زندگینامه | آیت الله شیخ محمد علی معصومی

خانه / علما وسخنرانان / زندگینامه | آیت الله شیخ محمد علی معصومی

حاج شيخ محمد علی فرزند علامه شيخ سليمان معصومی یکی از علمای بزرگ شيعه در قرن چهاردهم هجری است. در سال 1288 در بيت علم به جهان ديده گشود و از اوايل زندگی به تحصيلات علمی و دينی همت گماشت. آيت الله معصومی پس از خاتمه مقدمات علوم عازم نجف اشرف گرديد و سالها از محضر آيات عظام: فاضل شربيانی، شيخ هادی تهرانی، آخوند خراسانی و علامه یزدی استفاده نمود و خود به مقام اجتهاد و استادی نائل گرديد.

آيت الله معصومی یکی از علما و مراجع بهبهان در رأس مجاهدين اين استان بود که در زمان جنگ بين الملل بعد از آنکه علامه یزدی امر به جهاد و دفاع از مملکتهای اسلامی را صادر نمود. اين آيت بزرگ شخصا لباس رزم پوشيد و مدتها به اتفاق مردم از حريم اسلام و ميهن خويش دفاع نمود. معظم له سالها در بهبهان ملجأ و پناه مردم بود و در ترويج مذهب و خدمات مردمی کوشا بود. آيت الله معصومی و آيت الله بهبهانی در عصر مرحوم آيت الله بروجردی در رأس علما و مراجع خوزستان بودند و از حوزه درس اينها فضلائی به مقام علمی و استادی رسيدند.

آيت الله معصومی حاشيه ای بر جواهر و شرح لمعه و نجاة العباد نوشت، و قواعد مشکله، کتاب مواعظ، انيس المهموم و رسائلی در فروع نيز به رشته تحرير برد. آن جناب پس از عمری خدمت به اسلام و مسلمين سرانجام در پنجم صفر سال 1372 در بهبهان وفات نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *