مسابقه ویژه فاطمیه 99 هیات رزمندگان اسلام

مسابقه ویژه فاطمیه 99 هیات رزمندگان اسلام

خانه / اختصاصی هیأت / مسابقه ویژه فاطمیه 99 هیات رزمندگان اسلام

مسابقه ویژه فاطمیه 99 (معارفی شماره 34) به مناسبت ایام شهادت بی بی دو عالم حضرت راضیه المرضیه، صدیقه طاهره، فاطمه الزهرا سلام الله علیها با جوایز استثنایی آغاز شد.

مسابقه ویژه فاطمیه 99 هیات رزمندگان اسلام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام، مسابقه ویژه فاطمیه 99 (معارفی شماره 34) به مناسبت ایام شهادت بی بی دو عالم حضرت راضیه المرضیه، صدیقه طاهره، فاطمه الزهرا سلام الله علیها با جوایز استثنایی آغاز شد. شما همراهان همیشگی سایت هیات؛ برای اطلاع از شرایط و شرکت در مسابقه ادامه مطلب را مشاهده نمایید.

جوایز مسابقه ویژه فاطمیه 99

  • جایزه نقدی به ارزش 500 هزار تومان برای نفر اول
  • جایزه نقدی به ارزش 300 هزار تومان برای نفر دوم
  • جایزه نقدی به ارزش 200 هزار تومان برای نفر سوم
  • 40 میلیون ریال جایزه نقدی برای 40 نفر به ارزش 100 هزار تومان

«مهلت شرکت در مسابقه ویژه فاطمیه 99 هیات رزمندگان اسلام به پایان رسیده است»

[gravityform id=”43″ title=”true” description=”true”]

مخاطبان گرامی:

پاسخ مسابقه ویژه فاطمیه 99 را می توانید با استفاده از متن ذیل بیابید .

مسابقه ویژه فاطمیه 99 - آموزه های فاطمی
مسابقه ویژه فاطمیه 99 – آموزه های فاطمی

بخش اول اصول حاکم بر سیره فاطمه الزهرا سلام الله علیها

(کتاب آموزه های فاطمی از حجت الاسلامو المسلمین دکتر ناصر رفیعی)

اصل دشمن شناسی

دشمن شناسی در قرآن و حدیث

دهها آیه در قرآن کریم اختصاص به دشمن شناسی دارد. 13 سوره قرآن با دشمن شناسی شروع می شود؛ توبه ، ممتحنه، تبت ، کافرون ، منافقون، فلق ، ناس و…

در یک اصل کلی قرآن کریم می فرماید :

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لاَ تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَ عَدُوَّكُمْ أَوْلِيَاءَ(ممتحنه آیه 1) [ مسابقه ویژه فاطمیه 99 ]

“ای کسانی که ایمان آورده اید! دشمن من و دشمن خودتان را دوست نگیرید!”

دشمنی در عرصه های مختلف اعتقادی ، نظامی ، اقتصادی ، و سیاسی بروز می کند. دشمن گاهی درونی است مانند نفس ، غضب ، شهوت ، و گاهی بیرونی است مانند شیطان ، کافر و منافق . دشمن گاهی آشکار و گاهی مخفی و پنهان است. در رابطه با دشمن ، چند اصل باید توجه شود :

1.   کوچک نشمردن

امیرالمؤمنین می فرماید : دشمن را کوچک نشمارید اگرچه ضعیف باشد. (غررالحکم ص 746) [ مسابقه ویژه فاطمیه 99 ]

به قول سعدی :

دانی که چه گفت زال با رستم گُرد        دشمن نتوان حقیر و بیچاره شمرد

2.   دوست نپنداشتن

دشمن در قالب دوست می آید و ادعای اصلاح می کند. نباید دشمن را دوست شمرد و فریب وعده هایش را خورد.

إِنَّ الشَّيْطَانَ لَكُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوّاً  (فاطر ، 6)

“شیطان دشمن شماست پس او را دشمن بشمارید.”

اتخاذ دشمن یعنی او را دشمن بدانید ، جدی بگیرید و گول نخورید.

3.   شناخت نفوذی ها

دشمن ممکن است درون خانه خود انسان باشد؛

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ مِنْ أَزْوَاجِكُمْ وَ أَوْلاَدِكُمْ عَدُوّاً لَكُمْ فَاحْذَرُوهُمْ(تغابن 14 )

“همانا برخی از همسران و فرزندان ، دشمن شما هستند از آنان بپرهیزید “

قرآن کریم می فرماید : حضرت ابراهیم هنگامی که عموی خود را دشمن یافت از او برائت جست. فَلَمَّا تَبَيَّنَ لَهُ أَنَّهُ عَدُوٌّ لِلَّهِ تَبَرَّأَ مِنْهُ (توبه 114) [ مسابقه ویژه فاطمیه 99 ]

دشمن گاهی در میان خاندان انسان نفوذ می کند. پدر حنظله غسیل الملائکه دشمن بود، ابولهب عموی پیامبر دشمن بود، همسر حضرت نوح و همسر حضرت لوط به تصریح قرآن الگوی کافران و از دشمنان انبیاء بودند. (تحریم 10)

4.   شناخت شیوه ها و نقشه های دشمن

دشمن روش های فراوانی دارد . عدم آگاهی از این شیوه ها، ناخواسته انسان را گرفتار دام دشمن می کند؛  مکر ، کید، نفاق ، نقض پیمان، ولایت ستیزی، شبهه افکنی، تحقیر مسلمانان، تفرقه، فرصت طلبی، موج سواری ، دروغ ، تضعیف باورها، ارعاب و ترس، جوسازی، توجیه گری و هوچی گری بخشی از این حربه هاست؛ در یک جمله دشمن مایل است همه را به کیش خود در آورد.

وَدُّوا لَوْ تَكْفُرُونَ كَمَا كَفَرُوا فَتَكُونُونَ سَوَاءً (نساء 89 ) [ مسابقه ویژه فاطمیه 99 ]

“آنان دوست دارند همانگونه که خود کافر شده اند شما هم کافر شوید.”

امام صادق علیه السلام فرمودند :

“خداوند عزوجل به پیامبری از انبیاء خود وحی فرمود : به مؤمنان بگو لباس دشمنان مرا نپوشند و غذای دشمنان مرا نخورند و به روش دشمنان من نروند که در این صورت مانند آنان از دشمنان من خواهید شد.” (من لایحضره الفقیه ج1 ص252)

مظاهر دشمن ستیزی در سیره فاطمی

صدیقه طاهره علیها السلام نخستین شهید راه ولایت است که با بصیرت و آگاهی از امام خود در برابر دشمنان دفاع کرد و همه توان خود را در این رابطه به کار گرفت . مهم ترین گام های اساسی ایشان در برخورد با دشمن عبارتند از :

1- افشاگری و سخنرانی

ایشان در خطبه فدکیه و خطبه ای که در جمع زنان مهاجر و انصار ایراد فرمود، به حربه های دشمنان و سران سقیفه و نقشه های آنان پرداخت و برای همگان ویژگی های منکران غدیر را تبیین کرد. گوشه ای از این افشاگری عبارتند از :

الف)نفاق دشمن

“آنگاه که خدا برای پیامبرش خانه انبیا را برگزید ، خار و خاشاک نفاق در شما ظاهر شد.”

یکی از بیماری های خطرناک که 13 سوره قرآن و بیش از 300 آیه به آن اختصاص یافته پدیده نفاق است.

قرآن کریم می فرماید:

وَ مِمَّنْ حَوْلَكُمْ مِنَ الْأَعْرَابِ مُنَافِقُونَ وَ مِنْ أَهْلِ الْمَدِينَةِ مَرَدُوا عَلَى النِّفَاقِ لاَ تَعْلَمُهُمْ نَحْنُ نَعْلَمُهُمْ سَنُعَذِّبُهُمْ مَرَّتَيْنِ ثُمَّ يُرَدُّونَ إِلَى عَذَابٍ عَظِيمٍ (توبه 101 )

“و گروهی از بادیه نشینان که پیرامون تو هستند ، منافق اند و نیز گروهی از اهل مدینه سخت به نفاق پای بندند. تو آنان را نمی شناسی ولی ما آنان را می شناسیم ، به زودی آنان را دوبار مجازات می کنیم. (مجازاتی با رسوایی در دنیا  و مجازاتی به هنگام مرگ)”

رسول خدا فرمودند :

“من بر شما از منافق آگاه به بیان می ترسم و کسی که سخنانش را می شناسید اما عملش مورد انکار شماست” (نهج البلاغه نامه 27) [ مسابقه ویژه فاطمیه 99 ]

ب) کهنه شدن دینداری

اگر دین نزد مردم به حاشیه رفت ارزش های دینی و شخصیت های دینی هم به بوته فراموشی سپرده می شود

ج) پیروی از شیطان

“شیطان سرش را از مخفیگاه خود بیرون آورد ، شما را فراخواند ، دید شما پاسخگوی او هستید.”

حضرت زهرا سلام الله علیها شاخصه دیگر پیروان سقیفه را عبور از خط الهی و پیروی از شیطان می داند.

د) پشت کردن به قرآن

” چرا بیراهه می روید در حالی که کتاب خدا در میان شماست ، مطالبش روشن، احکام آن درخشان و نشانه های هدایت آن آشکار است.”

ه) پیروی از حکم جاهلیت

“آیا آنها حکم جاهلیت را (از تو) می خواهند؟”

2- تحریم

گام دیگر ایشان در برخورد با دشمن، تحریم بود. فرمود : ” سوگند به خدا بعد از این با شما حتی یک کلمه سخن نمی گویم تا به ملاقات خدا بشتابم و شکایت شما را نزد خدا ببرم که شما با خدا (دین خدا) و من چه کردید” (علل الشرائع ج1 ص 185، بحارالانوار ج43ص 201)

ایشان اجازه نماز به آنها نداد ، وصیت کرد در تشییع و دفن او حاضر نشوند.

3- گریه های عاطفی

گریه های حضرت زهرا سلام الله علیها در مکان های مختلف برای فقدان پیامبر و مظلومیت امیرالمؤمنین یکی از روش ها برای مبارزه با دشمن بود؛ به همین دلیل از گریه های ایشان نگران بودند و واکنش نشان دادند. هنگامی که ام سلمه بر حضرت وارد شد از حال و وضعیت ایشان سؤال کرد حضرت زهرا فرمودند :

” صبح کردم در میان خون شدید و اندوه عظیم در حالی که پیامبر از دستم رفته و وصی او مظلوم واقع شده و حرمت ها شکسته شده است.” (مناقب ابن شهر آشوب ج 2 ص 205) [ مسابقه ویژه فاطمیه 99 ]

4- حضور در صحنه مبارزه

ایشان نه تنها خطبه خواند و تحریم کرد بلکه چهل شب به خانه مهاجر و انصار رفت و آنان را به مبارزه با دشمن و دفاع از حق دعوت کرد.

5- تهدید به نفرین

هنگامی که امیرالمؤمنین علی علیه السلام را به مسجد بردند بین جمعیت آمد و فریاد زد : “سوگند به خدا اگر کراهت نداشتم که مردم بی گناه گرفتار بلاشوند نفرین می کردم، آنگاه می فهمیدی که نفرین من چه زود تحقق می یابد.”

هنگامی که وارد مسجد نیز شد فرمود : “یقین بدانید ناقه صالح در نزد خدا از من گرامی تر و فرزندان ناقه از فرزندان من ارزشش بیشتر نبود. موی سرم را پریشان می کنم، گریبان چاک داده وکنارقبر رسول خدا می روم و نفرین می کنم.” اینجا بود که حضرت علی علیه السلام سلمان را فرستاد تا مانع حضرت شود و حضرت فرمودند : بر می گردم و صبر می کنم و سخن علی را گوش داده و اطاعت می کنم (بحارالانوار ج28 ص 227)

جمع بندی

آنچه ذکر شد گوشه ای از مشی حضرت زهرا علیها السلام در مبارزه با دشمن و معرفی دشمن بود. درس مهم این مبارزه آن است که مردم همواره باید بیدار باشند. دشمن را بشناسند ، جدی بگیرند و در برابرش موضع شفاف داشته باشند.

اصل استقامت

یکی از اصول حاکم بر زندگی حضرت زهرا علیها السلام اصل استقامت است. استقامت یعنی طلب قوام و استواری .

 در قرآن کریم آمده :

إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلاَئِكَةُ (فصلت 30)  وشبیه آن : احقاف 13

یکی از رموز موفقیت ، استقامت است. زندگی فراز و نشیب دارد ، سختی دارد، اصل استقامت یعنی ایستادگی در برابر سختی ها و خود را نباختن.

انواع استقامت

1.   استقامت اعتقادی

پذیرش اعتقادات ، تحقیقی است نه از روی تقلید کورکورانه ، گمان و حدس. هنگامی که انسان خردمند عقیده صحیحی را می پذیرد باید برای تحقق و حفظ آن استقامت کند. نمونه بارز استقامت اعتقادی ، حضرت آسیه همسر فرعون است که زیرشکنجه ها فریاد می زد .

رَبِّ ابْنِ لِي عِنْدَكَ بَيْتاً فِي الْجَنَّةِ(تحریم 11)

” پروردگارا برای من در نزد خودت خانه ای در بهشت بساز”

نمونه دیگر سحره فرعون هستند که به حضرت موسی علیه السلام ایمان آوردند و با تهدیدهای فرعون حاضر نشدند صحنه را خالی کنند. (شعراء 50)

نمونه دیگر از استقامت اعتقادی ، جوانان اصحاب کهف هستند (کهف 13)

درتاریخ اسلام گروهی بودند به نام معذبین فی الله یعنی کسانی که تاسر حد مرگ در راه خدا شکنجه شدند مانند بلال ، خباب بن ارت ، سمیه ، یاسر و عمار که عده ای نیز به شهادت رسیدند.

یکی از اعتقاداتی که استقامت می طلبد ، اعتقاد به ولایت است. ولایت اساس دین است و درطول تاریخ همواره مشکل مخالفین با اصل ولایت بوده است.

شیطان در برابر ولی خدا حضرت آدم سجده نکرد. بعد از رسول خدا بسیاری از پذیرش اصل ولایت سرباز زدند. فتنه ها آغاز شد. مخالفت ها رسمی و علنی شد. منا امیر و منکم امیر جای انتخاب رسمی و الهی را گرفت، حتی افرادی حاضر شدند عذاب ، آنها را بگیرد اما زیر بار ولایت امیرالمؤمنین نروند. (معارج 1) [ مسابقه ویژه فاطمیه 99 ]

در این میان زهرای مرضیه علیها السلام با تمام وجود بر سر میثاق با امام و ولی خدا پایداری کرد و بهای گزافی پرداخت. از جان خود و فرزندش گذشت تا ولی خدا تنها نماند؛ استقامتی ستودنی بر سر عقیده ای حقیقی. او نه تنها ساکت نماند بلکه به مبارزه مستقیم با مخالفان ولایت پرداخت .کلمات نورانی آن حضرت در دفاع از ولایت امیرالمؤمنین شاهد این مدعاست. در جمع زنان مهاجر و انصار فرمود :

وای بر آنان! چرا نگذاشتند حق در مرکز خود قرار یابد و خلافت برپایه های نبوت استوار ماند.

در بخش دیگری امام امیرالمؤمنین را چنین معرفی کرد :

چه باعث شد از ابالحسن انتقام بگیرند؟ چون تیزی شمشیرش را دیدند و پایداری او را مشاهده کردند که نسبت به مرگ بی اعتنا بود و دیدند که چگونه بر آنان می تازد و با دشمنان خدا نمی سازد و آنان را عقوبت می کند و خشم و غضب او در راه خداست. (الاحتجاج علی اهل اللجاج ج1 ص 108)

2.   استقامت اقتصادی

زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها با سختی های فراوانی همراه بود. مدتی در شعب ابی طالب تبعید بود و مدتی در مدینه به ویژه اوائل ازدواج در فقر محض زندگی می کرد. در چنین شرایطی آن حضرت با استقامت ، صبر و مدیریت نگذاشت قوام منزل و زندگی متزلزل شود. در چنین شرایط سخت اقتصادی نه تنها پایداری کرد بلکه انفاق و اطعام نیز می نمود.

مرد گرسنه ای با حضور در مسجد مدینه اظهار گرسنگی و فقر کرد. رسول خدا فرمود : چه کسی او را امشب مهمان می کند؟ حضرت علی عرض کرد : من یا رسول الله ! او را همراه خود به منزل برد و از حضرت زهرا پرسید مهمان گرسنه ای آورده ام ، آیا چیزی در منزل هست؟ فاطمه ایثارگرانه عرض کرد : در خانه غذایی نیست مگر به اندازه خوراک دختر بچه، اما امشب مهمان را بر خود ترجیح می دهیم. (امالی طوسی ص 185)

آن حضرت با دست خود آرد می کرد ، نان می پخت و فرزندان را سرپرستی می کرد تاجایی که دست های مبارکشان زخم می شد، در این باره فرمود :

دستانم در اثر آرد کردن گندم ورم کرده ، امشب تا صبح به آرد کردن مشغول بودم. (احقاق الحق ج25 ص 319)

3.   استقامت در راه تبلیغ

4.  الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالاَتِ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لاَ يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللَّهَ وَ كَفَى بِاللَّهِ حَسِيباً (احزاب 39 ) [ مسابقه ویژه فاطمیه 99 ]

“آنان که همواره پیام های خدا را به مردم می رسانند و از عظمت او می ترسند و از هیچ کس جز او واهمه ندارند.”

حضرت زهرا مرتب به تبلیغ معارف دین می پرداخت و سختی ها در این راه تحمل می کرد. پرسش های مردم را پاسخ می داد . ایشان محدثه است (یعنی ملائکه با ایشان سخن می گفتند) روایات زیادی از آن بزرگوار نقل شده است . استقامت ایشان در راه تبلیغ ولایت موجب شد اصل امامت بماند و شیعه منسجم شود.

5.   استقامت در مصائب و سختی ها

یکی از مصادیق استقامت و پایداری ، استقامت در مصائب و گرفتاری هاست. زندگی بدون مصائب و بلایا قابل تصور نیست. صبر و مقاومت در برابر سختی ها و رضایت به تقدیر الهی اجر فراوان دارد. در روایت داریم :

” آنکه به قضای من رضا ندهد و بر بلای من تحمل نکند ، پس خدایی غیر از من را پرستش کند” (مسکن الفؤاد ج1 ص 11)

رسول خدا روزی بر فاطمه وارد شد ، دید دخترش روی زمین نشسته ، در حالی که فرزندش را شیر می دهد، با دست دیگر با آسیاب دستی گندم آرد می کند ، اشک در چشمان رسول خدا حلقه زد ، فرمود :

دخترم ! تلخی دنیا را به یاد شیرینی و سعادت بهشت بر خود گوارا ساز .

حضرت فاطمه در پاسخ عرض کرد :

خدا را سپاس می گویم به سبب نعمت های فراوانی که به من عطا فرمود و او را در مقابل محبت هایش شکر می گزارم. (بحارالانوار ج43 ص 86)

آن حضرت از کودکی در سختی بزرگ شد . پنج سال داشت  مادر از دست داد ، 3 سال در شعب ابی طالب بود ، در مدینه هم دوران جنگ و درگیری ها بود. در خانه ای محقر با چهارفرزند در حالی که علی علیه السلام دائم در مأموریت و جنگ بود ایشان هرگز شکوه نکرد و همواره در برابر سختی ها مقاوم بود. [ مسابقه ویژه فاطمیه 99 ]

مسابقه ویژه فاطمیه 99 - سخنرانی امام خامنه ای پیش از انقلاب
مسابقه ویژه فاطمیه 99 – سخنرانی امام خامنه ای پیش از انقلاب

بخش دوم – قسمتی از سخنرانی امام خامنه ای پیش از انقلاب

این که شنیدید از آمدن پشت در خانه، این آغاز همان مبارزه است.

پشت در خانه بیاید؟ با بیگانه های کدام خانه؟

 آن عرب غیور آنی که حاضر نیست که به زنش به ناموسش کمترین اهانتی بشود.

و این غیرتی که با تعالیم و آموزش های اسلام به اوج شدت می رسد. در یک فرد عرب مسلمان آن هم مسلمانی مثل امیرالمؤمنین او تن بدهد که زن جوانش بیاید پشت در ، رجاله پشت در جمع شوند و با هم یک و دو بکنند؟ این عادی است این قضیه؟ این قضیه معمولی است ؟ تصادفی است؟ یا حساب شده است؟

ای زهرای اطهر ای دختر آبرومند پیامبر! از موقعیت خود استفاده کن . اکنون که حکومت و زمامداری قرار است به دست نااهلان بیفتد ، برو بگیر. این بازوان زنانه را حائل کن میان دست غاصب و دست متجاوز آنان که شایسته این پست نیستند. و تا ابد در تاریخ ثبت کن که این است اسلام.

زن جانش را فدا می کند برای اینکه حکومت به نااهل نرسد.

آن وقت می آید از پشت در شروع می شود تهدیدها تأثیر نمی کند.

نمی گوید حالا من باردارم ، مصلحت نیست در افتم . بمانم چند روز دیگر آتش آنها فروکش کند. بماند شاید من فارغ شوم بعد بروم به میدانشان ؛ نه !

لطفش در همین است که در شدیدترین موقعیت ها بزرگترین وظیفه ها انجام بگیرد.

و شدیدترین لطمه ها بر جسم و جان وارد بیاید ؛ لذا شروع کرد به مبارزه.

آن پشت در آمدن ، آن محسن 6 ماهه سقط شدن ، آن بازوبندی از ورم بر بازو، آن مقاومت عظیم که منجر می شود به اینکه دختر پیغمبر را بزنند.

یک زن را که می زند ؟ چرا می زنند؟ مگر اینکه ایستاده مقاومت می کند.

نمی توانند در این موقعیت حساس این عیّاری را انجام بدهند.

مگر این که این خار را از میان بردارند.

این خار راهی شده همه نقشه ها را نقش بر آب می کند.

مردان و ریش سفیدان و قدرتمندان مهاجر و انصار زیر بار رفتند ، بعضی فریب خوردند بعضی کوتاهی کردند، این زن نه فریب می خورد نه تنبلی می کند. نه حاضر است به هیچ قیمتی رضایت بدهد.

این که زدند ، بعد از آن که زدند بیهوش شد. وقتی به هوش آمد دید مثل اینکه قضیه در شرف انجام است.

نگفت مریض هستم . به مسجد رفتن ، به گریه بسنده نکردن ، بریده باد زبانی که شأن زهرا را از خطبه خوانی به نوحه سرایی تبدیل می کند.

اگر خطبه زهرا را نگفتی گریه زهرا هم معنا پیدا نمی کند.

اگر نفهمیدی که زهرا آنجا چگونه سخن گفته است، نمی فهمیم گریه او به چه معناست.

میرود در مسجد می ایستد و در مقابل چشم های مبهوت حاضران بنا می کند خطابه ای عجیب ایراد کردند.به نظرم اگر یک آدم معمولی بخواهد آن خطابه را بخواند و انشاء کند بیش از نیم ساعت حرف زدن است و پر از مطالب عجیب.

اینجا این قسمت کار انجام گرفته ، افکار را آماده کرده اما باز به همین هم اکتفا نمی کند، به گفته ای چهل شب ، چهل شب مرتب درِ خانه این مرد ، درِ خانه آن آدم معروف ، درِ خانه آن چهره سرشناس می رود .

بیایید کار کنید تشکیلات همدستی همبستگی یک احسان بجا به همدیگر ، تا هنوز زود است تا هنوز کار از دست در نرفته . چهل شب هم دنبال این فکر می دود، که ؟!آن زنی که به آن صورت سقط جنین کرده ، آن زنی که ضربت دیده ، آن زنی که آسیب دیده ، ببینید چه اصلا هست این قضیه ؟ اینها را شما به خدا نشنیده اید شما؟

اینها که خیلی گفته می شود. اما بدانید که این کارها همه یکسره یک مبارزه ممتد مبارزه ای از چند نوع با چند جلوه مبارزه ی مثبت ، مبارزه با جسم که اگر شمشیر هم دستش بود شاید می زد. مبارزه با زبان، مبارزه با تلاش های پنهانی و نیمه شبانه ، مبارزه با سخن گفتن با زنان ، مصاحبه فاطمه زهرا با زنان انصار عجیب است. [ مسابقه ویژه فاطمیه 99 ]

مسابقه ویژه فاطمیه 99 - دانستنی های فاطمی
مسابقه ویژه فاطمیه 99 – دانستنی های فاطمی

بخش سوم – دانستنی های فاطمی

ابن عباس از پیامبر اکرم نقل می کند که فرمودند : اما دخترم فاطمه او بانوی زنان عالم است از ابتدا تا انتهای خلقت. او پاره ی وجود من است ، او نورچشم من و میوه دل من است . او روحی است که در درون من است . او حوری انسانی است . هنگامی که فاطمه در محرابش در مقابل پروردگار بلند مرتبه اش[به عبادت] می ایستد نور وجودش برای فرشتگان آسمان می درخشد مثل نوری که از ستارگان به اهل زمین می رسد. خداوند عزوجل به ملائکه اش خطاب می کند ای ملائکه ی من ، به کنیزم فاطمه که بزرگ خدمت گزاران من است نگاه کنید که در پیشگاه من ایستاده و بند بند وجودش از هراس  و هیبت من می لرزد . او در عبادتش با قلب خود به من روی می آورد. شما را شاهد می گیرم که شیعیان او را از آتش در امان قرار دادم. [ مسابقه ویژه فاطمیه 99 ]

 پیامبر ادامه دادند : من هرگاه فاطمه را می بینم ،کارهایی که بعد از من در حق او انجام می شود را به یاد می آورم. خواری و ذلت به خانه اش وارد می شود و حرمت او شکسته می گردد و حقش غصب می شود و او را از ارثش منع می کنند. پهلویش شکسته می شود و جنین او سقط می گردد ، در حالی که او صدا می زند یامحمداه، اما کسی جواب او را نمی دهد، یاری می طلبد ولی کسی به او کمک نمی کند.

بعد از من او دائما در حزن و اندوه و گریان است. گاهی به یاد جدا شدن وحی از خانه اش می افتد و گاهی به یاد فراق و جدایی از من . شب ها از نشنیدن صدای من هراسناک می شود، صدایی که نیمه شب و هنگام شب زنده داری قرآن خواندنش را می شنید. او بعد از اینکه در دوران حیات پدرش عزیز بود حال خود را ذلیل می بیند.

در این موقعیت خداوند او را با فرشتگان مأنوس می کند. ملائکه الهی همانگونه که با مریم دختر عمران سخن می گفتند با او حرف می زنند  و می گویند ای فاطمه خداوند تو را انتخاب کرده و تو را پاک و مطهر کرده و از میان زنان عالم برگزیده است .ای فاطمه برای خدای خودت تواضع کن و سجده بجا آور و به همراه رکوع کنندگان رکوع کن.

پس از این درد فاطمه را فرا می گیرد و مریض می شود ، در این هنگام خداوند مریم را برای پرستاری او می فرستد و دختر عمران در این بیماری انیس او می شود. در چنین زمانی فاطمه به خدای خود عرضه می کند که

خدایا من از زندگی خسته شده ام و از اهل دنیا فسرده گشته ام ، مرا به پدرم ملحق کن . خداوند نیز او را به من ملحق می کند.  پس او اولین کسی از اهل بیت من است که به من ملحق می شود. او بر من وارد می شود در حالی که محزون و غمگین است و حقش غصب شده و کشته شده است. در این هنگام  من دعا می کنم که خدایا کسی که به او ظلم کرده را از رحمت خود دور کن و کسی که حق او را غصب کرده عقاب و مجازات کن و آن که او را خوار کرده خوار و ذلیل بدار. آن کس که پهلوی او را مورد ضرب قرار داده  و باعث سقط شدن فرزندش شده ، در آتش جاودان کن. و تمام فرشتگان بر این دعای من آمین می گویند.

(بحارالأنوار ج : 43 ص : 173 ح 13 از امالی صدوق) [ مسابقه ویژه فاطمیه 99 ]

کتاب اسرار فاطمیه از آقای حمید سبحانی ص 89 :

در اکثر تواریخ معتبر پیروان مکتب خلفا، بخش فرستادن نیروهای حکومتی بر درب خانه علی بن ابی طالب علیه السلام و پایان دادن به جریان تحصن مخالفین حذف شده است. اما همین تواریخ در بیان جریان درگذشت ابوبکر کلامی را از وی نقل می کنند که ابوبکر در آخرین لحظات عمر خود بر سه چیز تأسف خورد  یکی از این امور آن بود که “لیتنی لم افتش بیت فاطمه بنت رسول الله و ادخله الرجال و لوکان اغلق علی حرب “

ای کاش خانه فاطمه دختر رسول خدا را تفتیش و مورد جستجو قرار نداده و مردان(حکومتی) را به آن وارد نمی ساختم ، هرچند که درب آن به منظور جنگ بسته شده بود.

(تاریخ طبری ج3 ص 430 تاریخ یعقوبی ج2 ص 137 انساب الاشراف ج 5 ص 407 العقد الفرید ج 4 ص 254 مروج الذهب ج 2 ص 301)

 کتاب اسرار فاطمیه ص 92 :

مسعودی مورخ مشهور (متوفای 346) در اثبات الوصیه می نویسد : به سوی منزل علی بن ابی طالب آمدند و به آن هجوم بردند، درب خانه را سوزاندند و علی را به اجبار از خانه بیرون آوردند “و ظغطوا سیدة النساء بالباب حتی اسقطت محسنا” و سرور زنان را بین در و دیوار فشار دادند تا اینکه محسن را سقط کرد

(اثبات الوصیه ص146) [ مسابقه ویژه فاطمیه 99 ]

 کتاب جلوه نور از آیت الله سعادت پرور ص 198 :

 در وصیت حضرت زهرا به امیرالمؤمنین علیه السلام آمده است که فرمودند : تو را سفارش می کنم که هیچ یک از کسانی که به من ستم روا داشتند و حق مرا غصب کردند در [تشییع] جنازه من حاضر نشوند زیرا آنان دشمن من و دشمن پیامبر خدا هستند، و نیز اجازه مده هیچ کدام از آنها و پیروانشان بر جنازه من نماز گزارند و همچنین مرا در شب به خاک بسپار آن زمان که چشم ها آرام می گیرد و به خواب می رود. (بحارالانوار ج43 ص 192 ح 20 )

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

16 نظرات

  1. سلام ببخشید قرعه کشی انجام نشد؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. کی قرعه کشی انجام میشه؟؟؟؟

    • مدیر سایت

      با سلام خدمت شما مخاطب عزیز
      تا یک هفته بعد از پایان مسابقه اطلاع رسانی خواهد شد.

  3. لطفا مسابقه را تمدید کنید

    • مدیر سایت

      با سلام
      به دلیل اقبال بالای شما همراهان همیشگی، مهلت مسابقه تا یک هفته دیگر تمدید شد.

  4. میرم کریمی

    مسابقه را تمدید بشه لطفا

    • مدیر سایت

      با سلام
      به دلیل اقبال بالای شما همراهان همیشگی، مهلت مسابقه تا یک هفته دیگر تمدید شد.

  5. لطفادیگه تمدیدنکنیدلطفاااااا

  6. سلام اسامی برندگان چند روز پس از اتمام مسابقه اعلام میشه؟؟

    • مدیر سایت

      با سلام خدمت شما مخاطب عزیز
      اسامی برندگان تا یک هفته بعد از اتمام مسابقه از طریق سایت و شبکه های اجتماعی هیات اطلاع رسانی خواهد شد.

  7. زهراحقیقی

    باسلام
    بنظرم به تمامی شرکت کنندگان یادگاری بدهید ممنون

  8. سلام پس کی برنده هارو اعلام میکنید؟

    • مدیر سایت

      با سلام خدمت شما مخاطب گرامی،
      اسامی برندگان مسابقه شب ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها در سایت و فضای مجازی هیات منتشر خواهد شد.

  9. سلام ولادت حضرت زهرا هم گذشت برنده ها رو اعلام نکردید؟ سال 99 داره تموم میشه ها !!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *