شهید جانی بت اوشانا

آیین وداع با پیکر شهید جانی بت اوشانا برگزار می شود

خانه / استان ها / آیین وداع با پیکر شهید جانی بت اوشانا برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هبات، مراسم وداع با پیکر مطهر شهید هم‌وطن آشوری، “جانی بت اوشانا” چهارشنبه ۶ اردیبهشت برگزار می شود.

این مراسم از ساعت ۱۶ چهارشنبه ۶ اردیبهشت با حضور مردم انقلابی و شهید پرور تهران برگزار خواهد شد، همچنین مراسم وداع دیگری روز پنجشنبه ۷ اردیبهشت مراسم وداع در پادگان ۰۱ ارتش برگزار خواهد شد.

گفتنی است برنامه اختصاصی کلیسا نیز طبق آیین مذهبی آشوریان بعد از نماز جمعه در کلیسای حضرت یوسف برگزار می‌گردد و سپس شهید برای تدفین به اسلامشهر منتقل خواهد شد.

اعلام بازگشت پیکر شهید جانی بت اوشانا

سردار باقرزاده خبر کشف و شناسایی پیکر مطهر شهید آشوری جانی بت اوشانا را با حضور خانواده معظم شهید و جامعه محترم آشوریان در کلیسای حضرت یوسف تهران اعلام کرد.

با توجه به اینکه پدر و مادر و برادران شهید جانی بت اوشانا به رحمت خدا رفته‌اند، از عموم مردم عزیز و شهید پرور دعوت می‌کنیم تا در مراسمات این شهید والامقام شرکت کنند.

معرفی شهید والا مقام

روحانی بت اوشانا در خانواده ای آشوری و متدین به دین مسیحیت، در سال ۱۳۴۰ هجری شمسی در شهر کرمان، چشم به جهان گشود.

جانی، در حالی که دو ماه مانده بود سربازی اش تمام بشود در جبهه هورالهویزه یا هورالعظیم که از بزرگترین تالاب های کشور در استان خوزستان است، شهید شد.

اما پیکرش در منطقه دشمن جا و این شهید عزیز جاویدالاثر شد. مادر شهید همیشه در انتظار بود و چشمش به در و منتظر خبری از برگشت جانی ماند.

شهید جانی بت اوشانا از نظر ایمان، اخلاق، درس و دانش، زبان زد دوست و آشنا بود.

روزی یکی از رفقای آشوری جانی در جبهه ، نامه ای از شهید را برای خانواده او آورد. جانی دو روز قبل از شهادتش (۲۱ اسفندماه ۱۳۶۳)، پاکتی به او داد و گفته: «این وصیت نامه من است. این را به خانواده ام برسان». رفیقش مجروح شده بود و نتوانسته بود نامه را برای خانواده شهید بیاورد. اما پس از مدتی هنگامی که نامه را آورد، خانواده شهید نامه را باز کردند. با این جملات شروع شده بود: به نام خدا، خانواده عزیزتر از جانم، هنگامی که این کاغذها را در دست دارید، امیدوارم که حالتان خوب باشد و در کنار هم، آن زندگی خوش و خرمی را که همواره در نظر من بوده است، داشته باشید و از عنایات ایزد یکتا و حضرت عیسی مسیح و حضرت مریم که تنها حامیان مسیحیان، به خصوص خانواده ما می باشند، بهره مند باشید. این سطور را در لحظه های قبل از حرکت، برای بازپس گیری حق و خاک کشورمان به سوی دشمن متجاوز، برایتان مینویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *