آیت‌الله جنتی در ششمین جشنواره بین‌المللی شعر غدیر | خلأ امروز جهان علی علیه السلام است

خانه / پیشنهاد ویژه / آیت‌الله جنتی در ششمین جشنواره بین‌المللی شعر غدیر | خلأ امروز جهان علی علیه السلام است

رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رحم، انصاف و عدالت در بشر مرده، توضیح داد: علی علیه السلام و سیره او اینها را زندگی می کند. فلسفه غدیر احیای عدالت در بشر است و علی را باید در نهج البلاغه شناخت.

آیت‌الله احمد جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری در سخنانی در ششمین جشنواره شعر غدیر اظهار داشت: غدیر یعنی روز نجات بشر از ظلم و بی‌عدالتی و قرآن درباره غدیر آیاتی را با لحنی بیان کرده که پیش از این هیچ سابقه‌ای در قرآن نداشته است. خطاب به رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمان داده شده که اگر ولایت علی علیه السلام را تبلیغ نکنید همه رسالت‌ات بر باد رفته است این یعنی اکمال دین در مسئله غدیر است و غدیر و علی علیه السلام را باید بیشتر از اینها شناخت.
وی بیان کرد: خلا امروز جهان علی علیه السلام است، شرق و غرب هیچ فرقی نمی کنند، بشریت از ظلم به ستوه آمده در یمن مردم به خاک و خون کشیده اند و با فقر و بیماری و مشکلات دیگر دست و پنجه نرم می کنند، این ظلم ها از جانب آل سعود و با پشتیبانی آمریکاست.
آیت الله جنتی در ادامه بیان کرد: امروز دنیا از مال و ثروت چیزی کم ندارد اما نبود چه چیزی روزگار بشر را سیاه کرده است نبود علی علیه السلام و فلسفه علوی. علی علیه السلام در بستر شهادت و مرگ به فرزندانش می گوید دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید. یمن این روزها این یاور و این حامی را کم دارد، سازمان ملل و سازمان های مربوطه دیگر باید حمایت کنند اما چنین اتفاقی نمی افتد.
رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رحم، انصاف و عدالت در بشر مرده، توضیح داد: علی علیه السلام و سیره او اینها را زندگی می کند. فلسفه غدیر احیای عدالت در بشر است و علی را باید در نهج البلاغه شناخت.
وی با توصیه به اینکه برای شناخت علی و سیره او باید سرمایه گذاری کرد، افزود: علی علیه السلام را باید معرفی کرد و شعر و هنر که نقش تعیین کننده ای در زندگی بشر دارند گاهی برندگی شان در این زمینه از شمشیر بیشتر است، شعر خفته ها را بیدار می کند و من از شما شعرا می خواهم شعر را در استخدام علی علیه السلام قرار بدهید.
آیت الله جنتی تاکید کرد: شعر باید مثل همه هنرها در خدمت علی علیه السلام باشد و نجات انسان به پیروی از علی علیه السلام و سیره او وابسته است و در آینده روزی خواهد آمد که همه علی علیه السلام را به عنوان نجات‌گر بشر معرفی خواهند کرد.
وی در آخر خطاب به میهمانان و شعرای خارجی حاضر در جشنواره گفت: اینجا خانه علی علیه السلام و خانه آیت الله خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران است، کسی که جا پای علی گذاشت و به دنبال او رفت. حمایت‌های امام خمینی و امام خامنه ای امروز فلسطین را سر پا نگه داشته است و کسانی که می خواستند نیل تا فرات را بگیرند امروز کلاه خود را نگه داشته اند که باد نبرد. امام خمینی رحمة الله علیه با توکل به خداوند و دنبال کردن سیره علوی در برابر ظلم شاهنشاهی ایستاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *