صدقه دادن و برکت در رزق و روزی

خانه / مطالب و رویدادها / صدقه دادن و برکت در رزق و روزی

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: یکی از عواملی که باعث برکت در رزق و روزی انسان می شود، صدقه دادن است.

به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني آستان قدس رضوي، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری در سلسله جلسات بیان معارف اهل بیت(علیه السلام) كه با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوي ساعتي قبل از نماز ظهر و عصر در رواق بزرگ امام خمینی(رحمه الله) برگزار شد، به بيان راه کارهای افزایش و برکت در رزق و روزی پرداخت.
وی در این خصوص اظهار کرد: کسی که خواهان افزایش در رزق و روزی خود است باید به دستورالعمل هایی که در این باره در متون دینی وجود دارد، عمل کند.
این کارشناس دینی افزود: در روایات ما گفته شده است که بیدار بودن در هنگام بین الطلوعین باعث افزایش رزق و روزی می شود، بنابراین باید از خوابیدن در این هنگام که طبق روایات وقت تقسیم روزی بین خلایق است، پرهیز کرد.

صدقه دادن

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از عواملی که موجب برکت در رزق و روزی انسان می شود، خوش اخلاقی و برخورد خوب با دیگران است، که این امر به شدت در افزایش روزی انسان موثر است.
سخنران حرم مطهر رضوي با اشاره به اینکه صله رحم از دیگر کارهایی است که انجام آن موجب برکت یافتن رزق و روزی می شود، ادامه داد: متاسفانه امروز روابط خانوادگی و فامیلی کمرنگ شده است، در صورتی که دستور اسلام بر گسترش این نوع روابط است.
وی خواندن سوره واقعه را در هر شب یکی دیگر از راه کارهای زیاد شدن رزق و روزی دانست و عنوان کرد: در روایات آمده است کسی که بر خواندن این سوره مداومت داشته باشد، هرگز فقیر نمی شود.
این استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: یکی دیگر از عواملی که در افزایش رزق و روزی و با برکت شدن مال انسان بسیار موثر است رضایت و دعای پدر و مادر است.
وی اذعان کرد: متاسفانه امروز کمتر به رضایت و دعای خیر پدر و مادر اهمیت داده می شود در صورتی که این موضوع کلید طلایی افزایش رزق و روزی انسان است.
ماندگاری با بیان اینکه این روش ها مانند آبیاری کردن بذر رزق و روزی است، ابراز کرد: تا زمانی که بذری وجود نداشته باشد، آبیاری کردن معنایی ندارد و بذر رزق و روزی کسب حلال و تلاش در راه به دست آوردن روزی حلال است.
وی عنوان کرد: کسی که در خانه بنشیند و کار و فعالیتی در راه به دست آوردن روزی نداشته باشد، هرچه قدر هم سوره واقعه بخواند یا خوش اخلاق باشد، روزی اش زیاد نمی شود، چرا که باید در این راه تلاش و کوشش کند. علاوه بر کار و تلاش یکی دیگر از عواملی که به عنوان بذر رزق و روزی شناخته می شود، پرداخت حقوق الهی مانند خمس و زکات است.
وی یادآور شد: یکی از عواملی که باعث کم شدن روزی انسان می شود، ظلم کردن به دیگران است که این امر علاوه بر کم شدن رزق و روزی موجب گرفتاری و گره افتادن در زندگی انسان می شود.

منبع:قدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *