در عظمت رفتار حضرت زینب(س) در صحنه کربلا؛ همه انبیاء، اولیاء و ملائکه الهی مبهوت هستند

خانه / اختصاصی هیأت / در عظمت رفتار حضرت زینب(س) در صحنه کربلا؛ همه انبیاء، اولیاء و ملائکه الهی مبهوت هستند

حجت الاسلام بی آزار تهرانی: در عظمت رفتار حضرت زینب(س) در صحنه کربلا؛ همه انبیاء، اولیاء الهی و ملائکه الهی مبهوت هستند

 

 

به گزارش خبرنگار هیات رزمندگان اسلام، حجت الاسلام بی آزار تهرانی در مراسم دعای کمیل که در امامزاده صالح برگزار شد. در خصوص شخصیت حضرت زینب(س) به سخنرانی پرداخته و گفت: سخن پیرامون شخصیت  حضرت زینب(س) بسیار سخت است. چراکه در عظمت رفتار او در صحنه کربلا؛ همه انبیاء، اولیاء الهی و ملائکه الهی مبهوت هستند.

 

وی افزود: او دومین فاطمه خلقت الهی، سرالله مستتر و لیله قدر مبارکه است. توصیف دختر امیرمومنان امام علی(ع) سخت است. بانویی که در لحظات وداع امام دست بر قلب ایشان می نهند. و صبر جمیل برای ایشان طلب می کنند حضرت سیدالشهدا(ع) عرضه کردند. ای خواهر من در نماز شب خود مرا فراموش نکن.

 

حجت الاسلام بی آزار تهرانی با بیان اینکه مرحوم آیت الله میرزا احمد مجتهدی می‌فرمودند قبل از اینکه تکبیر الاحرام نماز را ببندید یک سلام به امام حسین(ع) بدهید، عنوان کرد:

به این دلیل که اگر نهضت امام حسین(ع) و حرکت نورانی حضرت سیدالشهدا نبود از سنن نبی، فرع و اصل دین اسلام چیزی باقی نمی‌مانده که یکی از آنها نماز بود. ما نمازگزار زیاد داریم اما آنکه اساس نماز را صیانت و حفظ کرد وجود نازنین امام حسین(ع) بود.

 

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه این در حرکت بی‌نظیر اباعبدالله(ع) موضوعیت دارد که جانفشانی ایشان دین خدا را حفظ کرد، گفت:

روز عاشورا در قلب اروپا و آمریکا برای حضرت سیدالشهداء(ع) به سوگواری می‌پردازند. در جایی که برای علیه کلمه امیرالمومنین بودجه می‌بندند که سانسور خبری در خصوص ایشان داشته باشند همان جا پرچم امام حسین(ع) بالا است. این از معجزات الهی وعده حق رسول خدا است که فرموند خداوند در قلب اهل ایمان برای امام حسین(ع) حرارتی قرار داده است که تا روز قیامت سرد نخواهد شد.

 

وی با بیان  اینکه نماز، روزه، حج، همه حقایق دین استوار بر یک روح به نام ولایت است، اظهار کرد:

اگر روح ولایت را از باطن تدین بگیرید مرداری بیش نخواهد بود، ولایت اساس تدین روح حکم فرما بر حقیقت دین خداوند است. باطن همه فرع و اصل دین اصل ولایت امیرمومنان امام علی(ع) است. امام حسین آمد کربلا و از مظلومیت امیرمومنان امام علی(ع) سخن گفتند.  پس از غدیر امام حسین سال ۶۱ فدای مظلومیت امیرمومنان امام علی(ع)  شدند. در کربلا مواجه حق و باطل بر حقیقت مظلومیت و حق امیرمومنان امام علی(ع)  بود.

 

حجت الاسلام بی آزار تهرانی با بیان اینکه بسیار بازخوانی ضعیفی است که گفته شود امام حسین(ع) کربلا آمدند که نماز یا حقیقت خمس و زکات برپا شود یا امر به معروف و نهی از منکر برگزار شود، عنوان کرد:

امام حسین(ع) هستی خود را تقدیم کردند که اصل توحید در این عالم باقی بماند. کار در مسلمانی به دست کسانی افتاده بود که چهارشنبه آمدند نماز جمعه خواندند. و مردم به یکدیگر التماس دعا گفتند، اگر امام حسین(ع) در آن بدعت‌ها ورود نمی‌کردند با تمامیت اسلام باید خداحافظی می کردند. کاری که امام حسین کردند حفظ جوهر بندگی الهی بود.

 

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه امام حسین(ع) اسوه ازلی خدا هستند، ابراز کرد:

هر پیامبری به سرزمین کربلا رسیده با بلا امتحان شده و یاد امام حسین(ع) را کرده است. همه از آدم تا خاتم میراثدار خدمات و زحمات حضرت سیدالشهداء(ع) هستند. اگر امام حسین(ع) نبودند اسمی از خدا و رسول خدا و سایر پیامبران هم نبود. جایگاه امام حسین(ع) بی بدیل است در زیارت وارث می‌خوانیم که همه زحمات انبیا و اولوالامر با جهاد امام حسین(ع) حفظ شد. امام حسین(ع) بازوی پرتوان حفظ دین خداست لذا هستی زیر دین اباعبدالله(ع) هست.

 

وی ادامه داد:

امام حسین(ع) می‌رود همه هستی خود را به خدا تقدیم کند. اوج وصال او به محبوب فراهم شده اما وقتی دارد می‌رود به حضرت زینب(س) می‌فرماید که در نماز شب مرا فراموش نکن اصل نماز به حضرت زینب(س) التماس دعا می‌گویند. ریشه بندگی و حقیقت عبودیت در تابندگی جمال امام حسین نمایان است حضرت زینب (س) چه ظرفیتی دارد که جان نماز یعنی امام حسین(ع) به ایشان التماس دعا می‌فرماید.

 

حجت الاسلام بی آزار تهرانی بیان کرد:

وقتی امام حسین(ع) مقابل لشکر صدا زدند «هل من ناصر ینصرونی» در واقع می خواستند دل‌های مرده را زنده کنند در باطن نصرت خواهی این بود که کسی هست که من او را یاری کنم که او را با خدا برسانم. امام حسین(ع) نیازی به یاری کسی نداشتند چراکه هستی همه به او لبیک می‌گفتند. آنها که در کربلا مقابل امام حسین(ع) ایستادند در ظاهر انسان بودند. امروز هم شاهدیم برخی که در ظاهر انسان هستند . در غزه چه می‌کنند نزدیک به چهل هزار نفر را که بیشتر آنها زن و کودک هستند را به کشتند. کربلا بزرگترین بلای عالم است اما در این مسیر حق و باطل تا قیامت با هم درگیر هستند.

 

این کارشناس مسائل دینی گفت:

روز عاشورا که حضرت زینب(س) دست خود را زیر بدن امام حسین(ع) برد. و به درگاه الهی فرمود خدایا این اندک را از ما بپذیر زیباترین جلوه بندگی الهی را به نمایش گذاشت. زینبی که کسی قد و بالای او را کسی ندیده بود راضی به اسارت شده بود. عابده آل علی حتی در شب یازدهم محرم بعد از کربلا نماز شب او ترک نشد. وقتی بلایای روز عاشورا را به خوبی مطالعه کنید تازه متوجه می شوید که ترک نکردن نماز شب حضرت زینب چه معنای می دهد. اگر حضرت زینب(س) نبودند مسلمانی برای ما باقی نمی ماند. همه ما مدیون حضرت زینب(س) هستیم.

 

 

 

 

Views: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *