کلمات کلیدی: هیأت, دشمن, ستیزی,
هیأت و دشمن ستیزی
#1
هیأت و دشمن ستیزی 

مقام معظم رهبری آیه‌ای را از سوره احزاب نیز بیان نمودند؛ «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ» و نیز «لاَ یُوَلُّونَ الْأَدْبَارَ». وفای به عهد در پشت نکردن به دشمن است. چرا مقام معظم رهبری این هشدار را دادند؟ روح دشمن‌ستیزی در هیئت‌ها باید زنده باشد. همگان می‌بایست به ولایت متعهد باشند. عده‌ای قبل از سفر رئیس جمهور به نیویورک سخن از «صلح حدیبیّه» به میان آورده و برخی دیگر «صلح امام حسن مجتبی علیه السلام» را مثال می‌زدند. هر دو گروه از «صلح» می‌گفتند. معنای دشمن‌ستیزی به‌تدریج کم‌رنگ می‌شد. قرار بود سیزدهم آبان‌ماه در یکی از شهرها برگزار نگردد؛ برخی در صدد سر دادن شعاری دیگر به‌جای شعار «مرگ بر آمریکا» بودند. پس پشت نکردن به دشمن چه می‌شود؟ 
لازم است هیئت‌ها فضای استکبارستیزی را عملیاتی کنند. سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» با اینکه هیئت، خود مصداق «مرگ بر آمریکا» باشد، تفاوت بسیاری دارد. روح دشمن‌ستیزی باید به‌گونه‌ای در وجود هیئتی‌ها جولان دهد که هر یک از آن‌ها در برابر یزید زمان خود جبهه‌ای پولادین باشد.
جوانان و نوجوانان شهری از بحرین هیئتی به‌نام «زوّار الزهراء(سلام الله علیها )» تأسیس کرده و آن را جبهه‌ای در برابر جبهه کفر قرار داده‌اند. تا امروز چند نفر از آنان اسیر شده و چند تن دیگر به شهادت رسیده‌اند.
یکی از نوجوانان شانزده ساله این هیئت، هنگام شکنجه شهید شده است. او فقط به‌سبب خودداری از اهانت به مقام معظم رهبری، زیر شکنجه‌های افسر آل‌خلیفه به شهادت رسیده است. مادر او با مشاهده بدن فرزندش که در اثر شکنجه جراحت فراوان دیده است، بی‌تابی می‌کند. صبح فردا مادر را در آرامش می‌بینند؛ وقتی سبب آرامش او را می‌پرسند، می‌گوید: دیشب حضرت علی‌اکبر علیه السلام را دیدم. ایشان فرمودند: چرا بی‌تابی می‌کنی؟ گفتم: فرزندم را تکه‌تکه کرده‌اند! ایشان فرمودند: مرا نیز تکه‌تکه کردند... سپس ایشان فرمودند: نگران نباش! فرزند تو در راه ما و برای ما کشته شده است و اکنون نیز کنار من است. نگاه کن! مادر می‌گوید: دیدم پسرم کنار حضرت است.
این در حالی است که «بیداری اسلامی» یکی از فروع جریان هیأت‌هاست. چرا مقام معظم رهبری هنگامی که احساس خطر می‌کنند، «صدق» را مطرح می‌نمایند؟ منظور ایشان صدق به معنای راستی و درستی نیست؛ صدقی از جنس «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ». مجاهدان و مبارزانی که در رکاب پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) هستند طبق آیه شریفه «یَبْتَغُونَ فَضْلاً مِنَ اللَّهِ وَ رِضْوَاناً وَ یَنْصُرُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ أُولئِکَ هُمُ الصَّادِقُونَ‌»، اهل صدق هستند. نخستین ویژگی مؤمن صادق این است که تمام توجه‌اش به خدای متعال است؛ تمام امید او به تفضّل الهی است. او خود و وظیفه‌ای را که ادا می‌کند، نمی‌بیند. «مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ»؛ عمق بخشیدن به رابطه‌ای عاشقانه در جامعه هیئت‌ها با خدای متعال. این ابتدایی‌ترین مرحله از وظایف هیئت است. همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند می‌بایست هیئت‌ها برای تعمیق ایمان و عشق الهی در دلها بکوشند. اگر در گذشته فرصت‌ها از دست رفت و این وظیفه به‌خوبی ادا نشد، لازم است برای آینده برنامه‌ریزی کنیم. تأثیر هیئت بر جوانان تأثیری مستقیم است؛ هیئت حتی جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. هیئت‌ها باید نبض «یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ» را در جامعه همیشگی کنند. چرا عده‌ای در جریان انتخابات جز آنکه هم‌پیمان نبودند، دیگران را نیز تکفیر کردند؟ آنان ایمان و عشق الهی را بین خود حاکم نکرده بودند. تحقق «أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ» در گرو حکومت ایمان و عشق به «الله» است. هر گاه هیئت‌ها طبق مأموریت خود، جامعه را به پروردگار متصل کردند، هنگامه «أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ» فرا رسیده است.


بخشی از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین احمد پناهیان
پاسخ
#2
با تشکر از مطلب مفیدتون
پاسخ


پرش به انجمن: