مصاحبه مسئول قرارگاه برگزارى مراسم اربعين با ویژه نامه ستاد مرکزی اربعین

خانه / مطالب و رویدادها / مصاحبه و گفتگو / مصاحبه مسئول قرارگاه برگزارى مراسم اربعين با ویژه نامه ستاد مرکزی اربعین

جناب عالى به عنوان رئيس كارگروه برنامه ريزى مراسم و مسئول قرارگاه برگزارى مراسم

اربعين از سوى كميته فرهنگى انتخاب شديد لطفا بفرماييد چرا اين كارگروه و با چه اهدافى

تشكيل شده است؟ و منظور از مراسم در اربعين حسينى چيست؟

جمعيت ميليونى عاشقان ثارالله در بزرگترين همايش جهانى تشيع كه راهپيمايى اربعين حسينى مى باشد در ساعاتى از شبانه روز دور هم جمع شده و به شنيدن معارف قرآن و اهل بيت (علیه السلام) و عزادارى براى حضرت اباعبدالله الحسين(علیه السلام) و اصحاب و ياران با وفايش مى پردازند. اين مراسم ها گاهى با ضبط و پخش با تاخير و گاهى به صورت زنده براى كشور خودمان و ساير كشورها پخش مى شود اين مراسم ها در اكثر موكب ها و خيمه هاى استان ها بطور خودجوش و مردمى و در تعداد 18 موكب به صورت متمركز و برنامه ريزى شده برگزار مى شود و مراسم از پايانه هاى مرزى و مسيرهاى پياده روى آغاز شده و در نجف و كربلا ادامه دارد.

چه نهادها موسسه هايى عضو كارگروه شما هستند؟

اعضاى كارگروه مراسمات عبارتند از نمايندگان ستاد ائمه جمعه كشور، ستاد امور مساجد كشور، سازمان تبليغات، سازمان اوقاف و امور خيريه، معاونت فرهنگى شهردارى تهران، مسئول محترم جذب و ساماندهى بعثه مقام معظم رهبرى، مسئول محترم سازمان بسيج اصناف كشور، مسئول محترم سازمان بسيج شهردارى تهران، مسئول محترم سازمان بسيج مداحان كشور، مديرعامل محترم مجمع مهندسين دفاع مقدس، مسئول محترم اتحاديه رسانه هاى بين المللى، مسئول محترم جامعه ايمانى مشعر، مسئول محترم بسيج وزارت خارجه، مسئول محترم فرهنگى ستاد عتبات عاليات، مسئول محترم سازمان اوج بنياد فرهنگى خاتم، مسئول محترم مشعر بعثه مقام معظم رهبرى، دبير محترم كميته فرهنگى و آموزشى ستاد مركزى اربعين، مسئول محترم شوراى راهبردى جوانان، مدير محترم هيأت محبين فاطمه الزهرا(سلام الله علیها)، مدير محترم هيأت مكتب الزهرا(سلام الله علیها)، مدير محترم هيأت مدافعين حرم، حجت الاسلام و المسلمين برمايى مى باشند.

 

سياست ها و راهبردهاى اصلى شما در برگزارى مراسم اربعين چيست؟آيا سندى تنظيم شده است؟

سياست هاى ما عبارتست از دعوت و مشاركت هيأت هاى مذهبى در جهت زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورا و اربعين حسينى به عنوان مركز ثقل فعاليت هيأت ها و حفظ انسجام مسلمين در ترويج پيام شهداى كربلا و ماندگار نمودن اثرات معنوى اربعين براى همه.

هیات ها و موكب ها در برگزارى مراسم چگونه و با چه مكانيزى با شما هماهنگ و مرتبط مى شوند؟

هيأت هاى داوطلب همكارى در برگزارى مراسمات متمركز و خودجوش مردمى و دسته هاى عزادارى اربعين مى توانند با ارسال يك پيامك به 20009516 شماره تلفن و نشانى و مشخصات خود را اعلام تا با آنها تماس گرفته شود.

چه برنامه هايى براى اربعين 95 در حوزه مراسم سخنرانى ها پيش بينى كرديد؟

در تمامى موكب هاى 18 گانه در دو نوبت قبل ظهر و بعد مغرب مراسم سخنرانى و عزادارى برگزار و براى ساير موكب هاى خود جوش استان ها در صورت درخواست سخنران و مداح در حد توان اعزام مى شود. همچنين در تعدادى از موكب ها پخش زنده دعاى ندبه، دعاى كميل و سخنرانى برگزار مى شود.

برنامه هاى مراسم چگونه و از چه طريقى اطلاع رسانى مى شود؟

از طريق رسانه ملى – شبكه هاى اجتماعى – خبرگزارى ها و روزنامه ها و بنرهاى تبليغاتى در مسير مرزها تا كربلا جدول نشانى و زمان برنامه هاى متمركز اطلاع رسانى خواهد شد.

براى استفاده از فرصت ها و ظرفيت هايى كه ايجاد مى شود چه انتظار از زائران و چه توصيه اى به عزيزان داريد؟

توجه به كليه تذكرات كتبى و شفاهى كه توسط اين كارگروه و ساير كارگروهها منتشر مى شود و شركت گسترده در نماز جماعت و برنامه هاى سخنرانى و عزادارى برگزار شده انتظار ما از همه زائرين گرانقدر مى باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *