آیت الله صدیقی|دلی که به دنیا وابسته است دائم در تلاطم است

خانه / علما وسخنرانان / سخنرانان مرتبط با هیات / آیت الله صدیقی / آیت الله صدیقی|دلی که به دنیا وابسته است دائم در تلاطم است

آن هایی که در دنیا با خداوند زندگی نکرده اند در آن دنیا در فشار قبر به سر می برند. مادامیکه در این دنیا هستیم احساس بی قراری داریم و دل به چیزی بستیم که جزر و مد دارد.

و نفخت فيه من روحي
در بشر یک بی قراری طبیعی است، که تمام سلول های بدن کار خود را می کنند و هیچ تعطیلی و مرخصی ندارند و ما از کشور امن بدن خود بی خبریم. تمام سلول های بدن ما وظایف خود را انجام می دهند تا قلب ما دائمأ بزند اگر لحظه ای متوقف شود می میریم. این ها همگی آیات و علم و حکمت و قدرت خداوند است که در جای جای وجود خود می بینیم.
برگ درختان سبز در نظر هوشیار / هر ورقش دفتریست معرفت کردگار
untitled-8
در اینکه روح غیر از جسم است آیات فراوانی داریم:
وَ يَسْئَلُونَکَ عَنِ الرُّوحِ قُلِ الرُّوحُ مِنْ أَمْرِ رَبِّي وَ ما أُوتيتُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِلاَّ قَليلاً 1 و از تو ـ اى پیامبر ـ درباره ( روح ) مى پرسند، بگو: روح از عالَم امر پروردگار من است و به شما از دانش جز اندکى نداده اند.
اطاعت ائمه ی معصومین علیه السلام هم اطاعت از خداوند است چرا که آن ها قُل الامر هستندو ائمه ی معصوم علیه السلام از طفولیت خود ولایت تکوینی داشتند.
ویژگی های قرآن:
اولین ویژگی شفاعت قرآن است. در روایت داریم که در همه ی صفوف، انسان ها را نجات می دهد و همه قرآن را به شکل یکسان با شکوه و جلال می بینند و قرآن کتاب آبرو است چرا که به هر که بخواهد آبرو می دهد.
دومین ویژگی این است که کسانی که پشت قرآن راه می روند قرآن امام آن ها است ( قرآن، غائب رهبر است) آن ها را به بهشت می برد. اگر کسی پشت به قرآن کرد قرآن او را به جهنم هل می دهد و ائمه علیه السلام  قرآن ناطق هستند. وقتی امام حسن علیه السلام و امام حسین علیه السلام کودک بودند کلید بهشت و جهنم در دست آن ها بوده است  و این ها در حجاب این  دنیا نبودند بلکه نور بودند و نور هم خروج کردند و اولی الامر هستند. امام حسین علیه السلام امام بودند در حالی که هنوز منسوب نشده بودند و آیه ی قرآن بودند در حالیکه هنوز قرآن قرائت نشده بود.
این حقیقت امام حسن و امام حسین علیه السلام در دوران کودکیشان است. هر کار خداوند بخواهد انجام دهد توسط نماینده هایش انجام می دهد. ارواح انسان به تدریج روح الله می شوند چرا که ما در حجاب جسم هستیم  و باید از جسم عبور کنیم تا به کمال برسیم. اگر اسیر جسم شدیم دیگر به کمال و قرب نمی رسیم و اگر امیر شدیم به حقیقت الله می رسیم.
علل پریشانی و غصه ها و اندوه دل
یکی از دلایلی که در قرآن آمده است: وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَى
و هر كس از ياد من دل بگرداند در حقيقت زندگى تنگ [و سختى] خواهد داشت و روز رستاخيز او را نابينا محشور مى ‏كنيم.
آن هایی که در دنیا با خداوند زندگی نکرده اند در آن دنیا در فشار قبر به سر می برند. مادامیکه در این دنیا هستیم احساس بی قراری داریم و دل به چیزی بستیم که جزر و مد دارد. دنیا به عنوان سراب معرفی شده است که متلاطم است و دلی که به دنیا وابسته است دائمأ تلاطم دارد.
ایمان عبور از ظاهر به باطن است. باطن جزر و مد و فراز و نشیب ندارد. ما باید به کشتی امن پناه ببریم تا از طوفان دریا دگرگون نشویم حضرات معصومین هم ذکرالله هستند که اگر در پشت سر آن ها حرکت کنیم ما نیز به آرامش می رسیم . شیخ مفید می گوید : الشیعه هم من شایع علیا
مفهوم این آیه از قرآن امام حسین علیه السلام هستند و اشاره به ایشان دارد. یَآ أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ 3 هان اى روح آرام یافته و متین امام که هیچ نا آرامی ندارند و در همه حال در حال قرائت قرآن بودند حتی وقتی سر بر نیزه داشتند و نیز در گودال قتلگاه و در مجلس یزید.
منبع:وارث

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *