در میزگرد معاونین ستاد مرکزی هیات رزمندگان مطرح شد: اهتمام بر راه اندازی گروههای جهادی/ آمادگی برگزاری کلاس مداحی در استانها

خانه / اختصاصی هیأت / در میزگرد معاونین ستاد مرکزی هیات رزمندگان مطرح شد: اهتمام بر راه اندازی گروههای جهادی/ آمادگی برگزاری کلاس مداحی در استانها

در میزگرد و پرسش و‌ پاسخ معاونان ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام دربیست و هفتمین همایش مدیران هیات رزمندگان اسلام سراسر کشوربر راه اندازی گروه جهادی، آمادگی برگزاری کلاس مداحی در استانها وفرصت دادن به مسئولان جوانان عاشورایی برای کار کردن و نتیجه گرفتن تاکید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی هیأت، میزگرد و پرسش و‌ پاسخ معاونان ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام در اولین روز از بیست و هفتمین همایش مدیران هیات رزمندگان اسلام سراسر کشور که در شهر مقدس قم در حال برپایی است، برگزار شد.

در این میزگرد که با حضور معاون جوانان عاشورایی حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد پناهیان؛ معاون آموزش حجت الاسلام والمسلمین مجتبی سفیدی و معاون فرهنگی جناب آقای سادات حسینی برگزار شد، ابتدا هریک از معاونت‌ها به بیان برنامه ها و مطالب خود پرداخته و سپس مدیر ستاد مرکزی به پرسشها پاسخ دادند.

به مسئولان جوانان عاشورایی فرصت کار کردن و نتیجه گرفتن داده شود

حجت الاسلام والمسلمین احمد پناهیان ابتدا با بیان روایت امام حسین علیه السلام «ايُّهَا النّاسُ نافِسوا في المَکارِمِ وَ سارِعوا في المَغانِمِ وَ لاتَحتَسِبوا بِمَعروفٍ لَم تَجعَلوا» از قول سیدالشهدا و سرور همه هیأتی ها توصیه کرد: خود را وادار کنید که رشد کنید و در خیرات از یکدیگر سبقت بگیرید، کاری که در آن سرعت عمل نداشته باشید کار خوب حساب نکنید!

معاون جوانان عاشورایی ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام، در ادامه از مدیران هیأت ها خواست با تشویق و انگیزه سازی برای جوانان و همچنین سعه صدر و مدیریت در برابر خطاهای جوانان، از ایشان در فعالیتها حمایت کنند.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب که در مسائل دیربازده نباید زود مدیریت‌ها تغییر کند، به مدیران هیأت های رزمندگان توصیه کرد: با خودداری از جابجایی زودهنگام مسئولان جوانان عاشورایی استانها و شهرستانها، فرصت کافی برای کارکردن و‌ نتیجه گرفتن به آنها بدهید.

مدیران هیات ها برای راه اندازی گروه جهادی اهتمام ویژه داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر اینکه برگزاری جلسات هفتگی، حتی الامکان با سخنران ثابت یکی از ابزارهای مهم کار تربیتی در هیأت‌های نوجوانان و جوانان عاشورایی است، تصریح کرد: باید نظارت دقیق بر سخنران و ذاکر هیأت داشت، دعوت از برخی سخنرانان و مداحان به بهانه جذب جمعیت به چه قیمتی انجام می شود؟!

معاون جوانان عاشورایی ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام همچنین داشتن رسانه قوی و تولید محتوا را یکی از ارکان مهم هیأت دانست.

جانشین قرارگاه جهادی هیأت رزمندگان اسلام، با انتقاد از هیأت هایی که هنوز گروههای جهادی راه اندازی نکرده و یا گروه خود را در سامانه ثبت نکرده اند، اظهار داشت: تعداد حدود ۱۵۰ گروه جهادی ثبت شده از حدود ۵۰۰ هیأت رزمندگان را قابل قبول نیست، مدیران هیأت ها در این زمینه اهتمام ویژه ای داشته باشند.

برای برگزاری کلاس آموزش مداحی در استانها آمادگی داریم

در ادامه این میزگرد حجت الاسلام مجتبی سفیدی معاون آموزش هیأت رزمندگان اسلام، به تشریح فعالیت‌های این معاونت در زمینه فعالیتهای آموزشی پرداخت.

معاون آموزش هیأت رزمندگان اسلام با اشاره به برگزاری سه دوره آموزشی مدیران، جوانان و پیروان عترت در اسفند ماه، گفت: این دوره به اذعان شرکت کنندگان، یکی از بهترین دوره های آموزشی برگزار شده در هیأت از حیث محتوا است.

وی اشاره به رصد و آموزش سخنرانان جوان و قابل در این معاونت، به مدیران هیأت ها پیشنهاد داد به جای اصرار بر دعوت چند سخنران چهره، از این سخنرانان جوان و توانمند نیز در مراسمات هیأت استفاده کنند.

حجت الاسلام سفیدی با اشاره به برگزاری دوره های کلاس مداحی در قم و تهران، بیان داشت: برای برگزاری دوره های مشابه در استانهای داوطلب اعلام آمادگی داریم.

مقصود از تحول ایجاد یک حرکت جهادی است

در بخش پایانی این میزگرد، سادات حسینی معاون فرهنگی هیأت رزمندگان اسلام، با اشاره به بحث امسال رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحول خواهی، مقصود از تحول را در بیان ایشان ایجاد یک حرکت جهشی و جهادی دانست.

وی در ادامه با تشریح ابعاد تحول فرهنگی هیأت رزمندگان اسلام، مبنی بر تحلیل و برآورد وضعیت فرهنگی؛ نیازسنجی فرهنگی؛ مخاطب شناسی؛ جوان گرایی؛ احیاء تشخص و منزلت (فردی و اجتماعی)؛ تولیدات فاخر و اثرگذار و گرامیداشت مراسم و مناسبتهای ملی، مذهبی پرداخت و گفت: «ولایتمداری» «تحول گرایی» «بصیرت افزایی» «الهام بخشی» «الگودهی» و منزلت اجتماعی بالا از ویژگیهای فرهنگی هیأت تراز است.

وی در پایان از ارتباط مؤثر با نهادها و سازمانها؛ راه اندازی و تقویت سایت هیأت؛ تشکیل و سازماندهی شبکه خبرنگاران جوان؛ تولید محتوای فاخر در ۷ موضوع ویژه به عنوان اصلی ترین برنامه های فرهنگی هیئات رزمندگان استانها یاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *