تاکید مدیران هیات رزمندگان اسلام کشور بر اهتمام هیاتها در اجرای فرامین رهبر انقلاب

خانه / اختصاصی هیأت / تاکید مدیران هیات رزمندگان اسلام کشور بر اهتمام هیاتها در اجرای فرامین رهبر انقلاب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات، بیست و هفتمین همایش مدیران هیات رزمندگان اسلام سراسر کشور شامگاه جمعه بیست و دوم اردیبهشت ماه با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.

بر اساس این گزارش اهتمام جدی بر جهاد تبیین، اهتمام بر اعزام کاروان زوار اربعین از سوی هیئات و فعالسازی قرارگاه جمعیت در هیئات از جمله مواردی است که در بیانیه پایانی همایش مدیران هیات رزمندگان اسلام بر آن تاکید شده است.

متن کامل بیانیه پایانی بیست و هفتمین همایش مدیران هیات رزمندگان اسلام سراسر کشور به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب اسلامی ایران به فضل الهی و عنایات ویژه حضرات معصومین (ع) و رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب ، موجب فروپاشی نظام سلطه و استکبار جهانی گردیده و زمینه ظهور منجی عالم ( عج ) را فراهم آورده است .

در این مسیر، هیأتهای مذهبی به عنوان یک واحد اجتماعی نقش موثری را در تحقق حاکمیت الهی و بروز و ظهور هر چه بیشتر ارزشهای والای اسلام ناب محمدی ( ص ) ایفا می نمایند .

هیأت ، واحدی اجتماعی ، اثر بخش و نافذ است که با بهره گیری از آیات و روایات و سیره معصومین علیهم السلام در طول تاریخ اسلام ، خدمات اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و … را به جامعه تقدیم نموده و با ارائه روایت دقیق از مفاهیم و مضامین عالیه قرآن و حدیث و با تحلیلی صحیح و دقیق از شرایط محیطی ، واقعیت های حاکم بر جامعه را تبیین نموده است

بر این اساس هیأت رزمندگان اسلام با تأسی از تدابیر و فرمایشات مقام معظم رهبری و با اولویت بندی چالشهای موجود در جامعه ، در این جنگ ترکیبی نقش آفرینی و مواضع خود را در خصوص موارد زیر اعلام می نماید :

الف)اهتمام جدی و همه جانبه برجهاد تبیین برای مخاطب های مختلف بخصوص اقشار جوان با تاکید بر :

1- تبیین عفاف و حجاب و جایگاه آن در حفظ کیان خانواده و صیانت جامعه از ابتذالی که جوامع غربی گرفتار آن شدند .

2- امیدآفرینی و ایجاد نشاط درجامعه با تبیین دستاوردهای انقلاب و پیشرفت علمی ، فنی، اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی در طول چهار دهه اخیر .

3- نشان دادن چهره واقعی امریکا و غرب و افول امریکا بخصوص نقش امریکا و متحدینش در نقض حقوق بشر، گسترش جنگ و ترویسم در دنیا حمایت از حکومتهای مرتجع و دیکتاتور و بی ثبانی در سایر کشورها، دشمنی بر علیه مردم مظلوم ایران .

4- نشان دادن چهره واقعی رژیم شاهنشاهی که منجر به وابستگی و عقب ماندگی، رشد فساد و فحشا، سلب آزادیهای مشروع ،غارت و چیاول ثروت های مردم به نفع خاندان خود گردید .

5- گسترش سبک زندگی اسلامی ایرانی

6- اشاعه فرهنگ و معارف اسلام و ائمه طاهرین

ب) اهتمام همه هیاتهای اربعینی با تاکید بر اعزام گروه های 40 نفره با اکثریت جوانان ،گسترش موکب های خدمت رسانی به زوار در مسیر اعزام زوار به عتبات ، در مرز و         موکب های مشترک ایرانی و عراقی

ج)فعال شدن قرار گاه جمعیت در هیاتها و تبلیغ و تشویق مردم بر فرزندآوری

د) جوانان و نسل آینده سرمایه های دهه های آینده انقلاب هستند تلاش برای جذب جوانان به هیاتها و توانمند سازی آنها جهت صیانت از خود در مقابل تهاجم فرهنگی و نقش آفرینی آنها در رشد و پیشرفت و تعالی کشور از وظایف اصلی همه هیاتها و گروههای فعال مذهبی است .

ه)تاکید برگسترش کانونهای قرآنی در همه هیاتها و آشنا کردن مردم و جوانان به این منبع بزرگ و نورانی معارف الهی

و) همه هیاتها در راستای وظایف انقلابی و الهی خود مشارکت حداکثری در انتخابات آتی را جهت خثنی سازی توطئه های دشمنان باید در دستور کار خود قرار دهند.

ز) بهره برداری از فعالیتهای انقلابی و مذهبی جهت جذب جوانان و آشنایی آنان با معارف اسلامی و انقلابی با تاکید بر اعتکاف،اعیاد شعبانیه و رجبیه ، دهه اول محرم، ایام فاطمیه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی ، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، عید غدیر ، عید مبعث و…

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

22 /02/1402

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *