هر شب به صورت زنده همه مباحث جشنواره پوشش داده خواهد شد. از گفت و گو با کارگردان و تهیه کننده برنامه گرفته تا بازیگران و منتقدان مهمان این برنامه خواهند بود.
علاوه بر این، درباره رقابت این دوره از جشنواره، حواشی به وجود آمده و آثار انتخاب شده با دبیران جشنواره نیز بحث و تبادل نظر می شود.
بخشی از برنامه به اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای تئاتر فجر اختصاص یافته است که غزل نهانی تهیه آن را بر عهده دارد. مازیار فکری ارشاد، کارشناس مجری برنامه است و صادق شایان هماهنگی و یاسر کطائیان هماهنگی و ارتباطات را بر عهده دارند.
این ویژه برنامه را هر شب جز جمعه ها ساعت 21 از رادیو تهران بشنوید.
* هم‌زمان با فرارسیدن جشنواره بین المللی برنامه «021» در بخش «هنر مثبت و مثبت هنر» سعی در تحلیل مسائل فرهنگی هنری این جشنواره دارد، علاوه بر این اتفاقات و رویدادهای جشنواره را اطلاع رسانی و نگاه کوتاهی بر اتفاقات حاشیه‌ ای دارد.
همچنین نمایش های هر روز از جشنواره فیلم فجر معرفی و اخبار حوزه سینما را اطلاع رسانی می کند. گفت وگوهای کوتاه با هنرمندان، بازیگران درباره اجرای جشنواره فیلم فجر از دیگر بخش های برنامه است.
قسمتی از برنامه به مسابقه اختصاص یافته البته مخاطب به عنوان یک شرکت‌کننده، شنونده یک برنامه ترکیبی هستند که بخشی از آن را مسابقه و آیتم‌هایی چون «کی چی گفته، کی چی میگه، من این وسط چی میگم» در خود جای داده است.
در بخش مسابقه تلفنی یک امتحان در سه مرحله از شنوندگان گرفته می شود، اطلاعات عمومی مخاطبان را در بخش‌های تاریخی، سیاسی، اجتماعی و هنری سنجیده و در دو گام دیگر مسابقه، شنونده باید به 10سؤال در زمان محدود جواب‌های معکوس بدهد و در گام آخر شخصیت های نمایشی در بین صحبت‌هایشان به یک ضرب‌المثل اشاره می‌کنند و مخاطب باید بعد از پخش این آیتم نمایشی، آن ضرب‌المثل را حدس بزند.
برنامه «021» کاری از شبکه رادیویی تهران به تهیه‌کنندگی میثم عبدی یک مجله تحلیلی و سرگرمی است که هر روز جز جمعه ها از ساعت 17:30 با نقدهای کوچکی بر فضاهای اجتماعی، فرهنگی هنری و ورزشی پخش می شود.

3246456_561
**رادیو جوان
*برنامه ترکیبی 14 قسمتی «شناسه» از 10تا 23 بهمن به مدت 90دقیقه ساعت12 بامداد از رادیو جوان پخش می شود.
در هر برنامه به موضوعاتی همچون اعتماد، صبر، استقامت، غرور ملی، هویت ملی، وحدت ملی و بررسی پیشرفت‌های علم و فناوری در حوزه پزشکی و نفت و پتروشیمی پرداخته می شود.
* پیشرفت علم و فناورزی و انعکاس دستاوردهای علمی پس از انقلاب از 12 تا21 بهمن از ساعت9 صبح  در مدت زمان50 دقیقه در مجله «کاوشگر» بررسی خواهد شد.
*برنامه ترکیبی-نمایشی «محله من و ما» از 12تا20 بهمن ساعت 10 صبح روی آنتن رادیو جوان خواهد رفت.
گفت‌‍وگو با خانواده هایی که در جریان پیروزی انقلاب اسلامی شرکت مستقیم داشتند و خاطرات آنها در این برنامه6قسمتی به مدت 45 دقیقه بیان می شود.
*برنامه ترکیبی «کسی صدام میزنه» از12 تا 22 بهمن ساعت 11:45 به مدت 45 پخش می شود. آگاه بودن به شرایط زمان خود و بیداری نسبت به گذشته تاریخ موضوع این برنامه 11 قسمتی است.
*مستند «چشم بیدار» از 12تا21 بهمن ساعت 12:30 به مدت 30 دقیقه روی آنتن می رود.
شناخت مردم در خصوص وزارت اطلاعات و خدمات و جانفشانی های سربازان گمنام امام زمان در تاریخ 37 ساله انقلاب و مقایسه عملکرد این وزارتخانه با دیگر سرویس های امنیتی دنیا در این برنامه 8 قسمتی به آن پرداخته خواهد شد.
*برنامه تاریخی«عبور از تاریخ» به جریان شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی می پردازد، از 12تا21 بهمن ساعت 13به مدت 20 دقیقه پخش می شود.
* بررسی و تبیین رخدادهای انقلاب، بررسی دیدگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی و نقش ایشان در مبارزات علیه رژیم ستم شاهی و استکبار جهانی موضوع مستند گزارشی «روایت آفتاب» است که از 12تا21 بهمن ساعت 14:30پخش خواهد شد.
*در برنامه ترکیبی «رهیافت» از 12تا22 بهمن ساعت 18:15 آخرین دستاوردهای پزشکی کشور، تلاش های علمی کشور و بازتاب آنها در جوامع جهانی بیان خواهد شد.
*برنامه ترکیبی «آن روزهای خوب» از 12تا22 بهمن ساعت 19، به یادآوری روزهای اتحاد و یکدلی و انعکاس خواسته های امروز جوانان از انقلاب می پردازد.
*برنامه ترکیبی «سینما زاویه» از 12تا22 بهمن ساعت 15 به بررسی و نقد سینمای هالیوودی و نیز بحث جنگ نرم و تهاجم فرهنگی از طریق تولیدات سینمایی خواهد پرداخت.
*برنامه ترکیبی «شب های نقره ای» از 12تا22 بهمن ساعت 20:30 از رایو جوان پخش می شود.
فیلم های جشنواره فیلم فجر و گفت‎وگو با هنرمندان و سینماگران شرکت کننده در این جشنواره دراین برنامه 11 قسمتی به مدت 60 دقیقه بررسی می شود.
*برنامه ترکیبی «در مسیر آزادی» در سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از ساعت 9 صبح روی آنتن می رود.
دراین برنامه ابعاد سیاسی پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه و انعکاس دستاوردهای انقلاب در حوزه سیاست بررسی می شود و انعکاس راه‌پیمایی روز 22 بهمن و گفت‎وگو با چهره های سیاسی که در راه‎پیمایی حضور دارند از دیگر بخش ها و تدارک رادیو جوان است.

0425_33c4
**رادیو فرهنگ 
رادیو فرهنگ به مناسبت فرارسیدن ایام دهه مبارک فجر با رویکرد «تقویت فرهنگ و هویت اسلامی ایرانی در پرتو انقلاب اسلامی» و اطلاع رسانی مراسم و جشنواره های دهه فجر پخش می شود.
*برنامه «شبستانه» از 12 تا 22 بهمن ساعت 12 ترانه و سرودهای انقلابی را برای شندندگان پخش می کند.
*برنامه « صبح به وقت فرهنگ» با هدف پوشش اخبار مرتبط با دهه فجر انقلاب اسلامی از 12 تا 22 بهمن ساعت 6:30 با شنوندگان همراه می شود.
*برنامه «زیر چتر فرهنگ» 15 بهمن ساعت 9 صبح به روایت و یادآوری خاطرات انقلاب اسلامی می پردازد.
* آزادی و آزادگی در فرهنگ مردم موضوع برنامه «هفت کوچه» ساعت 9 صبح 16 بهمن پخش می شود.
*«روز خوب پیروزی» ویژه برگزاری راه‎پیمایی 22 بهمن ماه و انعکاس حضور پرشور مردم در راه‌پیمایی ساعت 9 صبح 22 بهمن پخش خواهد شد.
* مستند گزارشی « نشان »21 بهمن ساعت 11 به شکسته شدن حکومت نظامی در آن ایام می پردازد.
*برنامه «قدم زدن در کلمات» 17،16و21بهمن ساعت 11:15، رویدادهای کتاب به مناسبت دهه فجر را پوشش خبری می دهد.
*«چاپ اول» از 10 تا 22 بهمن ساعت 12:30 به معرفی تازه های نشر«مرکز اسناد انقلاب اسلامی» و «تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی ایران» خواهد پرداخت.
*«جهان ترجمه» از15تا22 بهمن ساعت 12:30 کتاب های شاخصی که با موضوع انقلاب به زبان های دیگر ترجمه شده است، معرفی می کند.
*خاطرات شنوندگان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی از 12تا 22 بهمن ساعت 13:40 از برنامه «چندقدم دورتر» مرور می شود.
*در ایام مبارک دهه فجر اخبار مرتبط با دهه فجر انقلاب اسلامی در قالب برنامه «کوبه» از12تا 22 بهمن ساعت 15:15 پوشش داده می شود.
* زندگی و اشعار شاعران شاخص انقلاب اسلامی از 12تا19 بهمن ساعت 16 از برنامه «شاعر درآینه» بررسی می شود.
*برنامه «زیر چتر فرهنگ»16 بهمن ساعت 16:15 تاریخ انقلاب اسلامی و خاطرات شنوندگان را مرور خواهد کرد.
* جشنواره بین الملی تئاتر فجر94 از اول تا یازدهم بهمن ساعت 22 در قالب برنامه «تماشاخانه فجر» بررسی می شود.
*برنامه «سینما سیمرغ » و برنامه «برداشت 43 » از 12تا21 بهمن به ترتیب ساعت 13 و22
به بررسی فیلم های سال 1394 ویژه جشنواره بین المللی فیلم فجرخواهند پرداخت.
*با شروع دهه فجر از 12تا22بهمن ساعت20:30 برنامه «شنیدنی های تاریخ» بنام «شنیدنی های انقلاب» از رادیو فرهنگ پخش می شود و به شنیدنی‌های تاریخ انقلاب اسلامی می پردازد.
*«فراهنگ» خوانش داستان های برگزیده “جشنواره داستان انقلاب” که درحوزه هنری برگزار شده است از 10تا22بهمن ساعت 23:30 از برنامه «فراهنگ» پخش می شود.
* برنامه «دستان» ویژه جشنواره موسیقی فجراز22 بهمن تا 1اسفند ساعت 22 برای شنوندگان پخش می شود.
*از12تا 22 بهمن ساعت 7:55 صبح روزشمار دهه فجر از برنامه «آیتم» پخش خواهد شد.
* پخش سرودهای انقلابی،گزارش، آنونس و مراسم خاص ایام دهه فجر از 12تا 22 بهمن در فواصل برنامه های به همت واحد پخش رادیو فرهنگ پخش می شود.

company_logo
**رادیو گفت و گو
*برنامه زنده «صبح و گفت و گو» از 12 تا 14 و از 17تا21 بهمن در ساختار گفت و گو ساعت 6:30 صبح پخش می شود.
معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی به عنوان نمادهای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، توصیف و تبیین چیستی، چرایی و ضرورت همدلی و هم‎‌زبانی برای تحقق آرمان های انقلاب و تبیین و برجسته سازی بایسته های ارتقای همدلی و هم‌زبانی جامعه از سوی رسانه های جمعی از موضوعات برنامه های «صبح و گفت و گو» است.
*«گفت و گوی علمی» به طور زنده در ساختارمیزگرد، ساعت 21:30 از رادیو گفت وگو برای شنوندگان پخش خواهد شد.
نمایش جلوه های کارآمدی نظام اسلامی در زمینه های علمی، معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی، ترسیم روند رشد و توسعه ایران پس از انقلاب اسلامی با وجود دشمنی ها، توطئه ها و ایجاد موانعی چون جنگ و تحریم، توصیف و اطلاع رسانی درخصوص سند چشم انداز و برنامه های تحول و توسعه همه جانبه کشور، تبیین ابعاد گوناگون نهضت علمی پس از پیروزی انقلاب، تقویت اعتماد به نفس ملی و اعتماد عمومی به توانمندی های داخلی در راستای شعار «ما می توانیم»، تشریح دستاوردهای علمی و فناورانه با اتکا به دانش بومی و تشریح توانمندی های ملی در عبور موفقیت آمیز از چالش ها و تهدید ها، از 12 تا 14 و از 17تا21 بهمن در این برنامه بررسی می شود.
*برنامه زنده «گفت و گوی فرهنگی» در ساختار میزگرد از 12 تا 14 و از 17تا21 بهمن ساعت 20:00 پخش می شود.
نمایش جلوه های کارآمدی نظام اسلامی در زمینه فرهنگی، تبیین ابعاد دستاوردهای افتخار آمیز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تبیین و برجسته سازی نقش رسانه ها بویژه رسانه ملی در رویارویی با دشمنان در حوزه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی، تبیین کارکرد و تاثیر حضور و اقدامات بایسته مردم در مقابله با دشمنان در عرصه فرهنگی، ارتقای آگاهی مردم درباره آسیب ها و توطئه های دشمنان به منظور افزایش توان و احساس مسئولیت عمومی و گسترش حوزه دیده بانی فرهنگی و شناسایی موانع و چالش های رشد همدلی و همزبانی جامعه در حوزه فرهنگی به منظور کاهش آسیب ها در«گفت و گوی فرهنگی» با حضور کارشناسان بررسی خواهد شد.
*در برنامه «گفت و گوی اجتماعی» نمایش جلوه های کارآمدی نظام اسلامی در زمینه اجتماعی، تبیین کارکرد و تاثیر حضور و اقدامات بایسته مردم در مقابله با دشمنان در عرصه اجتماعی، تبیین و توصیف بایسته های ارتقای همدلی و هم‌زبانی میان مسئولان نظام و همچنین مردم و مسئولان، تبیین دیدگاه های امام و رهبری در راستای حفظ وحدت و یکپارچگی عمومی و شاخص های گفتاری و رفتاری آن از منظر ایشان، تبیین نقش موثر رهبری در هدایت جامعه و تقویت وحدت و هویت ملی، شناسایی موانع و چالش های رشد همدلی و هم‌زبانی جامعه در حوزه اجتماعی و رفتاری به منظور کاهش آسیب ها و نمایان سازی ابعاد و تاثیرات همدلی، همزبانی، یکپارچگی و تعاملات سازنده ارکان نظام در جهت استحکام و افزایش اقتدار وقدرت جمهوری اسلامی بررسی می شود.
این برنامه زنده در ساختارمیزگرد از 12 تا 14 و 17تا21 بهمن ساعت 13:30 برای پخش از رادیو گفت و گو در نظر گرفته شده است.
*برنامه زنده «گفت و گوی اقتصادی» در ساختار میزگرد از 12 تا 14 و 17تا21 بهمن ساعت 14:30 پخش می شود.
تبیین و تشریح ابعاد و برکات اقصتاد مقاومتی در شکوفایی اقتصاد کشور، تشویق مردم به مشارکت، کارجمعی و حضور جهادگرانه در صحنه های اقتصاد کشور، تجلیل و تکریم کارآفرینان و تقویت فرهنگ مصرف کالاهای داخلی و حمایت از تولیدات بومی با کیفیت، تشویق مسئولان به اعمال مدیریت کیفیت جامع در ارائه خدمات و تولیدات، توصیف ضرورت حمایت از تشکل های مردم نهاد در عرصه خدمات مختلف اقتصادی و تشریح ضرورت جلوگیری از ورود و مصرف کالاهای خارجی موضوعات برنامه «گفت و گوی اقتصادی» است.
* برنامه زنده «بدون خط خوردگی» در ساختار گفت و گو از 12 تا 14 و 17تا21 بهمن ساعت 19:00 به آسیب شناسی انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی (رحمة الله علیه) و مقام معظم رهبری خواهد پرداخت.
* برنامه زنده «گفت و گوی سیاسی» در قالب میزگرد از 12 تا22 بهمن ساعت 17:30 از رادیو گفت وگو پخش می شود.
تقویت گفتمان انقلاب اسلامی در جامعه و بصیرت افزایی در عرصه انقلاب اسلامی با تاکید بر اندیشه های امام و رهبری، نمایان ساختن نقش بصیرت، استقامت و حضور مردم در تداوم انقلاب اسلامی و پیشرفت در عرصه‌های گوناگون، مردم سالاری دینی و مشارکت موثر مردم در سرنوشت خود، تبیین هویت فرهنگی انقلاب اسلامی و ماهیت حکومت دینی، توصیف و تشریح ضرورت های حمایت از محرومان و مستضعفان در سایه حکومت اسلامی، تبیین ابعاد شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی متناسب با اقتضائات روز و نیاز نسل جوان، عمق بخشیدن به درک و شناخت مردم در زمینه دشمن شناسی و استکبار ستیزی، تبیین جایگاه و نقش ولایت فقیه در برپایی، استمرار و پویایی حکومت اسلامی، توصیف و تشریح منظومه فکری و اندیشه های امام (رحمة الله علیه) و رهبری درخصوص شناخت دشمن و گونه های متفاوت استکبار و چگونگی رویارویی با آن، تبیین تاثیرات انقلاب اسلامی در تحولات منطقه ای و جهانی و حرکت به سوی تاسیس امت واحده، تبیین ابعاد اقتدار نظام اسلامی در مواجهه با تهدیدات و تمدن سازی و توسعه دین بنیان در برنامه «گفت و گوی سیاسی» برای شنوندگان رادیو گفت وگو تشریح خواهد شد.
* برنامه زنده «رویداد» از 12 تا22 بهمن ساعت 12:00 با موضوع آگاهی افزایی درخصوص روش ها و سازوکارهای استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی پخش می شود.
* برنامه «جستار» در ساختارگفت وگو از 12 تا22 بهمن ساعت 13:00به بازخوانی تاریخ انقلاب اسلامی با توجه به ایام مبارک دهه فجر خواهد پرداخت.
*آثار سینمایی انقلاب اسلامی و تاثیر انقلاب بر سینمای ایران، از 15 تا22 بهمن ساعت14:30 در قالب برنامه «سینما معیار» بررسی می شود.
*برنامه « ارغنون» در ساختارگفت و گو از 15 تا22 بهمن ساعت 21:00، دستاوردهای حوزه موسیقی پس از انقلاب و جشنواره موسیقی فجر را بررسی خواهد کرد.
* تئاتر انقلاب اسلامی و جشنواره تئاتر فجر، از 13 تا23 بهمن ساعت 20:00 از برنامه «پرده آخر» بررسی می شود.
*برنامه زنده « یک پذیرایی ساده» در ساختار گفت و گو، از 16 تا23 بهمن ساعت 23 به گفت و گو با چهره های انقلاب و مرور خاطرات آنها می پردازد.
* ویژه برنامه روز 22 بهمن رادیو گفت وگو از ساعت 9 صبح به پوشش راه‌پیمایی 22 بهمن و گفت و گو های مرتبط با این روز پخش می شود.

2395186_372
**رادیو معارف 
ویژه برنامه‌های تدارک دیده شده رادیو معارف درسی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، که در گروه‌های برنامه ساز رادیو معارف تولید شده است، در ایام الله دهه فجر پخش می شود.
رویکرد برنامه‌های این شبکه رادیویی در ایام الله دهه فجر، تبیین دستاوردهای اساسی انقلاب اسلامی است، ویژه برنامه زنده «پلاک 57» با حضور کار‌شناسان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه و برخی از یاران انقلاب به تشریح و بازخوانی آرمان‌های انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام راحل (رحمة الله علیه) با بهره گیری از فرمایش های رهبر معظم انقلاب می‌پردازد.
روزشمار انقلاب، طلایه داران انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی از دیدگاه مشاهیر جهان و صدور انقلاب از زبان رهپویان انقلاب اسلامی از بخش‌های ویژه برنامه «پلاک 57» است. «پلاک 57» همراه با بخش‌های جذاب نمایش رادیویی و مسابقه از 12 تا 22 بهمن هرروز ساعت 8:40دقیقه صبح تقدیم مخاطبان رادیو معارف می‌شود.
ویژه برنامه «آن روز‌ها» به گفت‌و‌گو با برخی چهره‌های نام آشنای مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی و بیان خاطرات ناگفته‌ از دوران مبارزات و اهداف انقلابیان از این مبارزات اختصاص دارد. نقش توکل و اراده مردم و نقش روحانیت به ویژه حضرت امام راحل (رحمة الله علیه) در پیروزی انقلاب نیز از دیگر محورهای موضوعی این برنامه است. ویژه برنامه «آن روز‌ها» از 12 تا 22بهمن هر شب ساعت 22 به روی آنتن می‌رود.
برنامه «کتاب انقلاب» برای پخش در روزهای 12 تا 22بهمن درنظر گرفته شده و به معرفی کتاب‌ها و آثار مکتوب شاخص با موضوع انقلاب اسلامی می‌پردازد. برنامه «کتاب انقلاب» هر شب ساعت 22:20 دقیقه از صدای فضیلت پخش می‌شود.
ویژه برنامه زنده «شب پیروزی» با هدف ایجاد نشاط و شور انقلابی بین جوانان و مردم ولایت‌مدار در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ساعت 20 شب 22بهمن پخش می‌شود این برنامه به منظور اطلاع‌رسانی و زمینه سازی حضور گسترده قشرهای مختلف مردم ایران اسلامی در راه‌پیمایی 22 بهمن تدارک دیده شده است.
بررسی نقش ولایت فقیه در برپایی، استمرار و پویایی حکومت اسلامی، تبیین هویت فرهنگی انقلاب اسلامی، تبیین ابعاد شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، معرفی دستاورد‌ها و بررسی جلوه‌های کارآمدی نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف، تبیین ضرورت همدلی و هم‌زبانی ملت و دولت و وحدت مسئولان و ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی برای رشد و پویایی و شکوفایی اقتصادی کشور از مباحثی است که در ویژه برنامه‌های دهه فجر رادیو معارف با حضور کار‌شناسان و صاحب نظران طرح و بررسی می‌شود.

100905112842
**رادیو ورزش
*برنامه «یاد ایام» دردهه مبارک فجر از ساعت 11 با هدف تبیین جایگاه ورزشکاران در پیروزی انقلاب به مرور خاطرات اهالی ورزش از روزهای پیروزی انقلاب اسلامی می پردازد.
*برنامه «فرهنگ و ورزش» ویژه دستاوردهای انقلاب و ورزش از 10 تا22 بهمن ساعت 11 برای شنوندگان رادیو ورزش روی آنتن می رود. تغییرات ساختار ورزش ایران پس از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای فرهنگی و ورزش همگانی پس از انقلاب شکوهمند در این برنامه بررسی می شود.
* جشنواره‌های پیروزی انقلاب اسلامی از زبان ستاره‌های روز ورزش کشور و پیش‌کسوتان از پیروزی مردم در بهمن 57 از مجله شادمانه «گلباران» از 10 تا22 بهمن ساعت 16:30 روی آنتن می رود.
*برنامه «گزارش ورزشی» رقابت های ورزشی رشته های بدمینتون، تنیس روی میز، دو ومیدانی، فوتبال ساحلی و… را تا آخر بهمن ماه در فواصل برنامه برای شنوندگان در نظر گرفته است.
*«همیشه با ورزش» با هدف انعکاس دستاوردهای ورزشی بعد از انقلاب اسلامی در حوزه های قهرمانی و حرفه ای از 15 تا 22 بهمن ساعت 18 پخش می شود.
* برنامه شب نشینی رادیو ورزش با عنوان «پنجره ای رو به شب» با موضوع “من یک انقلابی ام” از 12 تا 22 بهمن ساعت 22 با شنوندگان همراه می شود.
*«صبح و ورزش» از 12 تا22 بهمن ساعت 7:30 از رادیو ورزش پخش خواهد شد. انعکاس اخبار، رویدادها و فعالیت های ورزشی سازمان ها، نهادها، فدراسیون ها و هیئت های ورزشی در ایام الله دهه فجر و پخش موسیقی متناسب با این ایام از جمله بخش های برنامه است.
*«یک فنجان چای داغ» از 12 تا 22 بهمن ساعت 21:30 با مدیران ورزشی و ورزشکاران و بیان خاطرات دوران انقلاب اسلامی گفت و گو خواهد کرد.
*«تازه ها» از 12 تا 22 بهمن ساعت 9 صبح و 21 رخدادهای ورزشی ویژه ایام الله دهه فجر و انعکاس نتایج آنها را پوشش می دهد.
*با فرارسیدن ایام فرخنده پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی رادیو ورزش با تهیه و پخش 22 سرود خاطره انگیز و آثار جدید تولید شده با موضوع انقلاب اسلامی در فواصل برنامه ها این ایام را گرامی خواهد داشت.
*ویژه برنامه «روز اتحاد» با هدف انعکاس حضور ورزشکاران در راه‌پیمایی 22 بهمن 94 و پخش گزارش های میدانی و ارتباط با استان ها از دیگر تدارک رادیو ورزش است.

IMAGE634388999139687500
**رادیو قرآن 
*برنامه «صفحه تقویم» از 12تا 22 بهمن هرروز ساعت 8:15 به مدت 5دقیقه، تقویم مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی را ورق می زند
*برنامه «قرآن کتاب انقلاب» از12 بهمن تا 21 بهمن از ساعت 16:15 پخش می شود.
اندیشه های قرآنی حضرت امام (رحمة الله علیه)، آشنایی جوانان با اهداف واقعی انقلاب از دیدگاه معظم له، بررسی نقش دین و قرآن در شکل گیری یک انقلاب متفاوت با تئوری های از پیش تعیین شده، آشنایی جوانان با مهم‌ترین رویدادهای انقلاب اسلامی و همچنین نقش انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی در منطقه و بازتاب جهانی از موضوعاتی است که در این 9برنامه 45 دقیقه ای به پرداخته خواهد شد.
* برنامه زنده «والشمس» در ایام دهه مبارک فجر نقش و دستاوردهای انقلاب اسلامی در ترویج، معرفی و تبلیغ علوم و فرهنگ قرآن کریم در ایران و جهان تبیین و تحلیل می شود.
این برنامه هشت قسمتی از 12 تا21بهمن به مدت 90دقیقه از ساعت 6:30 پخش می شود.
* برنامه زنده «افق» از شنبه تا چهارشنبه 17تا 21بهمن ساعت 14:15 پخش خواهد شد.
دستاوردهای قرآنی دستگاه های قرآنی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، پی گیری تحقق مطالبات قرآنی رهبری از دستگاه های قرآنی کشور شامل دارالقرآن، سپاه و بسیج، معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، شورای توسعه قرآنی کشور، حوزه بین الملل در این برنامه پنج قسمتی به مدت 45 دقیقه پردخته می شود.
*برنامه زنده «114ثانیه با رویدادهای قرآنی کشور» با شروع ایام دهه مبارک فجر از رادیو قرآن پخش می شود.
اطلاع رسانی از برنامه های قرآنی دهه فجر هرروز در ساعت های 10:30،12:30 ، 15:30و19:30از این شبکه برای پخش در نظر گرفته شده است.
*برنامه «محفل انس با قرآن کریم» به طور زنده از 12تا 21 بهمن هرروز ساعت 18:30 از رادیو قرآن پخش خواهد شد.
پخش زنده برنامه «محفل انس با قرآن» ویژه دهه فجر12 بهمن از حرم حضرت معصومه(س)، 13بهمن از مسجد مقدس جمکران، 14 بهمن از مجتمع امام خمینی وزارت دفاع، 15 بهمن از حرم هلال بن علی(علیه السلام) آران بیدگل، 16 بهمن از حرم مطهر رضوی (علیه السلام)، 17 بهمن از مصلی کرج، 18 بهمن از حرم امامزاده جعفر(علیه السلام) شهرستان یزد، 19 بهمن از پادگان نیروی هوایی،20 بهمن از دارالقرآن زنجان و 21 بهمن از حرم حضرت امام رضا (علیه السلام) به مدت 90دقیقه برای شنوندگان پخش می شود.
*برنامه «اشراق» از 13 تا 23 بهمن بجز دوشنبه هاساعت 21:10 پخش می شود.
مبانی قرآنی ولایت فقیه، انقلاب و دین داری، دشمن و دین ستیزی، مبانی قرآنی اندیشه سیاسی رهبر معظم انقلاب اسلامی به کارشناسی حجت الاسلام ثقفی، حجت الاسلام لواسانی(عضوهیئت علمی دانشگاه)، حجت الاسلام محمدی‌دوست و دکتر فکری (استادان حوزه ودانشگاه) در این 10برنامه 35 دقیقه ای بررسی می شود.
* بیانات مقام معظم رهبری در قالب برنامه «کلام ناب از خورشید انقلاب» از 12 تا 22 بهمن هرروز ساعت 13:55 به مدت 5دقیقه پخش خواهد شد.
*در برنامه «آیه های انقلاب» بیانات امام خمینی (رحمة الله علیه) از 12 تا 22بهمن، هرروز ساعت 7:55 به مدت زمان 5 دقیقه پخش می شود.
از دیگر تدارک رادیو قرآن برای این ایام برنامه «اشاره» با موضوع معرفی کتاب در حوزه قرآن و انقلاب اسلامی است که از 12 تا 22بهمن به مدت زمان 5 دقیقه ساعت ساعت 13:30 پخش می شود.
*سخنرانی ویژه دهه فجرشهیدآیت الله بهشتی با موضوع «تجربه انقلاب» و مقام معظم رهبری با موضوع «دست خدا» 12 تا 14 بهمن از برنامه «اشاره» به مدت 2 دقیقه ساعت 14:35پخش می شود.
*برنامه «بهره ای از کلام بزرگان» دوشنبه 12 بهمن ساعت 14:55 و 19:55سخنرانی آیت ا… جوادی آملی با موضوع «دهه فجر ،صیانت از انقلاب»، چهارشنبه 14بهمن ساعت 12:55 سخنرانی آیت ا… شهید بهشتی با موضوع«نقش امامت در رستگاری امتها»، پنجشنبه15 بهمن ساعت 15:55 سخنرانی آیت ا… جوادی آملی با موضوع«تداوم انقلاب1» و جمعه16 بهمن ساعت 20:55سخنرانی آیت ا… فلسفی با موضوع«تعریف انقلاب»، شنبه 17 بهمن ساعت 8:55 و 14:55 سخنرانی مقام معظم رهبری با موضوع «ارزش اسلام» و آیت ا… جوادی آملی با موضوع «نظارت شهدا»، یکشنبه 18 بهمن ساعت 14:55و19:55سخنرانی آیت ا… جوادی آملی با موضوع «تداوم انقلاب 2» و حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) با موضوع «انقلاب خاص»، دوشنبه19 بهمن ساعت8:55، 12:55 و19:55سخنرانی مقام معظم رهبری با موضوع «جاذبه انقلاب-نیروی هوایی»، آیت ا… مصباح یزدی با موضوع «شکرنعمت انقلاب» و حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) با موضوع «روز نیروی هوایی»، سه شنبه 20 بهمن ساعت8:55، 14:55 و 19:55 سخنرانی مقام معظم رهبری با موضوع«اسلام وجمهوریت»، آیت ا… جوادی آملی با موضوع«امداد غیبی» و حضرت امام خمینی ره با موضوع«ایستادگی»، چهارشنبه 21 بهمن ساعت 8:55، 12:55و19:55سخنرانی مقام معظم رهبری با موضوع«مردم سالاری»، شهیدآیت ا… بهشتی با موضوع«نقش امام خمینی در پیروزی انقلاب» و حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) با موضوع«اتکا به خدا»، پنجشنبه 22 بهمن ساعت 8:55، 12:55، 15:55 و 19:55سخنرانی مقام معظم رهبری با موضوع«انقلاب ،حادثه جهانی»، شهیدآیت ا… بهشتی با موضوع«امامت عامل پیروزی»، شهیدآیت ا… مطهری با موضوع«پدیده انقلاب» و حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) با موضوع «رمز پیروزی» را پخش خواهد کرد.
* جمعه 16 بهمن ویژه شب وفات کامل یوسف بهتیمی برنامه «تلاوت درخواستی» ساعت 14:15 از رادیو قرآن پخش می شود.
* پنجشنبه 22 بهمن ساعت 7:10 یک برنامه 30 دقیقه ای در قالب سخنرانی به تبیین و تحلیل نقش و دستاوردهای انقلاب اسلامی در ترویج، معرفی و تبلیغ علوم و فرهنگ قرآن کریم در ایران و جهان می پردازد.
*ویژه برنامه سی وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پنجشنبه مصادف با 22بهمن از ساعت 9:30با پوشش زنده مراسم از محل جایگاه رادیو قرآن در راه‌پیمایی یوم الله 22بهمن برای شنوندگان پخش خواهد شد.
* برنامه «قرآن کتاب انقلاب» ویژه 22 بهمن، از ساعت 9:30 به پوشش مراسم راه‌پیمایی سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خواهد پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *