‏آیت الله سیداحمد علم الهدی | بهترین شناخت برای انسان، خودشناسی است(اختصاصی هیات)

خانه / علما وسخنرانان / سخنرانان مرتبط با هیات / آیت الله علم الهدی / ‏آیت الله سیداحمد علم الهدی | بهترین شناخت برای انسان، خودشناسی است(اختصاصی هیات)

امام جمعه مشهد در ششمین نشست هم اندیشی نخبگان ستایشگری اهل بیت (علیهم السلام) که در مشهد برگزاری شد گفت : عمده شناخت برای انسان شناخت موقعیت کاری، اجتماعی و نقش آفرینی آن است. وی با اشاره به نقش مداحان در جامعه افزود : مداحان ابزاری هستند تا از تمام شخصیت فنی و هنری و تمام استعداد وجودی خود استفاده کنند تا دعای حضرت ابراهیم (علیه السلام) که در 14 قرن پیش مبنی بر جذب قلوب مردم به ذریه ایشان کرد را مستجاب شود.

بهترین شناخت برای انسان، خودشناسی است/ خودشناسی بهتر است با یک مدرک قرآنی صورت بگیرد.
آیت الله علم الهدی به اهمیت موضوع خودشناسی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی هیأت رزمندگان اسلام، امام جمعه مشهد در ششمین نشست هم اندیشی نخبگان ستایشگری اهل بیت (علیهم السلام) که در مشهد برگزاری شد گفت : عمده شناخت برای انسان شناخت موقعیت کاری، اجتماعی و نقش آفرینی آن است. وی با اشاره به نقش مداحان در جامعه افزود : مداحان ابزاری هستند تا از تمام شخصیت فنی و هنری و تمام استعداد وجودی خود استفاده کنند تا دعای حضرت ابراهیم (علیه السلام) که در 14 قرن پیش مبنی بر جذب قلوب مردم به ذریه ایشان کرد را مستجاب شود.
وی تصریح کرد : امروز این رسالت بر دوش مداحان است چون واسطه آن حضرت با نسل حاضرند و باید قلوب این نسل را به سمت ذریه آن حضرت که برجسته ترین آن پیامبر و اهل بیت (علیهم السلام) اوست، جذب کنند. عضو شورای خبرگان رهبری خطاب به مداحان ادامه داد: با مداحی شما مداحان دل هزاران نفر تکان می خورد و این کار بزرگی است که هزاران دل را متوجه سیدالشهدا (علیه السلام) می کنید.
وی گفت: این موقعیت از هر موقعیت سیاسی و اجتماعی با ارزش تر است.
آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد : مداحان باید وابستگی خود را با اهل بیت (علیهم السلام) حفظ کنند که حفظ این وابستگی با داشتن اخلاص کار مهمی است. وی بیان کرد: مداح باید برای امام حسین (علیه السلام) نقش نوکری داشته باشد نه کارمندی، زیرا نوکر در هر شرایطی برای ارباب خود هرکاری می کند.
وی در ادامه به تشبیه شیعه پرداخت که دوبال سبز و سرخ دارد،بال سبز به منزله انتظار فرج است و بال سرخ به معنی امام حسین (علیه السلام) و کربلا است لذا دشمن برای از بین بردن شیعه لازم است که این دوبال را از او بگیرد.
وی بیان کرد : دشمن می خواهد به این انقلاب نفوذ پیدا کند و درصدد نابودی انقلاب است مداحان باید برای براندازی دشمن از همه وجود و ظرفیت خود استفاده کنند.
وی انتخابات پیش رو را یکی از راه های نفوذ دشمن عنوان کرد و افزود : انتخابات مانند یک در است که ممکن است هرکسی از آن وارد شود، دشمن نیز منتظر است هرکسی که با خط ولایت زاویه دارد و از این در وارد می شود را برای نفوذ استفاده کند.
امام جمعه مشهد با تاکید بر نقش مداحان در جامعه گفت: مداحان نگذارند افراد زاویه دار ازاین در وارد شوند، چراکه زاویه با رهبری یعنی زاویه با امام حسین (علیه السلام)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *