آیت الله مصباح یزدی | هدف از زندگی اتصال ما به دنیای دیگر است

خانه / علما وسخنرانان / آیت الله مصباح یزدی | هدف از زندگی اتصال ما به دنیای دیگر است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر قبول داریم قدرت واحدی، جهان هستی را به وجود آورده است، پس باید این را هم قبول داشته باشیم که معامله با خداوند، معامله‌ای زیان‌آور نخواهد بود و بلکه سودآور است.

 آیت الله مصباح یزدی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس مؤسسه امام خمینی رحمة الله علیه گفت: اگر قبول داریم قدرت واحدی، جهان هستی را به وجود آورده است، پس باید این را هم قبول داشته باشیم که معامله با خداوند، معامله‌ای زیان‌آور نخواهد بود و بلکه سودآور است.
«آیت الله محمدتقی مصباح یزدی» در نشست صمیمی با نوجوانان نخبه کشوری طرح هفت روز در بهشت به میزبانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی و دانشجویان طرح ولایت، با اشاره به دل‌دادگی بعضی از شخصیت‌های موجود در تاریخ ایران به غرب گفت: عده‌ای در این مملکت نوکری صادقانه‌ای برای آمریکا داشتند، یکی از همین نمونه‌ها شاه مملکت بود.
رئیس مؤسسه امام خمینی رحمة الله علیه با اشاره به شهادت محسن حججی گفت: آیا می‌توان گفت این شهید مدافع حرم، با انگیزه پول، شکم و اندوخته‌ای به جبهه و چنگ قدم گذاشته است؟ ما در دوران دفاع مقدس نیز از این گل‌های نازنین کم نداشتیم و نمی‌شود آن‌ها را با نیاز‌های اولیه و غرایز انسان تفسیر کرد. این عزیزان با دلایل قاطع و منطقی دعوت حق را لبیک گفته‌اند.
وی با تبیین مراحل سه‌گانه زندگی انسان گفت: اگر انسان باور داشته باشد که بعد از یک زندگی ۱۰۰ ساله، عمری ۱۰۰۰ ساله دارد و قائل به جزا و پاداش برای انجام کارهای خوب در دنیا باشد، می‌تواند با خداوند متعال یک نوع معامله انجام دهد و این معامله خوبی است.
«آیت‌الله مصباح یزدی» در ادامه گفت: قرآن هم به معامله با خداوند اشاره دارد و بیان می‌کند که می‌خواهید به شما معامله‌ای یاد دهیم تا از عذاب رهایی پیدا کنید؟ قدم اول این معامله این است که باور کنیم پاداش و کیفر اعمال زندگی را خواهیم دید.
وی بیان داشت: انبیاء الهی اشاره به این موضوع دارند که زندگی که بنده اصلی حساب می‌کند، آن یک بازیچه است و زندگی واقعی بعد از آن است. انسان وقتی وارد آن عالم می‌شود، می‌گوید ای کاش برای حیات و زندگی خود فکری کرده بودم. این دنیای ما یک موت تدریجی است و تمام می‌شود و هدف آن اتصال ما به دنیای دیگر است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت: امیدوارم با عنایت خداوند متعال، همه ما از غفلت که سبب شقاوت و بدبختی انسان در این دنیا است، در امان باشیم.
گفتنی است؛ نخستین طرح دانش‌آموزی “هفت روز در بهشت” با حضور نوجوانان نخبه سراسر کشور از ۱۵ مرداد الی ۲۸ شهریور به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *