حجت الاسلام و المسلمین پناهیان: حضور در اربعین باید هیاتی باشد/ حرکت هیات ها برای ظهور، کار برای اربعین است

خانه / اختصاصی هیأت / حجت الاسلام و المسلمین پناهیان: حضور در اربعین باید هیاتی باشد/ حرکت هیات ها برای ظهور، کار برای اربعین است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، در بیست و هفتمین همایش مدیران هیات رزمندگان اسلام سراسر کشور که در شهر مقدس قم در حال برگزاری است با اشاره به اینکه حضرت امام فرمودند مسئولین اگر به فکر ظهور نباشند خائن هستند، گفت: ما هیأتی ها هم اگر فقط در محدوده خودمان فعالیت کنیم و به فکر مهمترین حرکت در راستای ظهور یعنی اربعین نباشیم، خیانت است.

وی با بیان اینکه در مرحله اول شما مردم را از لاک فردیت در آورده اید و به هیأت ها آوردید سپس به نماز جماعت می برید و سپس نماز جمعه که دور نهایی نماز جماعت ها است، اظهار داشت: چون سازماندهی شده در نمازجمعه حضور پیدا نمی کنیم، از رونق افتاد در شهری که ۱۰۰ مسجد دارد به جای اینکه با هویت جمعی شان بیایند، ۱۰۰ نفر با هویت فردی شان می آیند.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با تاکید بر اینکه در اربعین افراد نباید بروند، بلکه هیأت ها باید بروند، تصریح کرد: شما در منطقه خودتان هیأت هستید یا ستاد برگزاری مراسم؟ شما باید در هیأت خودتان هزار نفر داشته باشید که با هم رفیق باشند و با هم اردو بروید، و بزرگترین اردو شرکت در پیاده روی اربعین است.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) مرتب اردوکشی می کردند برای جهاد، الان جهاد نیست، برای زیارت سیدالشهدا(ع) اردو بردن جزء اصلی ترین کار های هیأت است، اردوهای زیارتی، به خصوص زیارت کربلا، به خصوص اربعین.

هنر این است که برای اربعین سختی بکشیم

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با بیان اینکه من با شما اتمام حجت می کنم حالا که اربعین راه افتاده کار ما سخت تر شده و نباید از رونق بیفتد، تاکید کرد: اگر برای اربعین امروز کم بگذاریم، خطرناک است، من درباره فتنه صددرصد تحلیلم این است؛ وقتی زائران اربعین امام حسین را حدود ۷۰۰ هزار نفر بودند از سر راه برگرداندند شاید بخشی از این فتنه بود که بارش سنگین شد، به دلیل کاری بود که ستاد اربعین انجام داد.

وی با اشاره به اینکه در آیه آخر سوره نور خدا می فرماید وقتی پیامبر شما را به یک امر جامع دعوت می کند شما حق ندارید بروید جای دیگر، گفت: آنهایی که از امر جامع فرار می کنند، بترسند از مرگ ناگهانی و فتنه، امر جامع امری است که لازم است همه مردم جمع بشوند، باید به خودمان متذکر بشویم که آیا اربعین و آبروی امام حسین در جهان امر جامع نیست؟

این پژوهشگر دین افزود: آن سالی که داعش تا نزدیک کربلا رسیده بود، با نقل قولی که از رهبر انقلاب در روزنامه ها منتشر کردیم مبنی بر اینکه امسال اربعین باید شلوغ تر شود، از همان روز شکست داعش در عراق و سوریه شروع شد، به امام حسین علیه السلام قسم در آینده ثبت خواهد شد که این اربعین منطقه را نجات داد و این اتحاد را ایجاد کرد، بعد از آن دوباره خواستند اختلاف بیندازند، شهادت حاج قاسم و ابومهدی المهندس دوباره اتحاد را ایجاد کرد.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه در هیأت ها یک خورده کمتر از عشق و‌ محبت حرف بزنید، اظهار داشت: بعضی از ما پررو شدیم! فکر می کنند هروقت دلشان خواست باید بروند، چقدر بعضی بی ادب شدیم، امام صادق علیه السلام در حالی که در روایت فرمودند فقرا سالی یک بار، و بقیه سالی دو بار باید بروند.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با بیان اینکه درباره اربعین نباید کم گذاشت، اظهار داشت: شب قدر و عاشورا درست است که زحمت دارد، اما اینها هنر شما نیست، وقتی که ما دستور گرفتیم، هنر این است که برای اربعین به سختی و زحمت بیفتیم، وقتی هنوز کسی به فکر اربعین نبود کاروان بردیم و آن مسئول کاروان به زندان افتاد، بعضی هیأت های شما واقعا پای کار هستند، بعضی از خود ایران پیاده روی را شروع می کنند.

هیات باید امام حسین را به جهانیان معرفی کند

وی با تاکید بر اینکه ما هنوز در خط مقدم و در جنگ هستیم، تصریح کرد: اگر اربعین رونقش کم بشود برای ما خطرناک است، مگر روضه بدون اربعین می شود؟ هیأتی که اربعین نرود کربلا، برای اربعین شهر را به هم نریزد هیات نیست، احدی اربعین را در این مسند راه نینداخت بلکه دلها را خدا متوجه کرد، به این احترام بگذارید.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه همه چیز را در هیأت با عینک اربعین نگاه کنید، گفت: حتی ما باید به دولت بگوییم ما خودمان اربعین را برگزار می کنیم، بیمه، تردد و… را خودمان انجام می دهیم، هر یک پذیرایی و هلابکم حبیبی که در اربعین می گویید یک بمب اتم و یک نیروگاه هسته ای است، فرمودند “والله لا یسکن دمی حتی یبعث الله المهدی” تا روزی که امام زمان مبعوث می شود، باید رونق امام حسین (ع) بیشتر شود.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان خاطرنشان کرد: ما باید امام حسین را به جهان معرفی کنیم و راهی بجز اربعین نداریم، نقش هیأت ها در رونق اربعین چیست؟ مثلا جوانان، زوج های جوان، خانواده های با فرزند بیشتر… اینها را در محرم ثبت نام کنید و رایگان ببرید اربعین.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: دوستان من! اگر اربعین را به خاطر گرمای تابستان یا کمبود امکانات کم بگذاریم خیانت کرده ایم، معلوم است اهمیت اربعین با هیأت های ما قابل مقایسه نیست، ما در سوره حجرات ادب یاد گرفتیم، فرمودند کسی ادب را رعایت نکند نتیجه اش هبط عمل است و ما باید نسبت به اباعبدالله الحسین ادب داشته باشیم، مگر کربلا رفتن دل بخواهی است؟ شما بروید اربعین فایده های زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *