نماز عید فطر در بیش از 1000 مسجد تهران برگزار می‌شود

خانه / مطالب و رویدادها / مصاحبه و گفتگو / نماز عید فطر در بیش از 1000 مسجد تهران برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: امسال نماز عید سعید فطر علاوه بر برگزاری در دانشگاه تهران در بیش از 1000 مسجد استان تهران و اغلب در فضای باز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

نماز عید فطر در بیش از 1000 مسجد تهران برگزار می‌شود

هیاتحجت‌الاسلام حجت‌الله ذاکر معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر اظهار داشت: امسال باتوجه به استمرار شرایط کرونایی کشور و اقامه نشدن نماز عید سعید فطر به امامت مقام معظم رهبری و محرومیت از فیض اقتدا به حضرت ایشان، همچون سال‌های گذشته نماز عید در مساجد استان تهران با حضور با شکوه مردم مؤمن و انقلابی برگزار خواهد شد.

نماز اعیاد فطر و قربان در شرایط کرونایی در مساجد باشکوه بیشتری برگزار شد

وی افزود: ائمه جماعات مساجد استان تهران در سال‌هایی که نماز به امامت مقام معظم رهبری در مصلی برگزار می‌شد، مردم را به حضور حداکثری در مراسم اقامه نماز در مصلای تهران ترغیب کرده و صرفاً به صورت محدود برای افراد کهنسال و کسانی که به هردلیل قادر به حضور در مصلی نبودند، نماز را برگزار می‌کردند. در سال‌های اخیر، به دلیل محدودیت‌های کرونایی و برگزار نشدن نماز در مصلّی، نماز اعیاد فطر و قربان، باشکوه و حضور جمعیت بیشتری در مساجد برگزار شده است.

نماز عید فطر در بیش از 1000 مسجد تهران برگزار می‌شود

نماز عید فطر در بیش از هزار مسجد تهران برگزار می‌شود

ذاکر با بیان اینکه امسال به این دلیل که هنوز شرایط کرونایی کاملاً برطرف نشده است، تصریح کرد: براین اساس نماز عید سعید فطر علاوه بر برگزاری در دانشگاه تهران، در بیش از هزار مسجد استان تهران و اغلب در فضای باز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه مساجد دارای خیریه و مراکز نیکوکاری هستند، گفت: نمازگزاران می‌توانند زکات فطریه خود را به مساجد پرداخت کنند تا برای رفع نیازمندی‌های محله مصرف شود.

مساجد، نماز را در فضای باز برگزار کنند

وی در پایان خاطرنشان کرد: براساس اعلام ستاد ملی کرونا برگزاری نماز در فضای بسته در شهرهای قرمز با ۳۰ درصد ظرفیت باشد که الحمدلله در شرایط فعلی شهر قرمزی در کشور نداریم. در شهرهای نارنجی با ظرفیت ۷۰ درصد و در شهرهای زرد و آبی بدون محدودیت است. البته باتوجه به مستحب بودن اقامه نماز در فضای باز و زیر آسمان، از مساجد تقاضا داریم در صورت وجود شرایط مناسب، نماز را در فضای باز برگزار کنند.

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *