آل خلیفه بدانند عاقبتی همچون پهلوی در انتظار آنهاست

خانه / مطالب و رویدادها / آل خلیفه بدانند عاقبتی همچون پهلوی در انتظار آنهاست

ماندگاری:

آل خلیفه بدانند عاقبتی همچون پهلوی در انتظار آنهاست

همزمان با فرارسیدن 14 فوریه، مراسم چهارمین سالگرد آغاز انقلاب کرامت مردم بحرین و گرامیداشت شهدای مظلوم این کشور با عنوان “4 سال مقاومت در مظلومیت مضاعف” در قم برگزار شد.

در این مراسم که  25 بهمن ماه 1393 به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) و با همکاری آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، حمایت از مسلمانان مظلوم بحرین درشبستان امام خمینی(ره)حرم مطهر برگزار شد، مردم انقلابی شهر قم، علماء، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید و طلاب خارجی حوزه علمیه قم شرکت نمودند و «حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری» به ایراد سخن پرداخت. موضوع سخنرانی وی، بیان مبانی قرآنی انقلاب اسلامی ایران، انقلاب کرامت بحرین و نهضت بیداری اسلامی بود.

استاد ماندگاری در ابتدا به وظیفه مسلمانان و آزادی خواهان جهان در برابر قیام مردمی یک کشور مظلوم اشاره کرد وگفت: قرآن پاسخ این سوال را در آیه 103سوره آل عمران آورده و وظیفه همه مسلمانان را اعتصام به حبل الله به معنی “وحدت و حمایت از یکدیگر” بیان کرده است.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: حرف مردم مظلوم بحرین سه چیز یعنی الله اکبر، لااله الاالله، محمد رسول الله است. یعنی به دنبال کلمه توحید هستند و از مسئولین کشورشان می‌خواهند که مانند امام خمینی(ره) عبد خدا باشند و نوکری کشورهای دیگر را نکنند.

وی افزود: اگر در زمان حیات پیامبر اکرم(ص) بت‌ها لات و عزی بودند و مردم آنها را می پرستیدند، بت این زمان آمریکا و انگلیس هستند؛ و اگر در آن زمان پیامبر(ص) آمد که مردم را از کفر نجات دهد در زمان حال رهبرهای انقلابی آمده اند که بگویند بنده کشورهای غربی نباشید.

ماندگاری سخن دوم مردم بحرین را “نپذیرفتن ظلم حاکمان جور” بیان کرد و گفت: آنها می‌خواهند بنا بر آیه « إِنَّ اللهَ لا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بأنفسهم»(11/ رعد) خودشان سرنوشتشان را مشخص کنند. خداوند نیز می فرماید که در روز قیامت هم ظالم و هم مردم ظلم پذیر مجازات می شوند و از این رو مردم بحرین می گویند ما نمیخواهیم ظلم پذیر باشیم میخواهیم ظلم ستیز باشیم.

وی در ادامه گفت: در طی چهار سال قیام مردم بحرین، حدود 200 نفر شهید شده اند و دهها نفر نیز در زندان ها و سیاهچال های رژیم بعث قرار دارند که نیمی از آنها علما هستند. یکی از این شخصیت های زندانی «شیخ علی سلمان» است.

ماندگاری با اشاره به اینکه نوامیس مردم بحرین مورد تعرض قرار می گیرد اظهار داشت: با توجه به سخن پیامبر اکرم(ص) که فرمودند هر کس ندای مظلوم را بشنود و او را حمایت نکند مسلمان نیست؛ اینک نیز باید توجه کرد که مردم، علما و زنان بحرین مورد ظلم و تعرض قرار می گیرند و باید از آنان حمایت کرد.

این استاد حوزه در بیان سومین سخن و پیام مردم بحرین گفت: آنها می خواهند خودشان حاکم سرنوشت خویش باشند و کسانی که فریاد حقوق بشر سر میدهند باید در اینجا پاسخ دهند که آیا مردم بحرین مشمول این قانون نمی شوند و چرا نباید در این کشور رفراندوم برگزار شود؟

وی خاطرنشان شد: بر هر آزادی خواه و مسلمانی واجب است که به فریاد این افراد برسد؛ اما دولت هایی که ندای آزادی خواهی سر میدهند چهار سال است که نمی گذارند صدای آزادی خواهی این مردم به گوش دنیا برسد.

حجت الاسلام ماندگاری مخاطبان بخش دوم سخنان خود را حاکمان مردم بحرین خواند و گفت: باید کسانی که در ادعا خود را خلیفه و حاکم اسلامی می خوانند به آیه113 سوره هود توجه کنند که خداوند در آن آیه می فرماید: بر ستمكاران تكيه ننماييد، كه موجب مى شود آتش شما را فرا گيرد.

وی در ادامه گفت: حکام و خلیفه های به ظاهر مسلمان را به عاقبت «رضا  و محمدرضا پهلوی» که بیش از پنجاه سال با تکیه به آمریکا و انگلیس حکومت کردند توجه می دهم تا ببینند که در پایان با چه وضع فلاکت و ذلت باری از دنیا رفتند.

این استاد حوزه علمیه قم در ارتباط با وضعیت شاه ایران قبل و پس از انقلاب گفت: محمدرضا پهلوی به عنوان دست پخت آمریکا قبل از کودتای 28مرداد به روی کار آورده شد و مورد حمایت استکبار قرار گرفت و دیدید که چگونه 28دی ماه 1357 با خفت از دنیا رفت. و حال به حاکمان بحرین می گویم به بیان قرآن بزودی عاقبتی شبیه محمدرضا پهلوی در انتظار شما است.

ماندگاری سپس آل خلیفه و نیز حاکمان سعودی را مخاطب قرار داد و تصریح کرد: بدانید کسانی که به آنها تکیه کرده اید تکیه گاه خوبی نیستند؛ زیرا هدف شان از حضور در کنار شما، رسیدن به منافع خودشان است. اینها عاشق محمدرضا پهلوی نبودند بلکه می خواستند نفت ایران را به غارت ببرند و اگر اکنون امریکا و انگلیس از آل سعود حمایت می کنند باز هم به دنبال دست یابی منافع خود هستند.

وی افزود: آل خلیفه و آل سعود بدانند که حکومت های استکباری شما را هم مانند رژیم پهلوی به زباله دان می فرستند و اگر قرار است در عالم کسی یاری گر کسی باشد آن شخص خداست زیرا  خداوند خود می فرماید« إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ »(سوره محمد/7).

این استاد حوزه در بخش سوم سخنان خود با بیان اینکه برای مردم بحرین سه آیه هدیه آورده ام گفت: با توجه به آیه دوم سوره مائده، مردم مظلوم بحرین بدانند که انقلاب مردم ایران با پیروی از رهبری، اتحاد، پیروی از فقه و رعایت تقوا به موفقیت رسید و اگر شما نیز این مسیر را به خوبی پیش بروید حتما به پیروزی می رسید ولی چون امریکا و انگلیس انقلاب ایران را دیده اند از آن الگو گرفته اند و سد تحقق حداقل یکی از عناصر پیروزی انقلاب شما خواهند شد.

وی آیه دوم اهدایی خود به مردم بحرین را آیه112 سوره هود خواند و اظهار داشت: خداوند در این آیه می فرماید: « فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَن تَابَ مَعَكَ وَلاَ تَطْغَوْاْ إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ » ؛ یعنی انقلابی که روحانیت پشت سر آن باشد و مردم هم تابع علما و دیانت باشند، با وجود سختی ها پیروز می شود.

ماندگاری در ادامه گفت: اگر مردم بحرین به آیه30 سوره فصلت توجه کنند، درمی یابند که خدا می دانسته ما در مسیر گفتن «الله» با مشکلات مواجه خواهیم شد ولی باید استقامت را از شعب ابی طالب که استقامت اقتصادی بود و از حادثه کربلا که استقامت ایمانی است یاد بگیریم پس از بزرگ بودن مشکلات نترسید که خدا بزرگتر از مشکلات است.

این استاد حوزه همچنین به آیه96 سوره اعراف اشاره کرد و خاطرنشان شد: اگرچه شما یک مملکت کوچک هستید ولی اگر انگیزه هایتان را بیشتر کنید به حول و قوه ی الهی پیروز خواهید شد هستید و حامیان های شما بسیار است و به دلیل چهارسال مقاومت امکانات فراوانی را از دست داده اید ولی بدانید که « وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الوَارِثِين»(سوره قصص/5).

حجت الاسلام ماندگاری در پایان اظهار داشت: وظیفه حوزه های علمیه این است که با تمام قوا از مردم مظلوم بحرین که خواهان فرار از ظلم و برقراری حکومتی با رای و نظر خودشان هستند حمایت کنند و از مردم مظلوم بحرین می خواهیم که به استقامت، وحدت، جدیت، ولایت محوری و اعتصام به حبل الله تکیه کنند که خداوند انشالله انقلاب بحرین را به پیروزی نهایی خواهد رساند.

پس از بیانات سخنران اصلی مراسم، «حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی السندی» از روحانیون انقلابی بحرین که مدتی در زندانهای آل خلیفه تحت شکنجه بود، سخنان کوتاهی به زبان عربی ایراد و از حمایت مردم و رهبری ایران و نیز توجه مجمع جهانی اهل بیت(ع) به مردم بحرین قدردانی کرد.

شایان ذکر است در این مراسم «آیت الله نصرالله شاه آبادی»، «آیت الله هادوی تهرانی» عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید حضرات آیات عظام «علوی گرگانی»، «نوری همدانی» و «گرامی قمی»، مدیران مجمع جهانی اهل بیت(ع) و جمعی از فضلای بحرینی نیز حضور داشتند.

برنامه های هفته همبستگی با مردم مظلوم بحرین در ایران، از روز پنج‏شنبه 23 بهمن 1393 با برگزاری مراسم در اهواز آغاز ‏شد و در استان ها و شهرهای دیگر کشور ـ از جمله تهران، گرگان، تبریز، قم و شیراز ـ و نیز برخی کشورهای جهان ادامه خواهد یافت.

همچنین برگزاری تظاهرات، تجمعات و برنامه های بزرگداشت شهدای انقلاب کرامت، در سازمانهای اجتماعی، مراکز دینی و مجامع اهل‏ بیتی در دیگر نقاط جهان هم از برنامه هایی است که از سوی مجمع جهانی اهل ‏بیت(ع)، جمعیت دفاع از مردم مظلوم بحرین و سازمانهای مردم نهاد اسلامی در کشورهای مختلف جهان هماهنگ و برگزار خواهد شد.

بیش از چهار سال است که مردم مظلوم بحرین برای احقاق حقوق حداقلی خود اعتراضات مسالمت‏آمیزی را آغاز کرده‏ اند؛ اما دشمنان قرآن و عترت که یوغ نوکری شیطان و استکبار را بر گردن دارند انواع و اقسام جنایات را درباره این شیعیان مظلوم مرتکب شده‏ و می‏شوند؛ آنگونه که تا امروز صدها نفر شهید و مجروح و قطع عضو شده‏‏ اند؛ تعداد زیادی از مساجد تخریب شده و قرآن‏ها سوزانده شده‎‏اند؛ به مجالس حسینی تعدی شده است؛ زنان و دختران مسلمان مورد هتک حرمت قرار گرفته‏ اند؛ تعدادی از علمای اعلام در زندان هستند؛ و بقیه نیز در معرض تهدید قرار دارند.

مجمع جهانی اهل ‏بیت(ع) از ابتدای انقلاب بحرین، مردم این کشور را مورد حمایت معنوی قرار داده است؛ از جمله در چهار سال گذشته برای بزرگداشت ایام سالگرد انقلاب برنامه های گسترده ای برگزار کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *