آیت الله عابدینی: حضور پررنگ هیاتی ها در جامعه فعالیتهای ضدفرهنگی دشمن را هزینه دار می‌کند

خانه / اختصاصی هیأت / آیت الله عابدینی: حضور پررنگ هیاتی ها در جامعه فعالیتهای ضدفرهنگی دشمن را هزینه دار می‌کند

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی هیات، آیت الله شیخ محمد عابدینی صبح امروز در بیست و هفتمین همایش مدیران هیات رزمندگان اسلام سراسر کشور در رابطه با اهمیت حضور پررنگ هیاتی ها در جامعه به سخنرانی پرداخت.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه در ماجرای طالوت در برابر دستور منع شرب آب، یک دسته خوردند، یک دسته نخوردند، یک عده فقط یک مشت خوردند، یک عده فقط گفتند لا طاقة لنا الیوم بجالوت و‌جنوده و فقط یک عده گفتند “کم من فئة قلیله…” گفت: چون آن کسانی که اهل ثبات بودند، دیر بیان کردند، گفتمان غالب نشد، اما داود در لشکر نبود، وقتی آمد و دید همه ترسیدند گفت جالوت را به نشان من بدهید و با فلاخن به پیشانی جالوت زد و او مرد، داود “کم من فئة قلیله” را عملا نشان داد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در زمان دفاع مقدس با اینکه کار از ده تا پانزده درصد مستقیم در جنگ بودند، اما جو‌ غالب کشور جو ‌جنگ بود، اظهار داشت: همیشه اکثریت کار انجام نمی دهند بلکه یک اقلیت غالب که انگیزه دارند پای کار هستند، وقتی قشر فعال فرهنگی در میدان نیاید، باعث می شوند جو عمومی هم نیایند، قشر دوم و سوم، اگر هزینه نداشته باشد همراه قشر ضدفرهنگی می آیند وسط، اگر قشر فعال فرهنگی نیامد، فعال ضدفرهنگی هزینه اش کم می شود و قشر خاکستری هم با آنها همراه می شوند.

اگر خودمان را سست کنیم به محاق می رویم

این کارشناس مسائل دینی در ادامه افزود: در حال حاضر بیش از یک دهک قشر فعال فرهنگی داریم، حکمت هم با ماست، هزینه هم ندارد، فقط انگیزه می خواهد.

آیت الله عابدینی با اشاره به آیه 52 سوره آل عمران مبنی بر اینکه حضرت عیسی (ع) وقتی ایمان آورندگان زیاد شدند تدبیری اندیشید و گفت: “من انصاری الی الله؟” حواریون نیز گفتند “نحن انصار الله” تصریح کرد: در زمان حضرت عیسی(ع) یک عده حواریون به عیسی ایمان آوردند و انصارالله شدند اما در زمان پیامبر(ص) دستور آمد یا ایها الذین آمنوا کونوا انصار الله، دیگر همه باید انصار الله باشند، نه فقط یک عده جریان خاص.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در زمان حضرت عیسی دستور شستن پا به حواریون داده شد اما الان ما جلوی پای خادمان و زائران در هیأت می ایستیم تصریح کرد: اگر ما خودمان را بی تفاوت و سست کردیم در برابر طرف مقابل به محاق می رویم.

این محقق دینی با اشاره به آیه139 سوره آل عمران و عبارت “و‌لا تهنوا و لا تحزنوا و انتم الاعلون ان‌کنتم مؤمنین” تاکید کرد: هیاتی ها حق ندارند سست بشوند، علو ذاتی مربوط به خداست و هرکسی به هر اندازه به خدا نزدیک شود از این علو برخوردار است.

هیاتی ها حضور پررنگ در جامعه داشته باشند

آیت الله عابدینی با طرح این سوال که آیا شده بعد از شکستها، احساس کنیم لازم است ایمان مان بیشتر بشود؟ گفت: باید نگاه را ببرید بالاتر، اگر شما سختی کشیدید، ببینید دشمن چقدر شکست خورده، دونده دو‌ ماراتن با وجود خستگی وقتی توان کمتر پشت سریها را می بیند توان پیدا می کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تاکید کرد: قدرت دست به دست می شود و از اول انقلاب چند بار دست بدست شده البته داخل نظام، اهل ایمان در این بحران ها آشکار می شوند، خدا علائم و‌ میزانهایی را علم می کند مثل شهید الداغی بعنوان شهید غیرت، ا شهید حججی و شهید سلیمانی، خدا یک پرچم را بالا می برد یعنی معیار ایجاد می کند تا استعدادهای مؤمنین به فعالیت برسد و نتیجه نهایی نابودی کفار است

این کارشناس مسائل فرهنگی در پایان تصریح کرد: باید جذب عمومی تر بشود و از فعالیت صرف حسینیه ها و تکایا بیرون بیایم، ما هیاتی ها می تونیم با حضور پررنگ در جامعه نشان بدهیم که مؤمنین اکثریت هستند جو را برای کسانی که ضد فرهنگ هستند هزینه دار کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *