جدول مقایسه ای ۵ دوره انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی

خانه / مطالب و رویدادها / جدول مقایسه ای ۵ دوره انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی

نگاهی به آمار دوره های مجلس خبرگان وتعداد کرسی ها و تعداد ثبت نام کنندگان نشان می دهد که مجلس خبرگان همواره بر یک بستر آرام و به دور از جنجال و هیاهو برگزار شده است و صرفا شخصیتهایی وارد این مجلس داشتند که صلاحیت های علمی،اخلاقی  و سیاسی داشته اند. در این انتخابات دشمنان در صددند که کاهش تایید صلاحیت شده ها را یک پروژه برای بیرون کردن عده ای خاص نشان دهند.
مقایسه پنج دوره انتخابات خبرگان نشان دهنده این است که این انتخابات همواره به دور دعواها و جنجالهای سیاسی برگزار شده است.

01233

در دهمین دوره انتخابات مجلس که امسال برگزار می‌شود، ۱۲ هزار و ۱۲۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که ۹۰ درصد توسط هیئت‌های اجرایی تائید و ۶ درصد رد صلاحیت شدند.  در این آمار مقایسه‌ای بیشترین تائید صلاحیت‌ها در این دوره انتخابات یعنی دوره دهم توسط هیئت‌های اجرایی صورت گرفت و کمترین تائید صلاحیت‌ها هم در اولین دوره انتخابات مجلس با ۱۴ درصد بوده است.  همچنین در دولت اصلاحات ۷۷ درصد داوطلبان در هیئت‌های اجرایی تائید صلاحیت شدند. در دولت احمدی‌نژاد نیز به‌طور میانگین ۶۰ درصد داوطلبان توسط هیئت‌های اجرایی تائید صلاحیت شدند و در دولت سازندگی هم به‌طور میانگین ۵۰ درصد داوطلبان در هیئت‌های اجرایی تائید صلاحیت و ۳۰ درصد آنان رد صلاحیت شده‌اند.

5377_113

 

حماسه حضور (( ویژه نامه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *