بیست و پنجمین همایش مدیران در شهر مقدس قم برگزار شد

بیست و پنجمین همایش مدیران در شهر مقدس قم برگزار شد

خانه / اختصاصی هیأت / بیست و پنجمین همایش مدیران در شهر مقدس قم برگزار شد

بیست و پنجمین دوره همایش مدیران هیات رزمندگان اسلام در مجتمع فرهنگی عمار در شهر مقدس قم برگزار شد

بیست و پنجمین همایش مدیران در شهر مقدس قم برگزار شد

بیست و پنجمین دوره همایش مدیران هیات رزمندگان اسلام در مجتمع فرهنگی عمار در شهر مقدس قم برگزار شد. این همایش هر ساله و به منظور تبیین برنامه های این مجموعه با حضور مدیران هیئات رزمندگان اسلام در مراکز استان های کشور برگزار می شود. هدف این همایش در سال گذشته جوان گرایی جذاب حداکثری و توجه به محرومان بود.

نخستین جلسه از این همایش در سال ۹۸ ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۲۲ خرداد با تلاوت سوره الرحمن و قرائت همگانی سروه کوثر آغاز شد. در ادامه سرود جمهوری اسلامی پخش شد.

آغازگر مراسم روز نخست کلیپی درباره شرایط سیاسی منطقه و اهداف انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب بود. مرتضی خلیلی مجری برنامه در ادامه توضیحاتی ارائه کرد.

سردار مداحی: حضورمان باید در اربعین پررنگ باشد

سپس سردار علی اکبر مداحی ریاست هیات رزمندگان اسلام و مدیر ستاد مرکزی این هیات جدول برنامه را اعلام کرد و در صحبتش توجه به جوانان و شعار های سالانه انقلاب را موضوعی مهم در اهداف هیئات دانست.

مداحی گفت: باید بیش از پیش به حضور جوانان در فعالیت های هیات رزمندگان اسلام توجه شود. این موضوع جزو اهداف ما در سال گذشته بود اما باید به آن در سال های آينده نیز توجه شود.

وی درباره اهداف هیات رزمندگان اسلام در پیاده روی اربعین بیان کرد: باید برنامه های اربعین را خیلی زود تدارک ببینیم که بتوانیم مراسمات خوبی را به لطف خدا برگزار کنیم. نباید فقط در ایام اربعین به فکر برنامه ها باشیم. باید حضورمان در اربعین پررنگ باشد؛ ضمن اینکه نباید طبق فرمایش مقام معظم رهبری به گونه ای عمل کنیم که میزبانی این واقعه بزرگ را از عراقی ها بگیریم. همچنین باید در نظر بگیریم که ارتباطمان با عراقی ها در طول سال ادامه داشته باشد و حتی از آن ها دعوت کنیم که به ایران بیایند.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان: کسی نمی تواند با اربعین مقابله کند

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی نیز به اهمیت پیاده روی اربعین اشاره و اظهار کرد: دشمنان ما تلاش می کنند تا جایی که می توانند درباره اربعین صحبت نکنند که اربعین عظمتش بیش از این افزایش پیدا نکند. اربعین یک روحیه جمعی و خودجوش است که کسی نمی تواند با آن مقابله کند. در این اتفاق منیت ها فرومیرزد؛ نقش های فرعی فرو می‌ریزد و نقش های جمعی جایگزین می شود.

در ادامه برنامه ذکر مصیبت سید الشهدا علیه السلام و روضه حضرت زهرا سلام الله علیها با نوای مداح اهل بیت علیه السلام عباس حیدرزاده حال و هوای مجلس را تغییر داد.

سپس نور الله زاده کارشناس تولید و کارآفرینی بیان کرد: ما می توانیم در تمامی شهرها، استانها و حتی شهرستانها کسب و کارهای گوناگون را اجرایی کنیم. ما باید در حوزه کسب و کار تنوع کارآفرینی داشته باشیم. در بسیاری مواقع فقط یک صنعت خاص سیاست گذاری می شود. در رشد فراگیر ما نیازمند تنوع کار داریم. البته ممکن است برخی صنایع مانند بازرگانی فقط در استان های مرزی امکان کسب و کار دارند. با در نظر گرفتن تنوع شغلی و وسعت جغرافیایی می توانیم رشد و اشتغال فراگیر داشته باشیم.

دکتر غفاری مدیر هیات رزمندگان اسلام آذربایجان شرقی و مدیر خیریه آبشار عاطفه ها نیز گزارشی از عملکرد هیات رزمندگان این مرکز ارائه کرد و گفت: از بحث دانشجویان در اتاق فکر خیلی استفاده کردیم. جوانان خیلی پتانسیل خوبی دارند. هر پانزده روز یکبار جلسه برگزار می کنیم. خود جوانان از ایده تا عمل حرکت خوبی در استان آذربایجان شرقی شکل گرفته است. امسال حدود پانصد نفر پذیرش داشتیم. از این جوانان می توانیم در راهپیمایی اربعین استفاده کنیم. در بحث کارهای اجتماعی خیریه آبشار را راه اندازی کردیم. ما نزد پزشکان و داروخانه داران و دیگر اصناف می رویم از آن ها می پرسیم چند نفر را می توانند در حوزه خودشان کمک کنند؛ هر کس در صنفش به اندازه خود کمک می کند و به این ترتیب بدون ذره ای هزینه کردن کار خیر صورت می گیرد. ما در تامین جهیزیه ازدواج آسان و دیگر کارها را نیز در هیات رزمندگان فعالیت داریم. خدا را شکر مردم ما مردم خیری هستند و کار روی زمین نمی ماند.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی:هیات رزمندگان امروز مدیر جهادی می خواهد نه مدیر اجرایی

حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی اظهار کرد: شرایط این روزهای هیات داری با توجه به شرایط سیاسی و فرهنگی جامعه بسیار سخت است. هیات رزمندگان هم حرکتش برای دفاع از ساختار نظام است. هیات های سکولار هم در کشور فعالیت سختی می کنند و رقیب هیات رزمندگان هستند. شرایط نسبت به گذشته تغییر کرده است. حتی نگاه مردم هم تغییر کرده است. نگه داشتن مردم بسیار کار سختی است. البته من معتقد نیستم که باید ناامید کنیم. نباید این موضوع باعث شود ساختار را زیر سوال ببریم این مشکلات در زمان امیر المومنین علیه السلام هم بوده است. هیات رزمندگان امروز مدیر جهادی می خواهد نه مدیر اجرایی. در جنگ مختلف مانند خندق پیامبر مدیر جهادی بود. مدیر جهادی باید چند ویژگی از جمله آگاهی شایسته سالاری تمرکز زدایی مشورت وحدت و همدلی پرهیز از سیاست زدگی در عین توجه به سیاست های نظام خلاقیت و نوآوری روحیه خدمت گذاری انتقاد پذیری را دارا باشد.

وی تصریح کرد:‌ باید به موضوعات مهم منطقه از جمله اتفاقات یمن و سوریه اشاره کرد. هیات سکولار به درد جامعه نمی خورد. باید معایب را بیان کرد و البته نباید جو نادرست در جامعه ایجاد کرد. مثلا اگر انتقادی که می توان با یک تلفن با فلان مدیر مطرح و آن را برطرف کرد نباید در یک جلسه علنی مانند هیات مطرح کرد. باید هم شرایط را سنجید هم بی تفاوت نبود.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *