شام غریبان شیخ الائمه علیه السلام در شهرکرد + تصویر

خانه / استان ها / شام غریبان شیخ الائمه علیه السلام در شهرکرد + تصویر

مراسم عزاداری ویژه شام غریبان شهادت شیخ الائمه حضرت امام جعفر صادق علیه السلام همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجدجامع شهرکرد برگزار شد.

مسجدجامع شهرکردبرگزار شد؛

مراسم شام غریبان امام جعفر صادق علیه السلام

مراسم عزاداری ویژه شام غریبان شهادت شیخ الائمه حضرت امام جعفر صادق علیه السلام همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجدجامع شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در دومین شب مراسم شهادت امام جعفر صادق علیه السلام مدیرحوزه های علمیه استان با تسلیت شهادت جانسوز حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، به خدمت رسانی آن امام همام به مردم اشاره کرد و گفت: حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در تفسیر ایمان خالص و واقعی می فرمایند”وَ مِنْ خَالِصِ اَلْإِيمَانِ اَلْبِرُّ بِالْإِخْوَانِ وَ اَلسَّعْيُ فِي حَوَائِجِهِمْ فِي اَلْعُسْرِ وَ اَلْيُسْرِ اَلْخَبَرَ” نیکی به برادران دینی و تلاش و جدیت برای رفع مشکلات آنان در تمام زمینه ها و در هر شرایط، برخاسته از ایمان خالص است.

حجت الاسلام اسحاق سعیدی، ادامه داد: حضرت امام جعفر صادق علیه السلام نیز درسیره و سنت، همانند دیگر معصومان علیهم السلام در این مسیر کمالی گام برداشتند و به عنوان سرمشق انسان، بر آن بود تا خدمتکاری خلق را به خوبی نشان دهند، امام صادق علیه السلام نیز بارها دارایی خویش را در میان بینوایان و فقیران تقسیم کرد و به اشکال گوناگون خود را در خدمت خلق قرار دادند.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: جمیل یکی از راویان می گوید: از امام صادق عليه السلام شنیدم که فرمودند: المؤمِنونَ خَدَمٌ بَعْضُهُم لبَعْضٍ “قالَ جميلٌ :” قلتُ : و كيفَ يَكونونَ خَدَما بَعْضُهم لبَعْضٍ، قالَ: يُفيدُ بَعْضُهُم بَعْضا” حضرت امام صادق عليه السلام فرمودند: مؤمنان خدمتكار يكديگرند. عرض كردم: چگونه خدمتكار يكديگرند، فرمودند: به حال يكديگر مفيد واقع مى شوند و سود می رسانند.

وی با تلاوت “وَالَّذِينَ يَصِلُونَ مَا أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ يُوصَلَ وَيَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ وَيَخَافُونَ سُوءَ الْحِسَابِ” به اهمت صله رحم اشاره کرد و گفت: خداوند در آیه 21 سوره مبارکه رعد می فرماید”و هم به آنچه خدا امر به پیوند آن کرده (مانند صله رحم و محبت اهل ایمان و علم) می‌پیوندند و از خدای خود می‌ترسند و از سختی هنگام حساب می‌اندیشند.

حجت الاسلام سعیدی،به مهرورزی حضرت امام جعفرصادق علیه السلام اشاره کرد و ادامه داد:خدای متعال بهشت را آفرید، پس آن را پاکیزه قرار داد و بویش را نیز پاکیزه گردانید و بی تردید بوی بهشت از فاصله دو هزار سال راه استشمام می شود ولی آن بوی خوش را عاق پدر و مادر و کسی که قطع رحم می کند نمی یابد.

شایان ذکر است: مراسم سخنرانی همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجدجامع شهرکرد فردا شب هم از دیگر برنامه های شهادت جانسوز حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و نیز بر اساس برنامه های همه هفته قرائت دعای کمیل و زیارت آل یاسین با مداحی مداحان اهل بيت عصمت و طهارت علیهم السلام برگزار خواهد شد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: خسرو علیپور

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *