یادواره شهدا و ایثارگران خراجی، ناغان و منطقه مشایخ در استان چهارمحال و بختیاری + تصاویر

خانه / استان ها / یادواره شهدا و ایثارگران خراجی، ناغان و منطقه مشایخ در استان چهارمحال و بختیاری + تصاویر

همزمان با پنجاه ویکمین سال نهضت امام خمینی(ره)، یادواره 19 شهید و ایثارگر خراجی از توابع شهرستان کیار برگزار شد

همزمان با پنجاه ویکمین سال نهضت امام خمینی(ره)،یادواره 19 شهید و ایثارگرخراجی از توابع شهرستان کیار برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛در این مراسم که خانواده معظم شهداء،بسیجیان و اقشار مختلف مردم در گلزار شهدای این روستا حضورداشتند، پدر سردار شهید ایرج میری، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و امام راحل(ره) گفت: حماسه باعظمت دفاع مقدس از بی نظیرترین حماسه های تاریخ ساز در طول مدت 35سال عمر پرخیر و برکت انقلاب اسلامی بوده که در حافظه تاریخ ماندگار خواهد بود.

قدرت الله میری، افزود: در زمان تحویل سال 1361 در کنار پیکر غرقه به خون فرزندمان بودیم و از این بابت خدا را بسیار سپاسگزارم.

وی، با تأکید بر ولایتمداری و ازخودگذشتگی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت.

گفتنی است: در این مراسم، پرچم متبرک کربلای معلی با نغمه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، بر فراز گلزار شهدای خراجی به اهتزاز درآمد.

پخش کلیپ با عنوان بصیرت نامه شهداء،خاطره گویی یادگاران دفاع مقدس و گلباران قبور مطهر شهدا از دیگر بخش های این مراسم معنوی بود.

خراجی  فتاح شهدا ایثار6 شهدا2 میربد1 میربد1

عقد زوج بسیجی در تپه نورالشهداء شلمزار

همزمان با هفته جوان و میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام ، یک زوج بسیجی شلمزار، مراسم عقد ازدواج خود را در تپه نورالشهدای این شهر برگزار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛مراسم عقد زوج بسیجی با حضور حجت الاسلام فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد و رئیس حوزه علمیه امامیه در جوار قبور مطهر شهدای گمنام شهر شلمزار برگزار شد.

افشین داوری، داماد جوان بسیجی، هدف از برگزاری مراسم عقد خود در تپه نورالشهداء را الگوگیری از زندگی و سیره شهدا و بکارگیری آن در زندگی فردی و اجتماعی عنوان کرد.

وی، افزود: ایجاد معنویت تؤام با آرامش، الگو قرار دادن سیره شهدا و کمک گرفتن از شهیدان، الگو زندگی من است.

داوری، تشکیل زندگی با ساده زیستی را توصیه شهدا به جوانان دانست و گفت: می توان با بهره گیری از این مراسمات، زمینه ای را برای به دور بودن از دغدغه های آغاز زندگی و تجمل گرایی های افراطی ایجاد کرد.

وی، رضایت خداوند و اهل بیت و شهداء را بر رضایت مردم مقدم شمرد و اظهار کرد: از شهداء می خواهم که در ابتدای زندگیمان نظر لطفشان را به ما عنایت کنند و چراغ راه هدایت و روشنایی را در زندگی ما قرار دهند.

برگزاری یادواره سرداران شهید زال و نجف یوسف‌پور و شهدای بخش ناغان

یادواره سرداران شهید زال و نجف یوسف‌پور و شهدای بخش ناغان استان چهارمحال وبختیاری برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه گفت:‌ ایرادی به مذاکرات هسته‌ای نداریم چون مورد تأیید مقام معظم رهبری است، اما نگرانیم، چراکه طرف مقابل صداقت ندارد.

سیدپرویز فتاح در یادواره سرداران شهید زال و نجف یوسف‌پور و شهدای بخش ناغان، با بیان اینکه پیدایش انقلاب اسلامی با یک حرکت جهادی و انقلابی اتفاق افتاد و تداوم همان نظام نیز با همان روش امکانپذیر است،اظهار داشت: بعضی‌ها فقط ادعای انقلابی بودن دارند، اما رفتار آنان و عمل آنان کاملاً برخلاف انقلابی‌ها است.

مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه ادامه داد: هرجا تفکر انقلابی حاکم باشد پیروزی به دنبال دارد و نمونه عینی آن پیروزی در جنگ تحمیلی، حزب‌الله و مردم سوریه در مقابل دشمنان بود.

فتاح، حاضر شدن کشورهای 1+5 و گفت‌وگو با ایران را نشأت گرفته از تفکر امام و رهبری دانست و متذکر شد: اینکه کشورهای زورگو و قدرتمند دنیا حاضر می‌شوند در میز مذاکره با ما گفت‌وگو می‌کنند نشانه قدرت ایران و تفکر انقلابی ما است.

وزیر سابق نیرو گفت: ما به مذاکرات ایراد نمی‌گیریم چون مورد تأیید رهبر معظم انقلاب است ولی نگرانیم چون طرف مقابل اهل صداقت نیست.

سید پرویز فتاح همچنین با بیان اینکه امام راحل خود را یک انقلابی می‎دانست؛ ما هم که خود را مرید و پیرو ایشان می‎دانیم آیا می‎توانیم در این برهه خود را یک انقلابی بدانیم گفت: از دیدگاه ایشان، فرد انقلابی باید مومن باشد و تمام ویژگی‌های یک فرد مومن را داشته باشد.

فتاح تصریح کرد: فداکاری، ایثارگری و سادگی از مهمترین ویژگی‌های یک فرد انقلابی است.

اشرافی‌گری با مشخصه‌های یک فرد انقلابی در تضاد است

وزیر اسبق نیرو با بیان اینکه داشتن زندگی اشرافی‌گری با مشخصه‌های یک فرد انقلابی در تضاد است، افزود: اگر به رفتار افراد انقلابی در قبل، حین و بعد از انقلاب اسلامی نگاه کنیم می‎بینیم که هیچکدام دارای زندگی اشرافی نبوده‎اند.

فتاح، مردم‎داری را از دیگر ویژگی‎های یک فرد انقلابی برشمرد و گفت: عقلانیت، دشمن‌شناسی، استکبارستیزی، دارای اندیشه بلندمدت، صبر و مایوس نشدن از دیگر این ویژگی‎ها به شمار می‏‎رود.

وی، برخورداری از ویژگی سعه صدر را از برجسته‌ترین ویژگی‌های یک مدیر نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: از دید من که یک مسئول در نظام هستم این ویژگی از اهمیت بالایی برخوردار است.

فتاح با اشاره به ریزش‌های انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: در انقلاب رفوزه‎های زیادی داریم.

مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه افزود:درمیان افراد انقلابی کسانی هستند که روزی از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتند و حتی زخمی هم شدند اما اکنون اعتقاد آن‎ها بر این است که حاضرند از آمریکا عذرخواهی کنند.

وی خاطرنشان کرد: هرجا که مسئولیت‌های نظام به دست اهل آن سپرده شده، توفیقات زیادی نصیب کشور شده اما آنجا که به دست نااهلان افتاده، متحمل هزینه‌های بسیاری شده‌ایم.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، مداحی ، سرود ، نماهنگ و حضور درکنار قبور مطهر شهدا از دیگر برنامه های اجرایی یادواره سرداران شهید زال و نجف یوسف‌پور و شهدای بخش ناغان بود.

توبه و استغفار از بهترین ذکرهای ماه شعبان است

معاون فرهنگی ـ پژوهشی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فضائل و برکات ماه شعبان، محب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را بزرگترین نعمت و توفیق برای امت مسلمان دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛حجت‌الاسلام سیدمحمد میربد، معاون فرهنگی- پژوهشی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تبریک ایام شعبانیه، به اعمال و فضائل این ماه بزرگ اشاره کرد و با بیان اینکه دوستداران اهل بیت علیهم السلام به برکت شادی خاندان رسول الله در این ماه خوشحال و مسرور هستند، محب اهل بیت عصمت و طهارت را بزرگترین نعمت و توفیق برای امت مسلمان دانست.

هر که یک روز از ماه مرا روزه بگیرد، بهشت بر او واجب می‌شود

وی با اشاره به فضائل و برکات ماه شعبان، روزه در این ماه را بسیار مورد تاکید دانست و افزود: پیامبر اکرم(ص) تمامی ماه شعبان را روزه می‎گرفتند و سپس آن را به ماه رمضان وصل می‎کردند و می‎فرمودند: شعبان، ماه من است هر که یک روز از ماه مرا روزه بگیرد، بهشت برای او واجب می‌شود.

به گفته وی، از حضرت صادق علیه السلام روایت شده است که چون ماه شعبان فرا می‌رسید امام زین‌العابدین علیه السلام اصحاب خود را جمع مى‌کرد و مى‌فرمود: اى اصحاب من مى‌دانید این چه ماهى است؟ این ماه شعبان است و حضرت رسول صلوات الله علیه وآله وسلم مى‌فرماید: شعبان ماه من است پس در این ماه براى جلب محبت پیغمبر خود و براى تقرّب به سوى پروردگار خود روزه بدارید.

حجت‌الاسلام میربد روزه در ماه شعبان را بسیار مغتنم و پر فضیلت دانست و گفت: یک روز، روزه داری در ماه شعبان غنیمت است بنابراین بکوشیم از این ایام و فرصت‌های ناب الهی در راستای جلادادن به روح و جان خود بهره ببریم و غبار گناه را به برکت ماه شعبان از وجودمان پاک کنیم.

وی با بیان اینکه استغفار و طلب عفو و بخشش از خدای متعال در این ماه بسیار تاکید شده است، تصریح کرد: در روایات آمده که در ماه شعبان هر روز هفتاد مرتبه ذکر “اَسْتَغْفِرُاللهَ وَ اَسْئَلُهُ التَّوْبَةَ” گفته شود.

حجت الاسلام میربد یکی از بهترین دعاها و ذکرها در این ماه را استغفار دانست و به حدیثی از امام صادق علیه السلام در این باره اشاره کرد و افزود: امام صادق علیه السلام در این زمینه می‌فرمایند: هر کس هر روز در این ماه هفتاد مرتبه استغفار کند مثل آن است که هفتاد هزار مرتبه در ماه‌هاى دیگر استغفار کند.

وی ذکر صلوات بر محمد و آل محمد را پرفضیلت‎ترین و شاه بیت اعمال ماه شعبان دانست و گفت: ذکر صلوات بر محمد و آل محمد صلوات الله علیه وآله وسلم در راس تمام اعمال ماه شعبان قرار گرفته و همه اعمال تحت شعاع این فضیلت و عمل بزرگ قرار گرفته اند.

حجت‌الاسلام میربد فضا سازی مناسب شهری در مراسم‌های شهادت و ولات اهل بیت علیهم السلام را یکی از ضرورت‌ها عنوان و اظهارکر