برخورداری از صفت رحمن و بخشندگی خداوند در گرو توبه از گناهان گذشته است + تصویر

خانه / استان ها / برخورداری از صفت رحمن و بخشندگی خداوند در گرو توبه از گناهان گذشته است + تصویر

یکی از کارشناسان مسایل مذهبی در دومین شب از لیالی قدر در جمع شب زنده داران و بسیجیان مسجد جامع شهرکرد گفت: برخورداری از صفت رحمن و بخشندگی خداوند در گرو توبه از گناهان گذشته است.

یکی از کارشناسان مسایل مذهبی در دومین شب از لیالی قدر در جمع شب زنده داران وبسیجیان مسجد جامع شهرکرد گفت:برخورداری از صفت رحمن و بخشندگی خداوند در گرو توبه از گناهان گذشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛در این مراسم،عاشقان امامت و ولایت، ضمن تلاوت آیات نورانی قرآن مجید ، قرائت زیارت آل یاسین و دعای جوشن کبیر در غم شهادت امیر مومنان حضرت علی علیه السلام به سوگواری و عزاداری پرداختند.

در ادامه این مراسم معنوی باشکوه، حجت الاسلام سید رضا عبدالله زاده به تبیین فضایل شب های قدر و چگونگی بهره بردن کافی از این شب ها پرداخت.

وی همچنین، صفت رحمان و بخشندگی خداوند و عطوفت بی حد حضرت حق نسبت به بندگانش را توصیف کرد و گفت: هیچ کس مخصوصا گنهکاران نباید از بخشش خداوندی ناامید باشند و باید به درگاه خداوند متعال توبه کنند زیرا که خداوند بسیار بخشنده و مهربان است.

حجت الاسلام عبدالله زاده در ادامه بندگان گنهکار خداوند را به چهار دسته تقسیم کرد و افزود: دسته اول شامل کسانی هستند که سهوا گناه می کنند و زود توبه می کنند و دسته دوم شامل کسانی هستند که سهوا گناه می کنند و کمی دیرتر توبه می کنند که خداوند توبه این دو گروه را قبول می کند.

وی ادامه داد: گروه سوم شامل کسانی است که عمدا گناه می کنند و زود توبه می کنند که توبه این گروه به سبب زود توبه کردن ممکن است مورد قبول خداوند قرار گیرد اما دسته چهارم کسانی هستند که عمدا و از روی آگاهی گناه می کنند و توبه هم نمی کنند که اینها زیانکارانند.

در ادامه این مراسم، آیین قرآن به سر و مناجات با خداوند برگزار شد و مردم از درگاه ایزد منان طلب بخشش کردند.

مراسم احیای شب های 23و 27ماه مبارک رمضان نیز ازساعت 22:30 در مسجدجامع شهرکرد برگزار خواهد شد.

همچنین مراسم سخنرانی و قرائت فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی که از اولین شب ماه مبارک رمضان آغاز شده تا آخرین شب این ماه مبارک هرشب از ساعت 22:30 الی :22:30 در مسجدجامع شهرکرد برگزار می شود این مراسم در دهه های اول و دوم با سخنرانی واجرای حجج اسلام سیدحسن عبدالله زاده و روح الله ملکی برگزارشد و در دهه آخر ماه نزول قرآن هم با سخنرانی و قرائت ادعیه توسط حجت الاسلام دکترشاهرودی برگزار می شود.

این مراسم معنوی را برادر بسیجی محمدمهدی توسلی با دوربین عکاسی به شرح ذیل ثبت و ضبط کرده است:

لیالی1

لیالی

لیالی5

لیالی3

لیالی8

لیالی2

انتهای خبر/

Views: 789

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *