سوگواری شیخ الائمه حضرت امام صادق علیه السلام در بام ایران +تصویر

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / سوگواری شیخ الائمه حضرت امام صادق علیه السلام در بام ایران +تصویر

همزمان به جهان اسلام مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری در ماتم جانسور شهادت مظلومانه قرآن ناطق، حضرت امام جعفر صادق علیه السلام سینه زنان اشک ماتم ریختند.

سوگواری شیخ الائمه حضرت امام صادق علیه السلام

همزمان به جهان اسلام مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری در ماتم جانسور شهادت مظلومانه قرآن ناطق، حضرت امام جعفر صادق علیه السلام سینه زنان اشک ماتم ریختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در سالروز شهادت ششمین امام شیعیان صادق آل محمد علیه السلام مردم مومن بام ایران در شهرها و روستاهای استان با حضور در مساجد، حسینیه ها، امامزادگان و هیئات مذهبی، بسیجیان و رزمندگان اسلام در دستجات سینه زنی و زنجیر زنی به عزاداری پرداختند، این مراسم در شهرکرد با حضور جمعی از روحانیون، مردم ولایتمدار بویژه جوانان و نوجوانان برگزار شد.

مردم سوگوار مرکز استان با حضور در مساجد و حسینیه های شهر، همراه با هیئات مذهبی در قافله عزاداری شرکت و خود را به مراسم ویژه آستان مقدس امامزادگان حليمه و حكيمه سلام الله علیهما رساندند.

پس ازعزاداری مردم در دستجات سینه زنی و زنجیر زنی در میدان امامزادگان شهرکرد مراسم ویژه سالروز شهادت جانسوز شیخ الائمه، حضرت امام جعفر صادق عليه السلام با تلاوت آیات نورانی قرآن مجید آغاز شد.

در این مراسم، دبیر ستاد امر بمعروف و نهي از منكر استان با تسلیت شهادت شیخ الائمه، حضرت امام جعفر صادق عليه السلام به بیان بخشی از فضایل آن امام همام پرداخت.

حجت الاسلام ابوالفضل احمدی، با قرائت حدیث شریف “إِنَّمَا يَأْمُرُ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَى عَنِ اَلْمُنْكَرِ مَنْ كَانَتْ فِيهِ ثَلاَثُ خِصَالٍ عَالِمٌ بِمَا يَأْمُرُ عَالِمٌ بِمَا يَنْهَى عَادِلٌ فِيمَا يَأْمُرُ عَادِلٌ فِيمَا يَنْهَى رَفِيقٌ بِمَا يَأْمُرُ رَفِيقٌ بِمَا يَنْهَى” گفت: حضرت امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند” كسي مي تواند امر به معروف كند يا نهي از منكر کند كه داراي سه صفت باشد، به آنچه امر و از آنچه نهي مي كند آگاه باشد، عادلانه امر كند و نهي نمايد، با مهرباني امر و نهي كند”.

وی، با استناد به آیات و روایات اظهارکرد : در فرهنگ غنی اسلام ناب، کسى نمى‏تواند نسبت ‏به قانون الهی امر بمعروف و نهي از منكر، کوچکترین کوتاهى داشته باشد یا آن را کوچک بشمارد، باید همه مسلمانان با آگاهى علمى و عملى از این قانون، با حفظ شرائط و مراتب لازم، در تمام موارد و در همه‏جا آن را مورد عمل و اجرا بگذارند و خویشتن را مسئول مصالح فرد فرد مردم، جامعه و حکومت‏ بدانند و ناظر بر اعمال آحاد و گروه‏ها باشند.

کارشناس مسایل مذهبی، با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف و لزوم نهادینه شدن آن در جامعه اشاره کرد و افزود: عفاف و حجاب دو ارزش بزرگ در جامعه بشری، به ویژه جوامع اسلامی محسوب می شوند، زن از دیدگاه اسلام دارای شخصیت شایسته و موقعیتی الهی است که می‌تواند مدارج کمال را طی کند و به مراتب عالی انسانیت راه پیدا کند، وجود زن زینت بخش آفرینش انسان و افق روحش  تجلی‌گاه رحمت و دامن زن مدرسه بشریت است و کمال مرد بدونزن امکان ندارد.

وی ادامه داد: جایگاه الهی و والای این گوهر آفرینش اقتضا دارد که در صدف حجاب قرار گیرد تا ارزش‌های او حفظ شود و یکی از مهم‌ترین علل حجاب برای زنان حفظ ارزش والای آنهاست.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، قرائت زیارت امین الله ، مداحی و ذکر توسل به ساحت مقدس حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، برپایی موکب و پذیرایی ازعزاداران،  اقامه نماز جماعت ظهر و عصر از دیگر برنامه های مراسم ویژه شهادت شیخ الائمه علیه السلام در آستان مقدس امامزادگان حليمه و حكيمه سلام الله علیهما شهرکرد بود.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاسان: علی ترکی و زهرا ایمانی

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *