برپایی محفل اُنس با قرآن برای اولین‌بار در شب‌های ماه مبارک مسجد ارک

خانه / مطالب و رویدادها / مصاحبه و گفتگو / برپایی محفل اُنس با قرآن برای اولین‌بار در شب‌های ماه مبارک مسجد ارک

امسال برای نخستین‌بار در کنار مجلس مناجات‌خوانی ماه رمضان هرساله حاج منصور ارضی در مسجد ارک، برنامه منسجم محفل اُنس با قرآن (جزءخوانی قرآن کریم ) به همت پایگاه بسیج شهدای مسجد ارک درحال برگزاری است.

برپایی محفل اُنس با قرآن برای اولین‌بار در شب‌های ماه مبارک مسجد ارک

هیاتمصطفی بزرگی از اعضای پایگاه بسیج مسجد ارک تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: امسال برای نخستین‌بار در کنار مجلس مناجات‌خوانی هرساله حاج منصور ارضی در مسجد ارک، برنامه منسجم محفل اُنس با قرآن (جزءخوانی قرآن کریم) را به همت پایگاه بسیج شهدای مسجد ارک که زیر نظر مستقیم ایشان است، برنامه‌ریزی کردیم.

برپایی محفل اُنس با قرآن برای اولین‌بار در شب‌های ماه مبارک مسجد ارک

برگزاری برنامه منسجم جزءخوانی قرآن هر شب در مسجد ارک

وی اضافه کرد: این پیشنهاد پیش از ماه رمضان به حاج منصور ارضی ارائه شد و با استقبال بسیار او مواجه شد تا برنامه‌ای منسجم برای جزءخوانی قرآن در مسجد برنامه‌ریزی شود. این برنامه هر شب حدود یک ساعت قبل از شروع منبر و سخنرانی برگزار می‌شود.

بهره‌وری از فرصت حضور مردم پیش از مراسم در مسجد

بزرگی با اشاره به اینکه برنامه‌های مسجد ارک در شب‌های ماه رمضان دارای بیشترین جمعیت خود نسبت به دیگر مناسبت‌هاست، تصریح کرد: هرسال مردم از حدود یک ساعت قبل از برگزاری مراسم در فضای مسجد و یا خیابان‌های اطراف حاضر می‌شوند که در سال‌های قبل برنامه‌هایی مانند ادای نماز قضا و یا تلاوت قرآن داشتیم اما امسال بنا براین شد تا از این بازه زمانی حضور مردم استفاده بهتری داشته باشیم تا بهره مناسبی نیز این عزیزان ببرند. براین اساس از یک ساعت قبل از شروع سخنرانی که در شب‌های کنونی حوالی ساعت ۲۳:۲۰ است برنامه جزءخوانی قرآن کریم را طراحی کردیم.

برپایی محفل اُنس با قرآن برای اولین‌بار در شب‌های ماه مبارک مسجد ارک

برپایی موکب در ۲ شب از ماه رمضان

این عضو  پایگاه بسیج مسجد ارک تهران گفت: امسال با پیشنهاد حاج منصور ارضی بنا داریم دو شب ابتدا شب وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها و شب میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام  موکب شهدای مسجد ارک را برپا کنیم و به پذیرایی و پخش نذورات میان مردم کنیم. همچنین ویژه برنامه خاصی را هم برای شب ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام در نظر داریم.

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *